  • 1. Data: 2009-07-20 07:03:19
    Temat: określenie warunków zabudowy
    Od: "mdm" <j...@g...pl>

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak powinno wyglądac pismo do UM w którym
    proszę o określenie warunków zabudowy? Tak po prostu "prosze o określenie
    warunków zabudowy dla działki x" podpis i wystarczy? Czy nalezy dołączyć
    jakieś dokumenty, np odpis aktu własności albo jakoś inaczej to sformułować?
    A w ogóle to jakie informacje powinna zawierać odpowiedź urzędu, czy napiszą
    mi dokładnie jaka część działki podlega ograniczeniom np z racji różnych
    linii przesyłowych także tych których nieuzbrojonym okiem nie widać, bo
    biegną pod ziemią, albo są planowane w przyszłości?

  • 2. Data: 2009-07-20 15:09:58
    Temat: Re: określenie warunków zabudowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    mdm pisze:

    Tak po prostu "prosze o określenie
    > warunków zabudowy dla działki x" podpis i wystarczy?

    U mnie składało się to na urzędowym druku i dołączało teczkę z
    załącznikami - wszystko było wyszczególnione w druku, ale z tego co
    pamiętam, były tam warunki przyłącza wodociągowego i energetycznego...
    wypisy z rejestru gruntów dla działek, których inwestycja dotyczy - nie
    tylko moje działki, ale też i te przez które prowadzę media, jakaś mapka
    ewidencyjna... O dziwo, żadnego aktu notarialnego nie chcieli - podobno
    nie trzeba być właścicielem, by uzyskać warunki zabudowy.

    We wniosku dość precyzyjnie musiałem określić, co chcę zbudować i takie
    warunki mi wydali, pani projektant zasugerowała nawet, że lepiej jest
    zrobić wniosek 'trochę na zapas', bo jak dla przykładu poprosisz o
    zezwolenie na wybudowanie budynku o wysokości 8,5 m, a potem spodoba Ci
    się projekt domu o wys. 9 m w kalenicy, to już... posprzątane :-).
    Wniosek o WZ trzeba sobie dobrze przemyśleć.

    Ja zleciłem to kompletowanie dokumentów biuru projektowemu, które
    przygotowywało mi całość dokumentacji. Sam mógłbym się trochę pogubić
    :-))), bo to nie było takie proste, a ja daleko mieszkam.

    potem tylko czekanie - u mnie coś ponad pół roku.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-07-20 17:30:02
    Od: "mdm" <j...@g...pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > :-))), bo to nie było takie proste, a ja daleko mieszkam.
    >
    > potem tylko czekanie - u mnie coś ponad pół roku.

    Dzieki za wyjasnienia. Dobrze, że spytałem, bo wygląda na to, ze ktoś źle mi
    doradził i tylko niepotrzebnie bym się najeździł po urzędach. Ja muszę tylko
    dostać info o szerokości strefy chronionej żeby na tej podstawie samemu
    sobie wyliczyć czy na działce daje się budowac czy nie. Wniosek o WZ to
    najwyraźniej coś dużo bardziej skomplikowanego i na moim etapie jest
    niepotrzebne. Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2009-07-20 18:06:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    mdm pisze:

> [...]
    > sobie wyliczyć czy na działce daje się budowac czy nie. Wniosek o WZ to
    > najwyraźniej coś dużo bardziej skomplikowanego i na moim etapie jest

    Fajnie gdybyś wiedział, że o WZ wnioskujesz tylko w sytuacji, kiedy na
    terenie, gdzie jest Twoja nieruchomość, nie ma uchwalonego aktualnego
    MPZT. Jeśli jest, to zaglądasz tam - są ogólnodostępne - i możesz
    stamtąd odczytać, co Ciebie interesuje. Do celów uzyskania pozwolenia na
    budowę bierzesz po prostu wypis i wyrys z tego planu, a potem jazda do
    projektanta i on już na jego podstawie Ci wszystko opracuje.

    U mnie planu nie było i dlatego musiałem składać wniosek o wuzetkę.

    pozdrawiam
    robercik-us