  • 1. Data: 2009-08-28 13:11:16
    Temat: Zakup działki - kilka pytań
    Od: "asia" <a...@o...pl>

    Witam,
    właśnie dokonałam zakupu działki. Działka figurowała jak do tej pory na
    księdze wieczystej wraz z działką sąsiednią (jeden właściciel). Działka po
    sprzedaży będzie figurowała na nowej KW założonej specjalnie dla niej.

    W chwili obecnej jedynym dokumentem, który posiadam jest wypis aktu
    notarialnego umowy sprzedaży (przed momentem dokonałem zakupu). Mam w
    związku z powyższym kilka pytań:

    - notariusz w terminie 3 dni od podpisania umowy wystąpi do sądu o
    urządzenie księgi dla tej działki i "usunięcie" jej z wcześniejszej księgi
    wieczystej; czy sąd po stworzeniu księgi dla mojej działki wyśle do mnie
    zawiadomienie listem poleconym czy też nie otrzymam żadnego zawiadomienia?
    - ile czasu może trwać zakładanie KW od wystąpienia notariusza i kiedy będę
    mogła ewentualnie wystąpić o wypis z KW?

    Wcześniejszy właściciel działki wystapił do UM o wydanie opinii o warunkach
    zabudowy. Działka znajduje się w planach zagosp. przestrzennego i jest
    sklasyfikowana jako MUII.

    - czy po zakupie muszę występować ponownie o wydanie opinii, którą zabrała
    Pani notariusz podczas zakupu działki?
    - jakie inne dokumenty będę musiała jeszcze załatwić, aby otrzymać
    pozwolenie na budowę?

    Dodatkowo Pani notariusz poinformowała, że po zakupie będę musiała
    sporządzić "pokwitowanie odbioru nieruchomości" i poprzednia właścicielka
    będzie musiała mi owe pokwitowanie podpisać, że nieruchomość została
    "odebrana" :)

    - jak powinno wyglądać takie pokwitowanie?

    Wiem, że pytań sporo - dlatego serdecznie dziękuję za wszelkie udzielone
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-08-28 14:37:19
    Temat: Re: Zakup działki - kilka pytań
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawiadomienie listem poleconym czy też nie otrzymam żadnego zawiadomienia?

    Otrzymasz zawiadomienie o urządzeniu nowej księgi wieczystej.

    > - ile czasu może trwać zakładanie KW od wystąpienia notariusza i kiedy
    > będę mogła ewentualnie wystąpić o wypis z KW?

    Zależy tylko i wyłacznie od sądu: od kilku tygodnie do kilku miesięcy.

    > Wcześniejszy właściciel działki wystapił do UM o wydanie opinii o
    > warunkach zabudowy. Działka znajduje się w planach zagosp. przestrzennego
    > i jest sklasyfikowana jako MUII.

    Nie ma takiej możliwości prawnej. Albo on miał wypis z planu
    zagospodarowania przestrzennego albo tam nie ma planu, bo nie wydaje się
    czegoś takiego jak opinia o warunkach zabudowy jak jest plan
    zagospodarowania przestrzennego.

    > - czy po zakupie muszę występować ponownie o wydanie opinii, którą zabrała
    > Pani notariusz podczas zakupu działki?

    Jak ci to jest do czegoś potrzebne to tak.

    > - jakie inne dokumenty będę musiała jeszcze załatwić, aby otrzymać
    > pozwolenie na budowę?

    Pewnie standardowo mapki, wypis z rejestru gruntów, wypis z planu
    zagospodarowania przestrzenengo, projekt, warunki przyłaczy.

> [...]
    > "odebrana" :)
    >
    > - jak powinno wyglądać takie pokwitowanie?

    Przy działce to pieprwsze słyszę by tak formalnie to robiono.

  • 3. Data: 2009-08-28 20:03:10
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Czasem się robi protokół wydania nieruchomości.
    Ja robiłem na ziemię rolną wielohektarową, na działkę budowlaną nie.