  • 11. Data: 2013-12-25 20:04:21
    Temat: Re: papa i solary samoróbki
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-24 11:35, k...@g...com pisze:

    > Wiesz gdzie tkwi problem. Za dużo ty i inni czytacie a za mało macie praktyki.
    > Na dodatek czytacie to co w necie napisali tacy co albo nie wiedzą
    wcale albo coś
    > gdzieś usłyszeli, nie zrozumieli i przetłumaczyli na swoje.
    > I taki samopowielający wirus głupoty idzie w świat.
    Kogutek, z tego, co czytam, to jesteśmy ze zbliżonych roczników, więc
    nie wyskakuj mi z praktyką.
    Poza tym Słońce (jako planeta) daje max moc 1,4 kW/m^2 i to sobie możesz
    przeczytać nie tylko w necie, ale też w różnych opracowaniach i
    wydaniach na papierze, w tym w encyklopedii PWN napisanej jeszcze zanim
    wiedzieliśmy, że jest takie uo, jak internet.
    Budyń dostał 3570 kWh z 50 m^2, a Maniek 3200 z 5,8, więc licząc tym
    razem pesymistycznie:
    Maniek 3200 kWh= 11,5 GJ
    podzielimy to teraz przez 120 dni rocznie i 6 godzin dziennie (tak sobie
    przyjąłem - z górnego lewego rogu sufitu) i mamy:
    11,5 x 10^9 J : 120 : 6 : 60 : 60 = 4440 W z 5,8 m^2
    A Budyń 4950 W z 50 m^2
    Wniosków nie piszę, bo znowu się dowalisz, że błędne.
    Jacek

  • 12. Data: 2013-12-25 22:24:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 grudnia 2013 20:04:21 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Wniosków nie piszę, bo znowu się dowalisz, że błędne.
    Tak mniej więcej zapotrzebowanie na CWU w 100% od maja do października to wyjdzie
    pewnie.
    Zawsze to coś, kwestia jakim kosztem i kiedy zwrot. Ale tu nie tylko ekonomia a
    zastosowanie więc każdy liczy dla siebie.

  • 13. Data: 2013-12-25 22:33:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Tak mniej więcej zapotrzebowanie na CWU w 100% od maja do października to
    >wyjdzie pewnie.

    Nie wyjdzie. Pogoda to pogoda -zdarza sie kilkanascie dni pod rząd bez
    słonca i po jabłkach...

    b.

  • 14. Data: 2013-12-26 21:17:20
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał

    > Poza tym Słońce (jako planeta) daje max moc 1,4 kW/m^2

    Jako gwiazda

  • 15. Data: 2013-12-26 22:02:46
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-26 21:17, t-1 pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał

    > Jako gwiazda
    Słusznie.
    Wszystko przez tę Wenus, która w Wigilię miała być widoczna jako
    pierwsza na niebie 5 stopni nad horyzontem.
    Jacek