  • 1. Data: 2013-08-28 16:13:38
    Temat: wycena płotu do oceny
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Co sądzicie o poniższej wycenie:

    http://tnij.org/cena-plot

    łączna długosc 23-24m
    2 bramy jedna 2 skrzydła 3m
    druga 4m przesuwna
    1 furtka wejściowa 2 furtki do smietników wew. i zew.
    miejsce na kosze
    klinkierka ciemny kolor bordo

    o co ewentualnie pytać?

    Czy lepiej zrobić fundament na całości nawet w miejcu gdzie brama czy nie ma
    sensu?

    Na przesuwnej bramie chcą zrobić 1m głęboki i 180cm szeroki na 40cm nie za
    płytko
    dla 4m bramy?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-28 16:18:23
    Temat: Re: wycena płotu do oceny
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > o co ewentualnie pytać?
    >
    > Czy lepiej zrobić fundament na całości nawet w miejcu gdzie brama czy nie

    Tam gdzie brama to przede wszystkim fundament, zbrojony i na 110cm. Inaczej
    w zimie woda wysadzi ci to coś i brama nie będzie celować. I musi być
    solidna bryła betonu przy bramie jako przeciwwaga ciężaru bramy. Wlej tam z
    gruchy 1-2 m3 w zbrojony szalunek żeby się nie rozlazło.

  • 3. Data: 2013-08-28 16:23:09
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > być solidna bryła betonu przy bramie jako przeciwwaga ciężaru bramy. Wlej
    > tam z gruchy 1-2 m3 w zbrojony szalunek żeby się nie rozlazło.

    Zastanawiam się czy po prostu samemu nie zrobić fundamentu porządnie
    zazbrojonego

    i po całości wszystko zazbrojone od początku do samego końca połączone

    nawet pod bramą, bo z tego co wynika z rozmowy fundamencik jakis lipny pod
    słupkami tylko dadzą a mam obawy ze to właśnie woda rozsadzi

    + wypuszczone pręty żebrowane połączone z fundamentem na murowane słupki
    a samo murowanie zlecic tym co to robią dobrze i precyzyjnie.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-08-29 11:17:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 16:13:38 UTC+2 użytkownik AT napisał:
    > Co sądzicie o poniższej wycenie:
    > http://tnij.org/cena-plot

    Bardzo droga automatyka do bram - za 1,5k powinienes kupic juz porzadny
    firmowy komplet nice czy hormanna, tu masz policzone 2,4 / 2,3k pln.

    Slupki z klinkieru 750 pln / szt. Jakie to slupki - zwykle 1,5 x 1,5 cegly?
    Tj. 38x38cm? Na 1,5m wysokosci wchodzi ok 80 cegiel. Cegla bordo najtansza,
    niech bedzie nawet 3 pln / szt. = 240 + 3 worki zaprawy do klinkieru = 60.
    Suma: 300. Za robocizne / wymurowanie 80 cegiel 450 pln? IMO drogo.

    Zdecydowanie taniej bedzie robic to "samemu", tj. nie przez firme tylko zrobic
    samemu dokladny projekt i wziac jakiegos lokalnego murarza coby to pomurowal
    wszystko :) Jezeli chodzi o bramy i furtki - ja polecam Betafence, nie wiem
    po ile teraz ale za brame przesuwke 4mb z napedem hormanna placilem ok 4k pln
    + 200 za pomalowanie proszkowe w lokalnej lakierni. Betafence chcialo
    1,2k pln za ocynk + proszek, wzialem sam ocynk i za mi to proszkowo pomalowali
    na miejscu. Ale musisz dysponowac transportem jakims - ja mam duza przyczepke
    - musi prawie 6 metrow brama sie zmiescic :-)

    > łączna długosc 23-24m

    Dobrze sie masz - ja mam od frontu 120m, klinkier zrobilem tylko przy furtce
    i bramie, reszta frontu z uwagi na dlugosc - panele ocynk+proszek z slupkami
    stalowymi ;) Pozostale 300m gruba siatka :-)

    > 2 bramy jedna 2 skrzydła 3m
    > druga 4m przesuwna

    Ja mam taka:
    http://www.betafence.pl/pl-pl/ogrodzenia/betafence-o
    grodzenia-bramy/produkty/bramy/samonosne-bramy-przes
    uwne/bramy-przesuwne-egidia?tgid={574EEBDF-97D5-44CB
    -B0E5-152BDE6B9272}

