eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniesolary, dofinansowanie itd - czy ktos liczyl oplacalnosc? › solary, dofinansowanie itd - czy ktos liczyl oplacalnosc?
    From: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: solary, dofinansowanie itd - czy ktos liczyl oplacalnosc?
    Date: Tue, 08 Nov 2011 09:00:38 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    Witam po dlugiej przerwie,

    mam dach budynku gospodarczego, do ktorego jest wygodny dostęp (dość
    nisko) i jest jednospadowy (obecnie, bo planuje wymianę ale raczej na
    taki sam). Spad jest akurat w strone poludnia i ogolnie nic specjalnego
    nie przeslania tego dachu az do poznego popoludnia (wtedy zaczyna
    zacieniac drugi budynek ale to raczej przy i tak malej wysokosci slonca.
    w sumie moge zdjac pomiary jak to wygląda ale zalozyc mozna ze
    oswietlone miejsce bdb. Dach o powierzchni na oko myślę że ze 100 metrów
    kwadratowych tak więc jest na czym kłaść panele.

    wiem ze sa jakies dofinansowania z ue/mś - ktos to już przerabiał?
    czy liczył ktoś opłacalność takiej inwestycji? Z grupy czytalem ze
    lepiej solary grzejące wode niż generujące prąd (ze względu na sprawnosć).
    Prąd łatwiej mi zagospodarować aczkolwiek wiem, że będą problemy z jego
    magazynowaniem a zamiana prądu spowrotem w ciepłą wodę to dodatkowe straty.

    Czy ktoś ma zrobione solary ale generujące prąd?
    Gdzie zrobić instalację od solarów ze zbiornikiem mam (ów budynek
    gospodarczy przylega do mojego budynku mieszkalnego). Jak się wpiąć do
    instalacji CO (piec dwufunkcyjny) ogólnie też (wisi na ścianie, która
    jest przylegająca do budynku gospodarczego).

    Wiadomo oczywiście, że interesuje mnie kwestia zwrotu. Mam dobrze
    docieplony budynek(20cm styro) i ogólnie samo ogrzewanie jest calkiem
    tanie. wspierając sie kominkiem bez cwu sezon w mocna zime zamknal sie z
    kuchniami gazowymi sztuk 2 w kwocie ok 1200-1300pln (za bodaj 5
    miesiecy). Natomiast cwu generuje mi dosc duzo na liczniku i kombinuje
    jak to obniżyć.

    Michał Gut