  • 1. Data: 2010-01-11 13:30:00
    Temat: remont budynku
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl>

    witam
    poprzedni post nie wiem czemu poszedł pusty:(
    a wiec mam kilka pytań do bardziej obeznanego z przepisami szanownego grona:)

    czy wymiana okien i drzwi ocieplenie dachu elewacji i budowa schodów wymagają
    tylko zgłoszenia czy potrzebne jest pozwolenie na budowę?

    w jakim wydziale urzędu składa się takie pozwolenia, zgłoszenia?

    w jaki sposób przepisuje się licznik energii elektrycznej jeżeli zakupuje się
    jakąś nieruchomość i czy w takim wypadku można prosić elektrownie o
    przeniesienie licznika z wewnątrz na zewnątrz wraz z wymianą przewodu
    doprowadzającego i czy są za takie przenosiny jakieś opłaty?

    i jak budynek jest już przekształcony na mieszkalny to jakie kroki trzeba
    zrobić aby módz się tam zameldować i prosić o numer?

    pozdrawiam kp

  • 2. Data: 2010-01-11 13:59:30
    Temat: Re: remont budynku
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hif94o$fmp$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > i jak budynek jest już przekształcony na mieszkalny to jakie kroki trzeba
    > zrobić aby módz się tam zameldować i prosić o numer?

    Ja ci tylko podpowiem na temat przenosin licznika
    najlepiej jak to zrobi koleś kumający się z ZE
    u mnie to kosztowało coś koło 500 zł przeniesienie licznika wymiana kabla i
    skrzynki

  • 3. Data: 2010-01-11 16:07:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > czy wymiana okien i drzwi ocieplenie dachu elewacji i budowa schodów wymagają
    > tylko zgłoszenia czy potrzebne jest pozwolenie na budowę?

    Wymiana okien i drzwi (bez zmiany wymiarów) - nie musisz robić nic (zgodnie z
    interpretacją GINB jest to bieżąca konserwacja).
    Ocieplenie dachu i elewacji w budynku do 12m - zgłoszenie w starostwie
    Budowa schodów - pozwolenie na budowę (jest to przebudowa). Nie trzeba spełniać
    wymogów planu zagospodarowania

    > w jakim wydziale urzędu składa się takie pozwolenia, zgłoszenia?

    Budownictwa i Architektury

    > w jaki sposób przepisuje się licznik energii elektrycznej jeżeli zakupuje się
    > jakąś nieruchomość i czy w takim wypadku można prosić elektrownie o

    Dowód osobisty + jakiś dokument świadczący o własności (wyciąg KW, akt notarialny
    itp.).

    > przeniesienie licznika z wewnątrz na zewnątrz wraz z wymianą przewodu
    > doprowadzającego i czy są za takie przenosiny jakieś opłaty?

    licznika na zewnątrz są nagradzane bezpłatnym odłączeniem, plombowaniem itd. Co do
    kabla to ponosisz koszta za to co jest na twoim utrzymaniu - w moim ZE jest to szafka
    i WLZ od licznika do przyłącza (klamry na budynku).

    > i jak budynek jest już przekształcony na mieszkalny to jakie kroki trzeba
    > zrobić aby módz się tam zameldować i prosić o numer?

    Kroki piesze. Odwiedzić urząd miasta i wypełnić druczek meldunkowy oraz wniosek o
    nadanie numeru.