  • 1. Data: 2009-01-13 12:24:58
    Temat: silikon+marmur
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!

    Jakoś ostatnio sporo pisze na tej grupie.
    Mam pytanie czy zastosowanie silikonu

    Uszczelniacz silikonowy 1200 °C Silikon żaroodporny - twarda spoina
    firmy Den Braven

    do zaspoinowania płyty granitowej przy kominku nie uszkodzi granitu?
    nie będzie przebarwień?
    będzie to dość widoczne miejsce, a nie chce kupować całej tuby zeby
    sprawdzić czy ten silikon wejdzie w reakcje z granitem

    może ktoś polecić sprawdzony silikon wysokotemperaturowy którym mogę
    zaspoinować szczelinę między kamieniem a wkładem żeliwnym ?

    michal

  • 2. Data: 2009-01-13 12:47:40
    Temat: Re: silikon+marmur
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > może ktoś polecić sprawdzony silikon wysokotemperaturowy którym mogę
    > zaspoinować szczelinę między kamieniem a wkładem żeliwnym ?
    Użyj materiału pozwalającego na swobodne przesuwanie się względem siebie
    wkładu i obudowy (dylatacja jest konieczna). Wkład mocno pracuje podczas
    palenia.
    Hint: wkład na zewnątrz rzadko przekracza 300*C.

    Pzdr.
    Adam

  • 3. Data: 2009-01-13 12:56:03
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Usrobo pisze:

    > może ktoś polecić sprawdzony silikon wysokotemperaturowy którym mogę
    > zaspoinować szczelinę między kamieniem a wkładem żeliwnym ?

    Generalnie w żadnym wypadku nie uszczelnia się szczelin pomiędzy
    obudową a wkładem. Te szczeliny muszą być, ponieważ eliminują ryzyko
    naprężeń związanych z nagrzewaniem się wkładu. Dodatkowo pozwalają na
    dodatkowy przepływ powietrza.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-01-13 13:06:37
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > obudową a wkładem. Te szczeliny muszą być, ponieważ eliminują ryzyko
    > naprężeń związanych z nagrzewaniem się wkładu. Dodatkowo pozwalają na

    chyba nie jest tak zle, silikon jednak pracuje
    ja nie chce tego zabetonować,
    a co do powietrza to z tyłu mam kratkę wentylacyjną która zasysa
    powietrze do ogrzewania domu.

    powietrze do spalania zasysa rurą z zewnątrz.

    michal

  • 5. Data: 2009-01-13 13:15:34
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Usrobo pisze:

    > chyba nie jest tak zle, silikon jednak pracuje

    Tyle że to nie jest silikon i nie jest w żadnym wypadku elastyczny. Ten
    uszczelniacz zrobiony jest na bazie szkła wodnego, po wyschnięciu tworzy
    twardą skorupę odporną na wysoką temperaturę.

    Generalnie tradycyjne silikony pracują do 200 st. C ale i tak nie
    wszystkie - jak szukałem silikonu którym mogę wypełnić szczelinę między
    kratką w górnej części kominka to okazało się że jedynym sensownym jest
    Soudal. Na przykład Den Braven jest odporny jedynie do 120 st. C.

    > a co do powietrza to z tyłu mam kratkę wentylacyjną która zasysa
    > powietrze do ogrzewania domu.
    > powietrze do spalania zasysa rurą z zewnątrz.

    Nie szkodzi. Chodzi mi o równomierny opływ wkładu powietrzem - kratka
    od tylca Ci tego nie zapewnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-01-13 13:26:46
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    To nie jest silikon tylko uszczelniacz.
    Po pierwsze, aby stwardniał wymaga nagrzania minimum do 400 stopni i to
    przez kilka godzin.
    Po drugie - po utwardzeniu jest sztywny jak kamień.
    Używałem silikonu 300 st.C ale ma on kolor ceglasty.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-01-13 14:45:52
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez kilka godzin.
    > Po drugie - po utwardzeniu jest sztywny jak kamień.
    > Używałem silikonu 300 st.C ale ma on kolor ceglasty.

    A po trzecie po podgrzaniu do wysokiej temperatury zmienia kolor na
    biało-szary (coś jak popiół).

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 8. Data: 2009-01-14 01:04:52
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    > A po trzecie po podgrzaniu do wysokiej temperatury zmienia kolor na
    > biało-szary (coś jak popiół).
    >
    > Pzdry,
    > /\/\\/\/
    ------------------------------------
    Witam
    A może sięgnąć po silikon z branzy motoryzacyjnej.
    Do uszczelniania układów wydechowych stosuje się silikon który wytrzymuje
    tmperaturę gazów spalinowych które po wyjściu z kolektora wydech. mają ok
    800 st. C.
    Tylko że nie mam bladego pojęcia jak to zadziała w połączeniu z marmurem.

    Pozdrawiam
    Jarek M

  • 9. Data: 2009-01-14 07:22:31
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    następny........
    Czy wszystko, co w tubie, to musi być od razu silikon?
    Jacek

  • 10. Data: 2009-01-14 22:44:51
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    > następny........
    > Czy wszystko, co w tubie, to musi być od razu silikon?
    > Jacek
    --------------------------------------
    Witam
    Oczywiście że nie wszystko, ale produkt o którym pisałem jest silikonem
    termoutwrdzalnym.
    Taką ma nazwę i po zaschnięciu jest elastyczną masą by wibracje pochodzące
    od silnika nie zniszczyły połączenia.
    Do układów wydechowych również stosuje się masę uszczleniającą która po
    zaschnięciu jest twarda, niczym beton a mimo to wystepuje w tubie.
    Tak więc nie wszystko co wystepuje w tubie jest silikonem.

    Pozdrawiam
    Jarek