  • 11. Data: 2010-11-22 18:31:46
    Temat: Re: GDZIE SENS ?
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4cea3876$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...
    > Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
    > stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe - oświetlenie wystarczające, efekt
    > stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosować 2 x 60W - dwie, a na
    > dodatek gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
    > zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Konkretnie o kase którą Osram
    i Philips wpompowali juz jakies 20 lat temu w opracowanie świetlówek
    energooszczędnych i która sie nie zwraca. Zadziałało lobby. A że komuś przy
    okazji paluchy obrabiarka może up...lic to raczej jewrourzedasow nie
    obchodzi.

    Poszukaj po sklepach - u mnie w osiedlowym widziałem ostatnio 100W i 150W.
    Ew jakieś budowalne/allegro.

    MaW

  • 12. Data: 2010-11-22 18:54:30
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Chyba piszesz o żarówkach z reflektorem.
    Tu masz pierwszy link z brzegu http://www.ceneo.pl/1712715
    Na pewno nie świecą kierunkowo i na pewno nie są mniej trwałe od zwykłych
    żarówek - swoją drogą ciekawe, skąd się bierze 1000 godz trwałości "żarówek
    głównego szeregu"?.
    Niestety trzeba wydać 7 zł zamiast złotówki (nie widziałem żarówek po 70
    gr).
    Ja jestem z nich zadowolony.
    Jacek

  • 13. Data: 2010-11-22 19:55:49
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Dziwię się, że nie stosujesz lamp łukowych.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2010-11-22 21:15:40
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "BearBag" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W.
    > Cena
    > też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

    Halogenowa kosztuje 10 razy wiecej niż zwykła, daje swiatło kierunkowe i ma
    żywotność 2 razy mniejszą niż zwykła żarówka za 70gr.
    Mam jeden żyrandol z tym gównem i po prostu mam kompletnie dość tego
    wynalazku.
    Ciotka prowadzi bar i ma na dużej powierzchni te "cuda" ( w sumie pewnie
    ponad 50sztuk) i ostatnio rozmawialiśmy, że musi sie tego świnstwa pozbyć
    bo wydaje na ich wymiane wiecej niż na prąd przez nie pobierany.
    1. nigdy nie dotykaj bańki paluchami
    2. używaj ściemniacza tyrystorowego- i nigdy nie używaj 100% mocy (zablokuj
    gdzieś na 90%)

    no i teraz sprawdź trwałość- wzrośnie średnio 2 razy (nawet więcej)

    --

    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 15. Data: 2010-11-23 02:51:11
    Temat: sensu nie ma twoje pisanie.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > &#175;arówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuj&#234; na moich
    > stanowiskach warsztatowych 100V, &#191;arowe - o&#182;wietlenie wystarczaj&#177;ce,
    efekt
    > stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosowa&#230; 2 x 60W - dwie, a na dodatek
    > gdzie oszcz&#234;dno&#182;&#230; energii? A taki &#191;yrandol 2+1 3 x 60W = 180W.
    Sam
    > zak&#179;ada&#179;em 2 x 60W + 100W, co dawa&#179;o mi 100W, 120W i 220W jako
    maksimum.

    Zwykle żarówki są dostępne. Moce jak kiedyś. Na pudelkach napisane ze nie do
    oświetlenia mieszkań, albo jakoś tak. Chcesz 75, 100, 150 W. Idź do sklepu w
    mieście, najlepiej do marketu budowlanego. Do tego cała gama mocy żarówek na
    24V. I oczywiście kilka mocy żarówek halogenowych ze zwykłymi żarówkowymi
    gwintami. Bardzo dobrze ze w końcu wyeliminowano z powszechnego użytku źródła
    światła rodem z XIX wieku.

  • 16. Data: 2010-11-23 03:01:59
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > U&#191;ytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

    > Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Konkretnie o kase któr&#177; Osram
    > i Philips wpompowali juz jakies 20 lat temu w opracowanie &#182;wietlówek
    > energooszcz&#234;dnych i która sie nie zwraca. Zadzia&#179;a&#179;o lobby. A
    &#191;e komu&#182; przy
    > okazji paluchy obrabiarka mo&#191;e up...lic to raczej jewrourzedasow nie
    > obchodzi.
    >
    > Poszukaj po sklepach - u mnie w osiedlowym widzia&#179;em ostatnio 100W i 150W.
> [...]
    Przy obrabiarkach używa się tylko i wyłącznie żarówek na 24 wolty. Innych nie
    dopuszczają jewrourzędasy. A tak przy okazji. Efekt stroboskopowy przy
    kilkudzisięciu kilohercach. Śmiechu wart argument.

  • 17. Data: 2010-11-23 03:08:10
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Dziwi&#234; si&#234;, &#191;e nie stosujesz lamp &#179;ukowych.
    >
    > --
    > Jan Werbi&#241;ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Za tanie i firma na A sprzedająca drogo przez deptaczy tanią i przeterminowaną
    tandetę nie ma ich w ofercie.

  • 18. Data: 2010-11-23 03:19:39
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > dopuszczają jewrourzędasy. A tak przy okazji. Efekt stroboskopowy przy
    > kilkudzisięciu kilohercach. Śmiechu wart argument.

    Jasne w każdej świetlówce jest generator.
    Owszem można zasilać z podwajacza (-y). Daje to pulsacje 100Hz,. migotanie
    nie do zauważenia gołym okiem. ale efekt stroboskopowy wystąpi. Żarówka ma
    dużą bezwładność włókna, ale źródła z minimalną bezwładnością przy różnicy
    drgań (lub harmonicznych) zera będą dawały ostre amplitudy dudnień.

  • 19. Data: 2010-11-23 06:38:22
    Temat: Re: sensu nie ma twoje pisanie.
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 24V. I oczywiście kilka mocy żarówek halogenowych ze zwykłymi żarówkowymi
    > gwintami. Bardzo dobrze ze w końcu wyeliminowano z powszechnego użytku

    To idz i sprobuj kupic wersje "mleczna", nawet malej jeszcze
    "dopuszczonej" mocy.

    Adam
    PS.
    Jak dla mnie do normalnego uzytku nadaja sie tylko zarowki mleczne,
    przezroczyste daja na scinach rozne duchy/cienie.

  • 20. Data: 2010-11-23 09:25:48
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Wpisz w Allegro "żarówka powiększalnikowa" i masz już wybór. Swego czasu, za
    PRL pół domu miałem oświetlone takimi żarówkami, ale wtedy ich cena była
    niewielka. Niestety dziś cena jest zaporowa.
    Zobacz też żarówki Osram Bellalux.
    Jacek