    Przeglad bram i furtek Betafenca masz tu:

    http://www.betafence.pl/pl-pl/ogrodzenia/betafence-o
    grodzenia-bramy/pages/przeglad-produktow?tgid=%7b574
    EEBDF-97D5-44CB-B0E5-152BDE6B9272%7d&pgid=%7bB02C64E
    2-06B0-46E2-AA65-CDCC3083159C%7d

    > Na przesuwnej bramie chcą zrobić 1m głęboki i 180cm szeroki na 40cm nie za
    > płytko
    > dla 4m bramy?

    Ja mam przy przesuwce fundament 1,2m gleboki i dlugi az do slupka
    (w sumie ponad 5m) gdzie brama koncem dochodzi - calosc zbrojona.
    3 zimy wytrzymala i nic nie trzeba regulowac, chodzi jak marzenie :)

    Przy dwuskrzydlowej mam identycznie. Jak zrobisz osobne fundamenciki to
    predzej czy pozniej zacznie sie rozchodzic i bedzie trzeba regulowac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-08-29 12:01:40
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    Przy dwuskrzydlowej mam identycznie. Jak zrobisz osobne fundamenciki to
    predzej czy pozniej zacznie sie rozchodzic i bedzie trzeba regulowac :-)
    ------------------------------------

    Dzięki za info,
    faktycznie będzie znacznie taniej, obawy mam tylko z zgraniem przęseł i
    słupków z klinkieru
    i aby nie spartolić fundamentu pod bramy, dziś z wiśniowskiego mają
    podjechać oglądnąć posesję
    i może oni mi dadzą jakis projekt pod fundament, mowili ze montują bramę na
    kotwach chemicznych
    ale wolałbym jednak mieć osadzone śruby w zbrojeniu fundamentu, takie
    rozwiązanie wydaje mi się pewniejsze.

    Czyli fundament bramy 2 skrzydłowej masz połaczony?

    to samo fundament na całej długości bramy przesuwnej równiez masz połaczony?

    Czyli fundament, na którym stoi słupek z lewej strony połaczony jest po
    całości z fundamentem pod drugi słupek?
    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2013-08-29 14:07:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 12:01:40 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > faktycznie będzie znacznie taniej, obawy mam tylko z zgraniem przęseł i
    > słupków z klinkieru

    No z pewnoscia musisz to wymierzyc dokladnie - powiedzmy co do centymetra,
    czy dwoch - bo z pewnoscia przesla beda mialy jakas tolerancje na montazu :)

> [...]
    > kotwach chemicznych
    > ale wolałbym jednak mieć osadzone śruby w zbrojeniu fundamentu, takie

    Trudno ten fundament spartolic, naprawde - ot duza dziura, pare pretow i calosc
    zalac betonem - gotowe :D

    Ja mialem juz brame na posesji jak zalewalem pod nia fundament. Samo mocowanie
    mam na 4 srubach, zrobilem sobie szablon z kartonu z tymi otworami i przy
    zalewaniu fundamentu wedlug niego zatopilem prety (nie pamietam jakie fi ale
    solidne - chyba 20 czy 22). Wszystko ladnie spasowalo :) Tu tez jest regulacja
    i przy montazu moznabylo sobie ja podregulowac (chodzi o rownoleglosc do
    samego ogrodzenia).

    > Czyli fundament bramy 2 skrzydłowej masz połaczony?
    > to samo fundament na całej długości bramy przesuwnej równiez masz połaczony?

    Tak. Dziure musisz wykopac po calosci gleboka ale juz to polaczenie mozesz
    zalac tylko dolem (powiedzmy 40-50cm), a same fundamenty oczywiscie do samej
    gory. Pojdzie mniej betonu, a fundament bedzie jednolity :)

    > Czyli fundament, na którym stoi słupek z lewej strony połaczony jest po
    > całości z fundamentem pod drugi słupek?

    Tak. Wiecej kopania i betonu ale mam pewnosc ze za 50 lat brama dalej
    bedzie trafiala gdzie trzeba bez corocznych regulacji ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.