  • 1. Data: 2011-02-09 13:59:13
    Temat: podbitka, jak wykonać taką(foto)
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    witam
    Interesuje mnie jak można wykonać taką podbitkę:
    http://gotowe-projekty-domow.dom.pl/images/30/5300_w
    izualizacje2_mtm_amber.jpg
    wersja skrócona linku:
    http://tiny.pl/hcsw6

    przypuszczam że:
    1. styropian między krokwie + siatka i tynk
    2. osb/deski na krokwie + tynk
    3. ... jak jeszcze?

    Czy taka podbitka ma jakieś wady lub jest szczególnie narażona na błędy?
    z pewnością jest bardziej narażona na tworzenie się zacieków, ale co
    jeszcze? może pękać?
    Jakieś argumenty odwodzące od takiego wykonania podbitki.
    Ewentualnie wskazówki na co zwrócić uwagę przy wykonaniu? jak układać
    siatkę? czy w jednym kawałku ze ścianą? czy zrobić dylatacje?

    Względy gustów proszę pominąć.
    Zapraszam do dyskusji
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-09 14:33:43
    Temat: Re: podbitka, jak wykonać taką(foto)
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://tiny.pl/hcsw6
    >
    > przypuszczam że:
    > 1. styropian między krokwie + siatka i tynk

    ja mam taką tylko poziomą.
    osb, na to styropian 1 albo 2 cm (klejony i kołkowany), siatka w kleju i
    tynk

  • 3. Data: 2011-02-09 15:21:33
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Za cholere tej podbitki nie moge dojrzec. Moze jakis inny rzut albo
    duze zblizenie.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-02-09 16:00:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 16:21, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > Za cholere tej podbitki nie moge dojrzec. Moze jakis inny rzut albo
    > duze zblizenie.

    Hehehe bo to jest otynkowana powierzchnia poprostu - nie ma zadnych
    desek etc. Otynkowana podbitka :) Chcialem taka kiedys.
    Wiecej info i fotek:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?t=57278

    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-02-09 16:11:20
    Temat: Re: podbitka, jak wykonac taka(foto)
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Hehehe bo to jest otynkowana powierzchnia poprostu - nie ma zadnych
    > desek etc. Otynkowana podbitka :) Chcialem taka kiedys.

    Moi rodzice taka "podbitke" maja. Podbitka wylana byla razem ze stropem. Choc
    trwale to i niezniszczalne, to nikomu nie polecam :)

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-02-09 16:30:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 17:11, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Moi rodzice taka "podbitke" maja. Podbitka wylana byla razem ze stropem. Choc
    > trwale to i niezniszczalne, to nikomu nie polecam :)

    Znaczy sie strop byl przedluzony i stanowil podbitke!? A bylo to
    chociaz ocieplone z wszystkich stron min 10cm styro ? Bo jak nie to
    zaaaaaaaaaaaaaaaajebisty mostek cieplny i szybki grzybek w naroznikach
    przy laczeniu scian zewnetrznych z sufitami :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-02-09 17:00:35
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zaaaaaaaaaaaaaaaajebisty mostek cieplny i szybki grzybek w naroznikach
    > przy laczeniu scian zewnetrznych z sufitami :)

    Gdy ojciec to wylewal, nikt nie slyszal o styropianie 10cm. A gdy kupil 5cm do
    sciany 3W, to sasiadom oczy wychodzily - co to jest? skad on to ma? :)
    Grzyba nigdy nie bylo i nie ma, choc wentylacja jest oczywiscie tradycyjna, a
    okna superszczelne drewniane (moje 3-letnie plastiki wygladaja gorzej, niz
    tamte, chyba 10-15 letnie, nie malowane ani razu). Docieplilismy to przy
    tynkowaniu zewnetrznym 3 lata temu. Oblecialem caly dom z kamera termowizyjna, i
    wbrew pozorom, nie ma mostków termicznych. No ale prz temp. zewn. 0 - +5 stopni,
    schodzi 18m3 gazu... Powierzchnia, kubatura i brak grubego ocieplenia robia
    swoje.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-02-09 18:47:30
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > Moi rodzice taka "podbitke" maja. Podbitka wylana byla razem ze stropem.
    > Choc trwale to i niezniszczalne, to nikomu nie polecam :)

    Ja widze po drodze do mnie dom ze sciana 3W w trakcie budowy. Na szczytach
    tych scian wszystkich i bocznych i przednich wylal 20-30cm upiekszen
    zwienczajacych dach. Nadlal na wysokosci sufitów takie rózne bloki betonowe,
    nawet ladnie "palacowo" to wyglada ale dom jeszcze nie ma dachu i gosc
    jeszcze nie wie co go czeka :-) Tych jego palacowych wykonczen ocieplic sie
    nie da :-) Tych "zawijasów i rogów baranich na pól metra litego i zbrojonego
    betonu :-)

  • 9. Data: 2011-02-09 20:55:19
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 09-02-2011 19:47, kiki pisze:

> [...]
    > wykonczen ocieplic sie nie da :-) Tych "zawijasów i rogów baranich na
    > pól metra litego i zbrojonego betonu :-)

    nie stać cię na rogi i dorabiasz... :)

  • 10. Data: 2011-02-09 20:57:09
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?t=57278
    > pozdr.
    > Adam

    Teraz widze. Czy przypadkiem funkcja podbitki nie jest wentylacja?

    KADAR