  • 1. Data: 2022-07-06 17:00:18
    Temat: wiertnica... jaka?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Potrzebuję wiertnicę do gleby. Do gliny:/
    Patrze i albo są chinole po 600-1000 za zestaw wypas, albo makita
    akumulatorowa za 3kpln z aku i wiertłem, albo spalinowe stihla czy
    podobne po dobre kilka kpln...

    Ktoś miał powyższe w łapach i może coś powiedzieć? Jestem na razie po
    blogach youtubowych z powyższymi no i generalnie każdy swoje chwali...
    norma. A rzeczywistość? :)

  • 2. Data: 2022-07-06 17:10:49
    Temat: Re: wiertnica... jaka?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-07-06 o 17:00, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Ktoś miał powyższe w łapach i może coś powiedzieć? Jestem na razie po
    > blogach youtubowych z powyższymi no i generalnie każdy swoje chwali...

    Mamy makitę spalinową, koszt coś koło 2 tysiące chyba jakiś czas temu.
    Daje radę, ale w glinie to musisz we 3-4 osoby robić bo łapy wyrwie ;)
    Elektryk... To może być dobry pomysł, może będzie mniej brutalny niż
    spalina i będzie miał jakiś system przeciwko wyrywaniu łap?

    L.

  • 3. Data: 2022-07-06 17:19:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.07.2022 17:00, sirapacz wrote:

    > Potrzebuję wiertnicę do gleby. Do gliny:/
    > Patrze i albo są chinole po 600-1000 za zestaw wypas, albo makita
    > akumulatorowa za 3kpln z aku i wiertłem, albo spalinowe stihla czy
    > podobne po dobre kilka kpln...
    A może wystarczy udać się do wypożyczalni narzędzi i zapłacić, strzelam,
    100 zł za dobę?

  • 4. Data: 2022-07-06 17:38:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2022 o 17:19, JDX pisze:

    > A może wystarczy udać się do wypożyczalni narzędzi i zapłacić, strzelam,
    > 100 zł za dobę?

    Kiedyś miałem ten dylemat z wiertnicą ręczną do studni. 100zł/doba za
    wypożyczenie...kurwa, drogo.

    Wkurwiłem się, kupiłem na Allegro za 400zł/7 metrową.

    Wywierciłem jeszcze 2 sąsiadom. Jeden uparł się zapłacić a drugi dał
    litr wódki.

    Po 2 tygodniach opierdoliłem wiertnicę na OLX za 380zł :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 5. Data: 2022-07-06 18:00:41
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 6.07.2022 o 17:19, JDX napisał:

    > A może wystarczy udać się do wypożyczalni narzędzi i zapłacić, strzelam,
    > 100 zł za dobę?

    Nie trzeba strzelać, w Markach (bo mi blisko było)
    zapłaciłem 90 zł i samotrzeć - bez pośpiechu, gdyż grzało -
    wywiercilim Pani na Białołęce kilkanaście dziur w ogródku.
    No, chyba że tych dziur trzeba pińcet, to może wtedy własny
    świder ma sens.

    --
    Collie

  • 6. Data: 2022-07-06 18:13:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Elektryk... To może być dobry pomysł, może będzie mniej brutalny niż
    > spalina i będzie miał jakiś system przeciwko wyrywaniu łap?

    ta makita akumulatorowa jest brana przeze mnie pod uwage bo może udałoby
    się nią wyrywać po kawałku urobek (słabe plecy a jest lżejsza) bo jest
    dość szybkoobrotowa jak na wiertnicę.
    Skłaniałem się ku tej akumulatorowej ale 3kpln to ciut sporo jak za tego
    typu urządzenie...ale z drugiej strony makita swoje musi kosztować...

    Dowcip polega na tym, że będę robił sam albo max +1 osoba

  • 7. Data: 2022-07-06 18:29:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 6 July 2022 at 18:13:57 UTC+2, sirapacz wrote:

> [...]
    > typu urządzenie...ale z drugiej strony makita swoje musi kosztować...
    >
    > Dowcip polega na tym, że będę robił sam albo max +1 osoba
    jak rozpoznac reklamowy spam na usenecie ?

    wiertnica... jaka?

    czyli nikt nie czytał, a już 10 komentarzy od handlarzy

  • 8. Data: 2022-07-06 20:17:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-07-06 o 18:13, sirapacz pisze:
> [...]
    > Skłaniałem się ku tej akumulatorowej ale 3kpln to ciut sporo jak za tego
    > typu urządzenie...ale z drugiej strony makita swoje musi kosztować...

    A świder jakie fi?
    Koszt kosztem, zawsze to może być baza do innego sprzętu, bo rozumiem że
    te 3 koła to już z akumulatorami?

  • 9. Data: 2022-07-06 22:12:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A świder jakie fi?
    > Koszt kosztem, zawsze to może być baza do innego sprzętu, bo rozumiem że
    > te 3 koła to już z akumulatorami?
    świder to se osobno musze dokupić ale cena zawiera aku i zapas na świder.

  • 10. Data: 2022-07-06 22:13:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > litr wódki.
    >
    > Po 2 tygodniach opierdoliłem wiertnicę na OLX za 380zł :)

    z podobnego założenia wychodzę. nie chcę wypożyczać tylko kupić -
    sukcesywnie powiększam bazę narzędzi