  • 1. Data: 2011-11-09 15:44:56
    Temat: ocieplanie drzewek w sadzie
    Od: <t...@w...pl>

    Witam

    kiedy trzeba ocieplac nowo posadzone drzewka owocowe?

    jaki zakres temperatur ma byc najlepszy dla ocieplania?

    czy mam to zrobic juz teraz (jak jeszcze niema przymrozków lub zaczynaja sie
    bardzo slabe)

    czy czekac na wieksze mrozy, i dopiero wtedy ocieplic.

    (wisnia czeresnia sliwa jablon grusza orzych wloski i laskowy)

    dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2011-11-09 15:46:51
    Temat: Re: ocieplanie drzewek w sadzie
    Od: <t...@w...pl>

    no i drugie pytanie jak najlepiej to robic?
    - myslalem o owinieciu tego biala agrowluknina

    kiedy takie ocieplenie zdjac?

  • 3. Data: 2011-11-09 18:51:02
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Użytkownik <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > kiedy trzeba ocieplac nowo posadzone drzewka owocowe?

    załóż im swetry!
    ale na poważnie, chodzi raczej o to, żeby takich drzewek nie poobgryzały
    zwierzęta, które późną zimą lubią chapnąć troszkę witaminy.

    moon

  • 4. Data: 2011-11-10 09:59:35
    Od: Stach Czarneci <s...@g...com>

    On 9 Lis, 20:51, "Moon" <m...@y...com> wrote:
> [...]
    > ale na poważnie, chodzi raczej o to, żeby takich drzewek nie poobgryzały
    > zwierzęta, które późną zimą lubią chapnąć troszkę witaminy.

    Problem w tym ile tego masz i jakie są one duże ... Faktycznie
    zwierzęta lubią objeść korę z młodych drzewek i dlatego stosuję się
    plastikowe osłonki... Nie ściółkuj ich słomą bo zrobisz idealne ciepłe
    domki dla gryzoni z pełną spiżarnią :D Pomyśl o zrobieniu chochołów :)
    Uważaj bo są takie czasy że potańczyć mogą:D
    Można kopczykować... A można też obsypywać dużą warstwą śniegu ale tu
    znowu problem zwierząt się pojawia bo taki zając nie zapadnie się i ma
    dostęp do jeszcze smaczniejszych kąsków :)

    Pozdrawiam
    Stach

  • 5. Data: 2011-11-10 10:01:16
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    <t...@w...pl> wrote in message
    > no i drugie pytanie jak najlepiej to robic?
    > - myslalem o owinieciu tego biala agrowluknina
    >
    > kiedy takie ocieplenie zdjac?

    Aby coś "ocieplić", musisz dodać energii cieplnej. Ja znam materiał zwany
    agrowłókniną i materiał ten takiej możliwości nie ma. Być może "biala
    agrowluknina" to coś w rodzaju elektrycznej maty grzewczej, ale trudno mi
    się wypowiadać bo takiego materiału nie znam. Co do zdejmowania, możesz
    zostawić na cały rok. Po prostu ustaw termostat na temperaturę dodatnią i
    już.

    Pozdrowienia,
    Jan_jr