  • 1. Data: 2012-07-03 12:40:25
    Temat: Potrzebuję kupić mały siewnik.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Już przy zakładaniu trawnika byłby się przydał i żałuję że czegoś już wtedy
    nie kupiłem gdyż ręczne wysiewanie trawy nie należy do mojej profesji. Teraz
    trawnik już rośnie około 12-13ar, no ale jednak potrzebuję od czasu do czasu
    wysiać nawóz. Niedawno zauważyłem że miejscami w tej nowej części trawnik
    lekko płowieje, więc dosiałem ręcznie delikatnie azotanu. Od razu zrobił się
    ciemnozielony i rośnie bujniej ale widać ślady rozrzucania nawozu i to
    wygląda paskudnie. W starej części trawnik też na próbę potraktowałem
    nawozem bo licho trawa rosła i od razu inaczej wygląda ale znów te śladu
    rozrzucania.
    Więc skoro nie potrafię równomiernie rozrzucać nawóz, potrzebuję siewnik.

    Czy coś takiego spełni moje oczekiwania?
    http://allegro.pl/siewnik-rozsiewacz-trawy-nawozow-s
    oli-piasku-tanio-i2464064488.html

    Marek

  • 2. Data: 2012-07-03 20:52:30
    Temat: Re: Potrzebuję kupić mały siewnik.
    Od: FilipJ <f...@g...pl>

    W dniu 2012-07-03 12:40, 4CX250 pisze:
    > Więc skoro nie potrafię równomiernie rozrzucać nawóz, potrzebuję siewnik.
    >
    > Czy coś takiego spełni moje oczekiwania?
    > http://allegro.pl/siewnik-rozsiewacz-trawy-nawozow-s
    oli-piasku-tanio-i2464064488.html
    Nie, będziesz podziwiał piękne zielono-żółte pasy na trawniku ;P

  • 3. Data: 2012-07-04 08:25:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "FilipJ" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    oli-piasku-tanio-i2464064488.html
    > Nie, będziesz podziwiał piękne zielono-żółte pasy na trawniku ;P

    Czyli sypie nierównomiernie i co kawałek trawa będzie spalona nadmiarem
    nawozu?
    A to czy te wersje z rotacyjnym talerzem rozrzutowym są może lepsze?

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-04 08:59:36
    Temat: Odp: Potrzebuję kupić mały siewnik.
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Czyli sypie nierównomiernie i co kawałek trawa będzie spalona nadmiarem
    > nawozu?

    Nie, ale czasami nie widać na trawniku granulek z nawozem i stąd czasami
    moga pojawić się "mijaki". Ale to takie troche teoretyzowanie, bo trzeba po
    prostu albo dokladnie obserwować tory jazdy i po problemie. Zresztą jak
    nawet najedziesz na juz podsypany pas to jeszcze misie nie zdarzyło, aby ów
    kawalek "spalic" od nadmiaru nawozu. Zatem nie jest to jakas jubilerska
    robota - po prostu sypiesz nawoz i jeżdzisz na oko, ale lepiej tak aby nie
    pozostawiać niedojechanych pasów - wtedy żółć wylezie'-)

    > A to czy te wersje z rotacyjnym talerzem rozrzutowym są może lepsze?

    Sa lepsze do większych powierzchni. Jeśli masz kilka arów do przejechania to
    te zwykłe w zupełności wystarczą.

    zdroofka Johnny

  • 5. Data: 2012-07-04 19:34:05
    Od: FilipJ <f...@g...pl>

    W dniu 2012-07-04 08:59, Johnny pisze:

> [...]
    > jubilerska robota - po prostu sypiesz nawoz i jeżdzisz na oko, ale
    > lepiej tak aby nie pozostawiać niedojechanych pasów - wtedy żółć wylezie'-)

    Jak zajdą na siebie pasy posypane 2 razy to będziesz miał paski
    zielono-ciemnozielone ;P

    > Sa lepsze do większych powierzchni. Jeśli masz kilka arów do
    > przejechania to te zwykłe w zupełności wystarczą.

    I do kilku arów bym polecał rotacyjny.
    Kupiłem najpierw taki jak w twoim linku a potem rotacyjny, jak chcesz
    ten pierwszy tanio sprzedam ;)

  • 6. Data: 2012-07-04 19:35:14
    Od: FilipJ <f...@g...pl>

    W dniu 2012-07-04 19:34, FilipJ pisze:
> [...]
    Ale fakt, jak masz 10m2 trawnika to ...

  • 7. Data: 2012-07-04 21:13:57
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ale fakt, jak masz 10m2 trawnika to ...

    No trochę więcej... bo tak z 1200m2 (12ar) trawnika mam.

    Marek