  • 11. Data: 2013-06-04 15:01:46
    Temat: Re: płyta fundamentowa - check lista
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:

    > Niestety nie, właśnie ze względu na wodę.

    > mam dość wysoko wodę gruntową, przy deszczach takich jakie są teraz,
    > to woda stoi mniej niż 50cm pod poziomem terenu. Nie chciał bym się
    > przekonać co by się stało jak bym taką wysoką wodę miał tuż przed
    > ostrymi mrozami..

    imho nie ma sensu... ja ma też dom parterowy na zwykłym fundamencie i
    wysoką wodę ale drenażu nie robiłem bo po co...

    > Ale przyznam racje, dla kogoś nieobeznanego w temacie, powyższe nie
    > jest pierwszą opcją na jaką by wpadł...

    w tym problem że zwykle budowlańcy robią zerówkę i ja zwykle koncertową
    spieprzają, 90 na 100 przypadków :)

    > Tak, to na pewno, ale chciałbym aby to ogrzewanie było w środku
    > płyty, a tam drutów zbrojeniowych nie ma(albo jest mało). No i
    > wydumałem sobie że już po rozłożeniu ogrzewania co drugą nitkę
    > podwieszę pod górne zbrojenie, a co druga nitka zostanie na dole. Da
    > mi to bardziej równomierne rozgrzanie płyty. Pozytywnie to tez
    > powinno się odbić a wytrzymałości płyty.

    to ci sie nie uda... :)

    rura jest sztywna i sprężynuje, musi być gęstoi mocowana do jakiegoś
    nośnika, siatki zbrojeniowej np.

    jakiej grubości robisz tę płytę? pewnei 10 czy 15cm

    dolne zbrojenie będzie pewnei dystansowane jakieś 5cm od dna i do tego mocuj
    ogrzewanie, tak naprawdę to im głębiej tym lepiej bo będziesz miał bardziej
    równomierny rozkład temperatury na powierzchni.

    > Zastanawiam się jeszcze czy przejmować się rozkładem pomieszczeń przy
    > robieniu podłogówki, wszak ja będę grzał całą płytę, a nie konkretne
    > pomieszczenia. Wtedy mógłbym zrobić wszystkie pętle tej samej
    > długości - łatwiejsze w regulacji i optymalne zużycie materiału.

    hm...

    nie będziesz miłą żadnej regulacji... w całym domu będziesz miłą tę samą
    temperaturę.

  • 12. Data: 2013-06-04 16:38:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Nie znam szczegółowych przepisów w tym zakresie, więc Ci nie pomogę -
    > nie wiem, czy tak można.

    imho to połączenei wyrównawcze powinno być wpięte w tablicy tam gdzie
    uziemienie

    wpinanie sie po drodze w bednarkę jest błedem bo w przypadku udezenia
    pioruna czy spływu dużego prądu w wyniku przepięcia i zadziałania
    odgromników mogą powstać potencjały pomiedzy różnymi punktami wpięcia w
    uziom.

    trochę głupiop by było jakby się okazało że miedzy zlewem wpiętym w bednarkę
    a zmywarką w przeskoczy łuk elekrtryczny.

  • 13. Data: 2013-06-04 17:09:00
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.06.2013 15:01, Marek Dyjor pisze:

    > to ci sie nie uda... :)
    >
    > rura jest sztywna i sprężynuje, musi być gęstoi mocowana do jakiegoś
    > nośnika, siatki zbrojeniowej np.

    przymocuje całość do dolnej siatki, jak zrobię górną siatkę, to co drugą
    nitkę odetnę i podczepię pod górną siatkę

    > jakiej grubości robisz tę płytę? pewnei 10 czy 15cm
    projekt się robi.. strzelam 25cm ale miło się rozczaruje jak wyjdzie 20.

    > dolne zbrojenie będzie pewnei dystansowane jakieś 5cm od dna i do tego
    > mocuj ogrzewanie, tak naprawdę to im głębiej tym lepiej bo będziesz miał
    > bardziej równomierny rozkład temperatury na powierzchni.
    Tak myślałem pierwotnie i generalnie poza jednym "ale" mi by pasowało.
    Owe "ale" to jak komuś ściany popękały i podobno było to przyczyną
    nierównomiernego ogrzewania płyty.
    Tu jest opisana ta sytuacja:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?200323-P%C
    4%99kni%C4%99cia-na-%C5%9Bcianach-dzia%C5%82owych-p%
    C5%82yta-fundamentowa
    w ostatnim poście wyjaśnienie, chociaż mi się wydaje że bardziej tu
    zawinił zły styropian pod płytą, obciążenia z dachu tylko na ściany
    zewnętrzne i przepłukiwanie drenażu deszczówką z rynien...

    Podwieszenie tego ogrzewania, o ile techniczne wykonalne, to mnie nic
    nie kosztuje, no może kilka dodatkowych paczek trytytek, więc nic nie tracę.

    > hm...
    >
    > nie będziesz miłą żadnej regulacji... w całym domu będziesz miłą tę samą
    > temperaturę.
    Na parterze w zasadzie tak, nie widzę przeciwwskazań. Piętro to
    oddzielny temat.