  • 1. Data: 2013-02-08 13:30:22
    Temat: ogród na miejscu starego drenażu POŚ
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    będę robił na nowo drenaż do POŚ (zwykł, prosta, bez elektryki) w nowym miejscu i
    zastanawiam się, czy miejsce gdzie był stary drenaż da się jakoś zagospodarować pod
    ogródek warzywny, oczywiście bez rozkopywania tego całego podziemnego "życia" jakieś
    badania gruntu zrobić, czy po prostu odczekać sezon, dwa, aż się wszystko samo
    zbiodegraduje?
    BTW to, że jakieś tam dobra z drenażu wyłażą na powierzchnię, widzę po bujniej
    rosnącej trawie w miejscu nitek rozsączających, ale czy to tylko "dobra"?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2013-02-08 15:35:00
    Temat: Re: ogród na miejscu starego drenażu POŚ
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 13:30:22 UTC+1 użytkownik s_13 napisał:

    > BTW to, że jakieś tam dobra z drenażu wyłażą na powierzchnię, widzę po bujniej
    rosnącej trawie w miejscu nitek rozsączających, ale czy to tylko "dobra"?

    Dla mnie takie POSie to jak zrobic dziure w dnie szamba. Tyle samo warte. Zrob
    normalna biologiczna oczyszczalnie - te nie potrzebuja wogole drenazu. Sasiad dwa
    lata temu placil 7k pln, teraz pewnie w piatce sie zmiescisz. Potrzebna tylko dziura
    1 x 1 x 2 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-02-08 15:59:02
    Od: p...@t...pl

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 15:35:00 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    lata temu placil 7k pln, teraz pewnie w piatce sie zmiescisz. Potrzebna tylko dziura

    Mało tego, ma teraz być może idealne miejsce na rozsączanie oczyszczonych ścieków. W
    biologicznej często jest to problem i trzeba jakąś studnię chłonną wykonać.

  • 4. Data: 2013-02-08 22:02:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Dla mnie takie POSie to jak zrobic dziure w dnie szamba. Tyle samo warte. Zrob
    normalna biologiczna oczyszczalnie - te nie potrzebuja wogole drenazu.

    Nie mam zastrzeżeń do mojej, po przyzwyczajeniu się w niestosowaniu agresywnej chemii
    w domu przypominam sobie tylko raz na trzy lata o wywozie osadu. Ale nie
    rozpoczynajmy kolejnego flejma o wyższości jednego nad drugim :-). Drenaż przekładam
    bo zbyt raptownie szafowałem miejscem podczas budowy, a teraz, myśląc na trzeźwo,
    koncepcja zagospodarowania terenu się zmieniła i zastanawiam się czy to co jest w
    ziemi nie zaszkodzi pietruszce czy innej marchewce :-)
    napisałem z zapytaniem do takiej oto instytucji http://schr.gov.pl/ i z ciekawością
    czekam na odpowiedź, bo podobnego dylematu w necie nie znalazłem

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2013-02-08 22:13:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-02-08 22:02, s_13 pisze:
> [...]
    czekam na odpowiedź, bo podobnego dylematu w necie nie znalazłem

    No ale chyba drenaż masz na większej głębokości niż kilkadziesiąt
    centymetrów?

    Chyba, że planujesz hodować jakieś marchewki giganty z półmetrowym
    korzeniem :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2013-02-08 22:25:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 22:02:18 UTC+1 użytkownik s_13 napisał:
    > napisałem z zapytaniem do takiej oto instytucji http://schr.gov.pl/ i z
    >ciekawością czekam na odpowiedź, bo podobnego dylematu w necie nie znalazłem

    Jak nie stosujesz agresywnej chemii to i nie masz się czego obawiać.
    Zapewne wiesz co rolnicy w maju na pola pod ziemniaki rozwożą.
    Zresztą to co planujesz to chyba tylko dla "spokojnego snu".
    Myslisz ze jak kilka lat woda z gó...m w jednym miejscu się rozsączała to ogródek
    który pewnie miałeś kilkanaście metrów dalej tych dobrodziejstw nie przyjmował