  • 1. Data: 2009-03-29 20:28:16
    Temat: stara roza
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Jest róża gigant
    http://img4.imageshack.us/img4/9041/misio194.jpg
    jak ją przyciąć aby ładnie się pięła (obok jest drzewo)
    czy wyciąć całkowicie te gałęzie które leżą a ziemi,
    czy wszystkie sktócić o połowę, czy przy samej ziemi?
    A może zostawić ze 6-ść tych najdłuższych ?
    Chciałbym aby pięła się na linkach/drutach na to drzewo.
    To jest bardzo stary krzak, nazwy nie znam.

  • 2. Data: 2009-03-29 22:35:32
    Temat: Re: stara roza
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 22:28:16 +0200, atman napisał(a):

> [...]
    > A może zostawić ze 6-ść tych najdłuższych ?
    > Chciałbym aby pięła się na linkach/drutach na to drzewo.
    > To jest bardzo stary krzak, nazwy nie znam.

    To jest róża parkowa, a nie pnąca.

  • 3. Data: 2009-03-29 22:55:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 00:35:32 +0200, Ikselka napisał(a):

    > To jest róża parkowa, a nie pnąca.

    Usuwa się tylko pędy kwiatowe po okwitnięciu lub jeśli już, to usuwa tylko
    stare i chore pędy, czyli dokonuje cięcia prześwietlającego.

  • 4. Data: 2009-03-30 13:24:36
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > Usuwa się tylko pędy kwiatowe po okwitnięciu lub jeśli już, to usuwa tylko
    > stare i chore pędy, czyli dokonuje cięcia prześwietlającego.

    Wielkie dzięki.
    Wbiję dwa paliki + linka i zaplączę
    kilka najwyższych w stronę drzewa.
    Wytnę chuderlaki i najsłabsze/najcieńsze
    a zostawię same grube i sztywne pędy ;)

  • 5. Data: 2009-03-30 16:59:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 15:24:36 +0200, atman napisał(a):

    > Wielkie dzięki.
    > Wbiję dwa paliki + linka i zaplączę
    > kilka najwyższych w stronę drzewa.
    > Wytnę chuderlaki i najsłabsze/najcieńsze
    > a zostawię same grube i sztywne pędy ;)

    O rany, nie rób tego! Te grube i sztywne są właśnie najstarszeeee!!!!!

  • 6. Data: 2009-03-30 17:37:57
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > O rany, nie rób tego! Te grube i sztywne są właśnie najstarszeeee!!!!!

    To te najstarsze/grube wyciąć ?
    A zostawić małen i anemiczne ?

  • 7. Data: 2009-03-30 18:10:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

    > To te najstarsze/grube wyciąć ?
    > A zostawić małen i anemiczne ?

    Matko, no trzeba się im przyjrzeć. Generalnie - jeśli nigdy krzak nie był
    cięty, powinno się wyciąć pędy chore i silnie zdrewniałe, ale to wiadomo,
    kiedy rusza wegetacja, który pęd słabo wypuszcza liście i nie ma
    "zielonego" pod korą lub w ogóle nie "rusza". Szczegóły trzebaby sobie
    wyguglać - a ja poszukam, gdzieś miałam książkę o cięciu krzewów ozdobnych,
    ale gdzie??? - hmmmm, sporo ksiażek mam niestety w kartonach, bo się nie
    doczekały biblioteki od stolarza. Może uda mi się znaleźć. Nie pal się tak
    do tego ciecia jeszcze, masz czas.

  • 8. Data: 2009-03-30 18:23:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

    > To te najstarsze/grube wyciąć ?
    > A zostawić małen i anemiczne ?

    Póki co - poczytaj sobie:
    http://poradnikogrodniczy.pl/ciecie_rozy.php
    http://www.rosarium.com.pl/porady.php

    A tu ksiażka:
    http://www.allegro.pl/item569022401_ciecie_roslin_og
    rodowych_pd_nowa_krakow_hlp.html
    Nie wiem, czy z powodu jednego krzaka zechcesz sobie ją kupić, ale...
    I zaznaczam - to nie moja aukcja; ja nie sprzedaję niczego, choć może
    kiedyś mi sie zdarzy.

  • 9. Data: 2009-03-30 18:25:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

    > To te najstarsze/grube wyciąć ?
    > A zostawić małen i anemiczne ?

    I tu sporo:
    http://www.oczarjk.pl/index.php?act=257/

  • 10. Data: 2009-03-30 19:38:09
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > Dnia Mon, 30 Mar 2009 19:37:57 +0200, atman napisał(a):

    No, po to są grupy ;)
    Zabieram się do lektury a ciąć będę w dopiero w sobotę.
    To dziwne ale do tej pory nie lubiłem róż ...
    A propos książki to teraz wolę kupić im jakiś nawóz.
    Całuję rączki i jeszcze raz dzięki.