  • 1. Data: 2012-11-08 21:46:19
    Temat: najtańsze ogrzewanie :)
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Witam

    mieszkam w starodawnym bloku, gdzie sąsiedzi poniżej, zaczęli palić w
    piecu węglowym. latami tam nikt nie mieszkał, ale seniorzy twierdzą że
    sciana przy kominie całą zimę była ciepła/gorąca. Ci poniżej, to produkt
    radosnego post socjalizmu, więc o paleniu w piecu wiedza niewiele albo
    kompletnie nic. Reasumując, moja ściana ma 70 stopni ciepła. 2cm od
    sciany dałem płytę, z otworem na wentylator; narazie postawiłem tam
    "farelka" po pewnym czasie temperatura sciany spadła do 40 paru stopni.
    (na noc wyłączyłem bo dzieci śpią, podskoczyło do 64. zobaczymy jaka
    będzie maksymalna w nocy) Czyli mam ogrzewanie za cene pracy
    wentylatora! Jak policzyć ile kilowat odzyskuje? (może wat, nie kilowat :) )

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-11-08 21:53:26
    Temat: Re: najtańsze ogrzewanie :)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > pracy
    > wentylatora! Jak policzyć ile kilowat odzyskuje? (może wat, nie

    normalnie pompa ciepła ;-)

  • 3. Data: 2012-11-08 22:09:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    zamiast wentylatora zrób radiator, konwekcja załatwi resztę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-11-10 12:48:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Lis, 21:53, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > normalnie pompa ciepła  ;-)

    Tylko jaki typ? Sąsiad-powietrze? Może by to opatentować :]

    L.

  • 5. Data: 2012-11-10 18:10:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    ps.com...
    zamiast wentylatora zrób radiator, konwekcja załatwi resztę...

    załatwi też komin...