  • 1. Data: 2009-08-29 12:57:53
    Temat: współczynnik przewodności cieplnej
    Od: Piotr Kąkol <x...@t...pbz>

    Witam

    Zamierzam obliczyć współczynnik przenikalności cieplnej dla ścian budynku z
    końca lat 80-tych. Wiemy, że jest nam potrzebny do tego współczynnik
    przewodności cieplnej materiału, tzw lambda. I pytanie tutaj, jaką się
    przyjmuje lambdę dla pustaka żużlowego, czy też żużlowo-betonowego
    produkowanego w tychże latach?

    --
    Piotr Kąkol email: x...@t...pbz

  • 2. Data: 2009-08-29 21:13:19
    Temat: Re: współczynnik przewodności cieplnej
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Piotr Kąkol" <x...@t...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewodności cieplnej materiału, tzw lambda. I pytanie tutaj, jaką się
    > przyjmuje lambdę dla pustaka żużlowego, czy też żużlowo-betonowego

    http://www.mlodytechnik.pl/?id=cwz&i=168

    Opór cieplny R [m2K/W] wybranych materiałów budowlanych o grubości 12 cm.
    Cegła silikatowa - 0,15 [m2K/W]
    Cegła pełna - 0,16 [m2K/W]
    Cegła kratówka - 0,21 [m2K/W]
    Pustak żużlowy - 0,24 [m2K/W]
    Pustak ceramiczny - 0,36 [m2K/W]

    U = lambda/d, U = 1/R

    z tego oblicz lambde pustaka lambda = d/R = 0,12 / 0,24 = 0,5
    a tak w ogole w gogle Ci sie nie chcialo zerknac?

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-08-29 23:02:40
    Od: Piotr Kąkol <x...@t...pbz>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 23:13:19 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

    > a tak w ogole w gogle Ci sie nie chcialo zerknac?

    Nie o to chodzi, nie jestem pewien na ile sie zmieniła technologia
    produkcji tych pustaków od tamtych czasów, a co za tym idzie, ich
    właściwości. Stąd to pytanie...

    --
    Piotr Kąkol email: x...@t...pbz