  • 11. Data: 2014-07-17 13:59:40
    Temat: Re: styropian fasadowy klejony na placki - czemy to błąd
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:o1nzk6i9as83$.51rvf7r9nq9w$.dlg@40tude.net...
    > Tylko teraz z praktyki - od dołu dali listę startową, która w połowie
    > szerokości opiera się na styrodurze od ocieplenia fundamentów, w połowie
    > wystaje poza - styropian szary 20 cm. Styropian będzie obłożony siatką +
    > klej + jakiś tynk na zewnątrz - to skąd miałoby być zasysane zimne
    > powietrze od spodu?

    Zawsze się jakaś nieszczelność znajdzie.

  • 12. Data: 2014-07-18 11:48:16
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Taka delikatnie wentylowana część nie powoduje wychładzania ścian a
    > poprawia wilgotność całej struktury.

    Wierz mi, wilgotność w jakimkolwiek stopniu jest tam zbędna, wręcz
    szkodliwa. Każda ilośc powietrza jaka się tam dostanie wniesie trochę
    wilgoci. Idealna izolacja cieplna to izolacja sucha, gdyż woda jest bardzo
    dobrym przewodnikiem ciepła.

  • 13. Data: 2014-07-18 12:01:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-18 11:48, Łobuz pisze:
> [...]
    > szkodliwa. Każda ilośc powietrza jaka się tam dostanie wniesie trochę
    > wilgoci. Idealna izolacja cieplna to izolacja sucha, gdyż woda jest

    Powtarzam - nie znam się na tym na tyle, żeby się wymądrzać, ale
    czytałem, że właśnie ta wentylacja ma zapobiegać wilgoci. Przy czym
    chodzi tu tylko o styk styropian-płyta wiórowa. Badania w USA wykazały,
    że brak szczeliny wentylacyjnej powoduje gnicie płyty wiórowej w dużej
    liczbie przypadków.

    Co innego styk styropian-beton, pustak, czy płyta Fermacell. Tu wilgoć
    nie powoduje szkód i nie trzeba jej zwalczać.

    --
    MN

  • 14. Data: 2014-07-21 08:19:27
    Od: A S <a...@e...pl>

> [...]
    > szkodliwa. Każda ilośc powietrza jaka się tam dostanie wniesie trochę
    > wilgoci. Idealna izolacja cieplna to izolacja sucha, gdyż woda jest

    Albo wniesie, albo wyniesie. Przeciez sciana od zewnatrz nie jest
    zimniejsza niz powietrze z zewnatrz (poza moze jamimis naglymi
    zmianami pogody) i wykraplanie wilgoci na zewnatrz muru nie wystapi.

    pozdro
    --
    A S