  • 1. Data: 2019-07-08 10:48:02
    Temat: nawóz do trawy
    Od: uciu <a...@g...com>

    Doradzcie prosze jaki nawóz zastosować do trawy.
    Trawnik świeży, założony 4 miesiące temu. Nadal zielony - mimo suszy :-) bo podlewany
    dziennie i dużo (darmowa woda). Gleba piaszczysta a właściwie sam piach, na którym
    jest 10cm ziemi...

    Na próbę posypałem kawałek jakimś Targetem - trawa zrobił się ciemno zielona...i
    trzeba ją kosić 2 razy w tygodniu (tylko na tym kawałku).

    Chciałbym nawóz zastosować na reszcie trawy.
    Doradźcie jaki dobry i w miarę tani zastosować :-)

    Dzieki
    uciu

  • 2. Data: 2019-07-08 11:21:31
    Temat: Re: nawóz do trawy
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.pl>

    W dniu 2019-07-08 o 10:48, uciu pisze:

    > Chciałbym nawóz zastosować na reszcie trawy.
    > Doradźcie jaki dobry i w miarę tani zastosować :-)

    Polifoska 8 z "GS'u"* - za worek 50kg ~110 zł. Jak na trawę co prawda
    trochę za mało azotu (te spec do trawników potrafią mieć nawet 20%), ale
    przynajmniej trawa nie dostaje wścieklizny i nie trzeba jej potem kosić
    3 razy w tygodniu a kolorek ładny i trawa zdrowa bo polifoska jest
    wieloskładnikowa. Ostatecznie jak ktoś lubi kosić to zawsze można
    domieszać trochę saletry amonowej (~34%N) tylko z głową i koniecznie
    mocno podlać po posianiu bo popali trawę.

    --
    Gregorius

    *sklep dla rolników bo w ogrodniczych ceny nawozów są absurdalne

  • 3. Data: 2019-07-08 22:23:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 11:21:32 UTC+2 użytkownik Gregorius napisał:
> [...]
    >
    > --
    > Gregorius
    >
    > *sklep dla rolników bo w ogrodniczych ceny nawozów są absurdalne

    Heh a mogłem zapytać jak miesiąc temu kupowałem. Jak już kupiłem to mnie
    ojciec rolnik zbeształ że bez sensu kasę wywalam, bo polifoska + kapkę
    saletry to to samo a kosztuje grosze. A ja za jakieś osmocote wywaliłem
    kilka stów. Mądry Polak po szkodzie ;)

    L.

  • 4. Data: 2019-07-09 11:23:10
    Od: Dirko <j...@w...pl>

    W dniu 08.07.2019 o 22:23, Lisciasty pisze:

    > Jak już kupiłem to mnie
    > ojciec rolnik zbeształ że bez sensu kasę wywalam, bo polifoska + kapkę
    > saletry to to samo a kosztuje grosze. A ja za jakieś osmocote wywaliłem
    > kilka stów. Mądry Polak po szkodzie ;)

    Hejka. Analogicznie wygląda zakup wapna nawozowego. A wystarczy
    pojechać kilka kilometrów za miasto i kupić po rozsądnych cenach nawozy
    jak dla chłopa. Jedyny mankament, że kupuje się na worki (20 - 50 kg) a
    nie na kilogramy.

  • 5. Data: 2019-07-09 11:24:27
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.pl>

    W dniu 2019-07-08 o 22:23, Lisciasty pisze:

> [...]
    > ojciec rolnik zbeształ że bez sensu kasę wywalam, bo polifoska + kapkę
    > saletry to to samo a kosztuje grosze. A ja za jakieś osmocote wywaliłem

    Zapłaciłeś za marketing. W ogrodniczym masz ładne kolorowe małe
    woreczki, kartoniki nawet po kilogramie dedykowane do trawy
    ciemnozielonej a inne do jasnozielonej, specjalne do tej rosnącej w
    cieniu a inne na słońcu itp a w rolniczym tylko po 50kg i worki takie
    jakiś białe z napisami i nawet zdjęcia trawki albo pomidorka nie
    nadrukowali ;)

    --
    Gregorius

  • 6. Data: 2019-07-10 12:05:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.07.2019 o 10:48, uciu pisze:
    > Doradzcie prosze jaki nawóz zastosować do trawy.
    Jesteś pewien, że chcesz nawozić?
    Ja kiedyś posypałem trawnik polifoską i potem żałowałem, bo trawa rosła
    tak szybko, że nie nadążałem kosić. Dodatkowo dochodził problem, co
    zrobić ze skoszoną trawą, a mam tego w sumie ponad 15 arów. Minęło kilka
    lat i dopiero teraz trawa rośnie normalnie.
    Ja bym radził podlewać, a nie nawozić. Ewentualnie, jak masz naprawdę
    kiepską glebę, to max 1/4 zalecanej dawki nawozu.
    Jacek

  • 7. Data: 2019-07-10 19:16:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.07.2019 10:48, uciu pisze:

    > Doradźcie jaki dobry i w miarę tani zastosować :-)

    Naturalny. Na ten przykład obornik owczy granulowany.
    A czy tani to jak dla kogo (litr pińć złoty). Chociaż
    najlepiej byłoby zaprosić barany wełniane ("pasą się,
    pasą, barany wełniane...") - dwa w jednym: koszą
    i naważą. Kozy nie (choć kozi nawóz równy owczemu),
    bo okorują drzewka i krzewy.