  • 1. Data: 2010-06-28 20:09:48
    Temat: termin zakupów
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Witam, planuje rozpoczęcie budowy na wiosnę przyszłego roku, tzn fundamenty
    w tym roku jesienią a reszta na wiosnę. Materiał na fundament już jest. I
    moje pytanie: czy sa jakieś okresy kiedy jest najkorzystniej /tzn najtaniej/
    kupować materiały budowlane? z przechowaniem nie mam problemu. zacząłem sie
    juz troszkę interesować cenami. czy już teraz zamawiać i ściagać materiał?
    czy są jakieś okresy w roku, że materiały sa tańsze? np, jesień zima itp. a
    może ma ktoś namiary i może polecić jakiś skład budowlany w okolicach Łodzi?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-28 22:10:13
    Temat: Re: termin zakupów
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > może ma ktoś namiary i może polecić jakiś skład budowlany w okolicach Łodzi?

    Mnie się wydaje, że reguł tu nie ma.
    Ja kupiłem jesienią ub roku trochę pustaków max i u mnie przezimowały na
    działce, ale... Jak się okazało, wbrew moim przewidywaniom cena na
    wiosnę była korzystniejsza, niż jesienią. Nie było sensu :-(

    Myślę za to, że o wiele korzystniej będzie, jak będziesz się zaopatrywał
    u jednego dostawcy z którym utargujesz pewien rabat i lepiej na tym
    wyjdziesz, niż na takim kombinowaniu :-).

    U mnie na telefon wszystko dowozili i rozładowywali hds-em. Nie było
    problemu nigdy, a jakbym kombinował, to lepiej bym na tym nie wyszedł...

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-06-29 21:20:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Ja zauwazylem zmiane ceny cementu i stali w okresie zima / lato. Ale cementu nie
    mozesz kupowac przedwczesnie, zas stal ci latwo ukradna.

  • 4. Data: 2010-06-30 08:56:56
    Temat: Re: termin zakup?w
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-28 22:09, Marcin pisze:
    > Witam, planuje rozpoczecie budowy na wiosne przysz?ego roku, tzn fundamenty
    > w tym roku jesieni? a reszta na wiosne. Materia? na fundament ju? jest. I
    > moje pytanie: czy sa jakie? okresy kiedy jest najkorzystniej /tzn najtaniej/
    > kupowaae materia?y budowlane? z przechowaniem nie mam problemu. zacz??em sie
    > juz troszke interesowaae cenami. czy ju? teraz zamawiaae i ?ciagaae materia??
    > czy s? jakie? okresy w roku, ?e materia?y sa tansze? np, jesien zima itp. a
    > mo?e ma kto? namiary i mo?e poleciae jaki? sk?ad budowlany w okolicach ?odzi?
    > pozdrawiam

    Jeśli naprawdę nie masz problemów z przechowywaniem, to na pewno warto
    zimą kupić materiał na ocieplenie ścian. Na tym zawsze są duże sezonowe
    ruchy cen. Warto też dogadać się z hurtownią, wyczekać dobrą cenę na
    materiały konstrukcyjne ścian i zrobić przedpłatę - towar dowiązą Ci gdy
    będziesz potrzebował. Duże hurtownie kontraktują u producenta materiał
    za parę mln. PLN gwarantując sobie cenę nieosiągalną dla innych. Jeśli
    płacisz z góry mogą się z Tobą tym rabatem podzielić.

    Tak jak pisał robercik-us warto większość materiałów brać w jednej
    sprawdzonej hurtowni. Najlepiej iść z projektem, pogadać z handlowcem,
    poznać człowieka, dać mu do wyceny projekt, sprawdzić jego rzetelność,
    terminowość itd. Najlepiej wybrać hurtownię która nie robi problemów ze
    zwrotem nadmiarowego towaru ani z dokupieniem gdy zabraknie i przywiezie
    za darmo lub po kosztach gdy samochód będzie gdzieś w pobliżu.

    To ważne, żeby prócz ceny samego materiału rozmawiać także o warunkach
    dostawy i ewentualnego odbioru tego co zostanie.

    Dobrze jest też porozmawiać o technologiach, przedstawić propozycję,
    zapytać o alternatywne rozwiązania - jeśli handlowiec jest dobrze
    zorientowany (dużo rozmawia z wykonawcami, zbiera ich opinie, pyta
    klientów dlaczego chcą tak a nie inaczej) to potem potrafi dużo
    podpowiedzieć.

    Dobry człowiek w dobrej hurtowni jest nie do przecenienia, jak będzie
    miał wiedzę, że okna w nowej ofercie są droższe o 15% to sam do Ciebie
    zadzwoni. Podobnie jak będzie szykowała się promocja. Dlatego dobrze
    jest popytać o pobliskie hurtownie ludzi którzy budują się w okolicy.

    PZDR
    Shaman