  • 1. Data: 2009-03-29 19:26:01
    Temat: Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?
    Od: t...@g...com

    Witam
    Jaki krzak znajduje się na zdjęciu z poniższego linku (ten wyższy)?

    http://img410.imageshack.us/gal.php?g=drzewko1.jpg

    Planuje zrobić żywopłot długości 8m, wysoki na 3-4m. Wysokość oraz
    kształt
    drzewka ze zdjęcia są idealne. Jakie inne krzaki mógłbym zastosować,
    jak
    gęsto sadzić drzewka? Zależy mi na dokładnej wysokości "płotu".
    Mieszkam w woj. śląskim, żywopłot będzie idealnie nasłoneczniony od
    wschodu,
    południa oraz zachodu.

    Pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2009-03-29 20:32:47
    Temat: Re: Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    Witam
    Jaki krzak znajduje się na zdjęciu z poniższego linku (ten wyższy)?
    http://img410.imageshack.us/gal.php?g=drzewko1.jpg
    Planuje zrobić żywopłot długości 8m, wysoki na 3-4m.

    A o taka tuja
    http://www.allegro.pl/item591889706_tuja_brabant_70_
    80cm_na_zielony_gesty_zywoplot.html
    Posadź co metr, może co pół metra
    ze dwa razy co roku daj nawóz
    przeciwko brązowieniu iglaków.

  • 3. Data: 2009-03-30 06:40:53
    Od: t...@g...com

    On 29 Mar, 22:32, "atman" <r...@w...pl> wrote:
    > A o taka tujahttp://www.allegro.pl/item591889706_tuja_brabant
    _70_80cm_na_zielony_g...
    > Posadź co metr, może co pół metra
    > ze dwa razy co roku daj nawóz
    > przeciwko brązowieniu iglaków.

    Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?
    Znacie inne pomysły na żywopłot?
    Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek

  • 4. Data: 2009-03-30 19:42:56
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?

    Wzrost wolny,
    więc jak masz wypchany porfel to kup od razu półtorametrowe.

    >Znacie inne pomysły na żywopłot?
    8 metrów to nie tak dużo,
    ja kilka lat temu sadziłem podoby żywopłot z tuj
    sadziłem co metr ale to dla mnie za rzadko
    i w tym roku dosadzam. Mam jakieś 10 metrów.

    >Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek
    OK

  • 5. Data: 2009-04-02 15:43:04
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    t...@g...com pisze:

    > Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?

    Potrafią dorastać do znacznych wysokości (ale nie wszystkie gatunki Tui)

    > Znacie inne pomysły na żywopłot?

    Tuja to chyba bardzo dobry pomysł na żywopłot. Uważam, że sadzić ją
    trzeba co 0,5 metra, by otrzymać ścianę nie do przejrzenia.

    Pozdrawiam
    Sławek T.

  • 6. Data: 2009-04-02 17:29:27
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Tuja to chyba bardzo dobry pomysł na żywopłot.

    Tfuja do niczego nie pasuja.

  • 7. Data: 2009-04-12 13:23:51
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Znacie inne pomysły na żywopłot?
    >Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek

    Ja mam od 2 sezonów (teraz idzie trzeci) irgę błyszcząca (cotoneaster
    lucidus) - 34 mb żywopłotu. Po 1,5 roku w ziemi jest wysoka na ok. 40-50 cm,
    już silnie rozkrzewiona na boki (mocno ją cięłam przez pierwsze dwa lata) i
    w tym roku nie będę już jej tak przycinać, niech pójdzie w górę.
    Wybrałam ją bo:
    nie lubię tuj a lubię liściaste żywpołoty
    szybko rośnie
    wcześnie wypuszcza listki (na początku tygodnia już były) i późno je zrzuca
    (koniec października)
    przepięknie przebarwia jesienią liście na czerwono
    Zdjęcia: wiosną & latem
    http://www.kurowski.pl/pl/katalog.php?action=liscias
    te&roslina=64&nazwy=2
    jesienią http://basienka-kalia.blog.onet.pl/2,ID268240688,ind
    ex.html

    Jak chcesz mogę pójść do ogrodu i zrobić zdjęcie jak duże są krzewy u mnie
    po 2 sezonach.

    Pozdrawiam

    Kaja