  • 1. Data: 2009-07-20 09:24:19
    Temat: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Ostatnie kilka dni u nas padały ulewne deszcze. Najstarsi kaszubi takich nie
    pamietają.
    I tak sobie podczas tych deszczów ogladałem mój domek.
    Dobry dach to podstawa;))
    I nie nie pisze tego w sensie szczelności pokrycia.
    Ja mam dach kopertowy z dosyć daleko wysunietymi okapami z każdej strony.
    Okapy wystają poza obrys budynku tak chyba z metr.
    I jest to super sprawa. Deszcze padały obfita a teren wokół domu suchutki.
    Praktycznie żadna opaska nie potrzebna dookoła chałupy.
    Parapety i okna też suche.
    Taki wysunięty dach to super sprawa jest jak widze.
    W stosunku do projektu podniosłem minimalnie ścianke kolankową ale
    wydłuzyłem tez połacie dachu. Moim zdaniem warto było.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-07-20 09:48:21
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ja mam dach kopertowy z dosyć daleko wysunietymi okapami z każdej strony.
    > Okapy wystają poza obrys budynku tak chyba z metr.

    I ja tez tak chce / bede mial :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-07-20 10:17:47
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I ja tez tak chce / bede mial :)

    I ja tez, dach 2spadowy. Co to za dziwna moda, odsloniete balkony, a pod
    balkonem jeszcze wykusz.

  • 4. Data: 2009-07-20 10:32:12
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h41g83$rlu$1@inews.gazeta.pl...
    > "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I ja tez, dach 2spadowy. Co to za dziwna moda, odsloniete balkony, a pod
    > balkonem jeszcze wykusz.

    ja mam wykusz pod balkonem i zcieka strasznie i niewiem jak zrobic okapnik ,
    czy z blachy czy plytki wysunąć
    przy plytkowaniu tego balkonu

  • 5. Data: 2009-07-20 10:45:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > czy z blachy czy plytki wysunąć
    > przy plytkowaniu tego balkonu

    Z blachy u góry pod płytkami a na dole z listew kapinosowych zrób

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-20 10:51:13
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Dobry dach to podstawa;))
    zgadzam się

    > Ja mam dach kopertowy
    lepszy 2-spadowy - im mniej puktów łączenia,
    tym lepiej ;-)

    > z dosyć daleko wysunietymi okapami z każdej strony.
    tak się teraz robi

    > Okapy wystają poza obrys budynku tak chyba z metr.
    chyba mniej - od ~1 m to już raczej jakieś podpórki wypadało by mieć
    ("pieski")

    > I jest to super sprawa. Deszcze padały obfita a teren wokół domu suchutki.
    Zapewne miasz piaszczystą glebe pod spodem - jak zacina
    to żaden okap nie pomoże ;-)

    > Praktycznie żadna opaska nie potrzebna dookoła chałupy.
    j. w.

    > Parapety i okna też suche.
    Znaczy - u Was nie wieje ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-07-20 10:58:23
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > lepszy 2-spadowy - im mniej puktów łączenia,
    > tym lepiej ;-)

    Ale niestety estetyka... Nie wyobrazam sobie dwuspadu
    na swoim domu. Tylko koperta.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-07-20 11:08:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > chyba mniej - od ~1 m to już raczej jakieś podpórki wypadało by mieć
    > ("pieski")

    Nawet ponad metr jest u mnie i podpórki nie potrzebne bo krokwie mam grube

    > Zapewne miasz piaszczystą glebe pod spodem - jak zacina
    > to żaden okap nie pomoże ;-)

    Ogólnie glebe mam 80cm torfowej ale pod budynkiem i w jego pobliżu
    wymieniona na piasek.

    > j. w.

    > Znaczy - u Was nie wieje ;-) ?

    Nie no jak zawiewa to troche mokr
    ale jak jest sam deszcz nawet poteżna ulewa to jest suchutko. W sobote lało
    potężnie a ja cały dom dookoła obszedłem i suchutki byłem.
    Okapy długie i dosyć nisko sięają- rynna jest chyba mniej jak 3 metry od
    ziemi.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-07-20 11:20:11
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale niestety estetyka... Nie wyobrazam sobie dwuspadu
    > na swoim domu. Tylko koperta.

    Zależy od projektu i warunków zabudowy.
    W mojej gminie dopuszczają tylko 2-spadowe i czerwone :-)

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-07-20 11:24:51
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Nawet ponad metr jest u mnie i podpórki nie potrzebne bo krokwie mam grube

    Faktem jest, że raczej tyle śniegu co na Podbeskidziu,
    to raczej u Was nie ma.

    Pzdr

    JKK