  • 1. Data: 2010-01-09 09:35:45
    Temat: wycena poddasza
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Nie wiem czy to dobra grupa - jesli nie to pokierujcie mnie prosze.

    Mam dwupoziomowe poddasze o pow. uz. 67m2, jednak liczac "po podlodze" jest
    to 120m2. Chcialbym je sprzedac.
    W moim miescie srednio cena 1m2 to 4000 pln.
    Jak wiec zwykle podchodzi sie do wyceny takich miekszan na poddaszu?
    Liczy sie do wyceny tylko pow. uzytkowa, czy moze jakas srednia?
    Macie jakies doswiadczenia?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-09 10:36:43
    Temat: Re: wycena poddasza
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Jak wiec zwykle podchodzi sie do wyceny takich miekszan na poddaszu?
    > Liczy sie do wyceny tylko pow. uzytkowa, czy moze jakas srednia?
    Grupa dobra, mysle, ze uzyskasz odpowiedz, mnie ona tez zainteresuje.
    Ja moge tylko odpowiedziec Ci niejako punktowo. Otoz przed dawnymi laty
    jak "dostalem" mieszkanie w bloku (za Gierka mieszkania w sie dostawalo) to
    sprawdzilem obmiar czyli metraz. Wszystko bylo w porzadku, do tego cm czy
    dwoch na niekorzysc oczywiscie sie nie przyczepialem ale obmiar balkonu mnie
    wqrwil.
    Otoz na jego zewnetrznej stronie jest zelbetowa, pozioma belka o przekroju
    katownika, ktorego pozioma czesc wystaje do wewnatrz na 20 cm, co znaczaco
    ogranicza powierzchnie uzytkowa tego balkonu. W sumie o caly metr kwadratowy.
    Wiec grzecznie pozwolilem sobie na reklamacje.
    Pan prezes rownie grzecznie odpowiedzila mi, ze obmiaru dokonuje sie na
    wysokosci 1 m nad podloga a poniewaz ta wystajaca na balkonie belka jest na
    wysokosci 90 cm wiec obmiar zostal dokonany prawidlowo.
    Z tego mozna wywnioskowac, ze obmiaru Twojego poddasza nalezy dokonac tez na
    wysokosci 1 m nad podloga i to bedzie powierzchnia "obliczeniowa".
    Ale czy przepisy sie nie zmienily - nie wiem.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-01-09 10:38:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Quent napisal:
> [...]
    > Jak wiec zwykle podchodzi sie do wyceny takich miekszan na poddaszu?
    > Liczy sie do wyceny tylko pow. uzytkowa, czy moze jakas srednia?

    Cos mi sie kolacze, ze byl przelicznik powierzchni rzeczywistej
    na kalkulacyjna:
    - powyzej 2 m wysokosci - x 1
    - od 1,2 m do 2 m - x 0,5
    - ponizej 1,2 m - x 0

    Glowy za te wartosci progowe nie dam, pamietam tak z dokladnoscia
    do 20 cm ;)

    Ale do wstepnego oszacowania powierzchni kalkulacyjnej ci wystarczy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-09 11:57:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > - od 1,2 m do 2 m - x 0,5
    > - ponizej 1,2 m - x 0
    >
    > Glowy za te wartosci progowe nie dam, pamietam tak z dokladnoscia

    Powierzchnia użytkowa:
    do 140cm - 0%
    140-220cm - 50%
    powyżej 220cm - 100%

    pzdr
    Marek

  • 5. Data: 2010-01-09 17:12:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Powierzchnia użytkowa:
    > do 140cm - 0%
    > 140-220cm - 50%
    > powyżej 220cm - 100%

    To według starej normy PN-70, norma ISO traktuje to trochę inaczej.

  • 6. Data: 2010-01-09 17:17:51
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak wiec zwykle podchodzi sie do wyceny takich miekszan na poddaszu?
    > Liczy sie do wyceny tylko pow. uzytkowa, czy moze jakas srednia?

    Raczej tylko i wyłacznie powierzchnię użytkową. Niby ta dodatkowa
    powierzchnia podłogi to jakiś plus, ale w praktyce to całe poddasze to
    minus, więc można traktować, że ten plus i minus sie znoszą.

  • 7. Data: 2010-01-09 18:40:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Boombastic"

    > To według starej normy PN-70, norma ISO traktuje to trochę inaczej.

    Nie wiem co ty na to.

    "Polska Norma PN-70/B-02365 "Powierzchnia budynków. Podział, określanie i
    zasady obmiaru" obowiązywała powszechnie do 1999 roku.

    Norma ta została wycofana przez Polski Komitet Normalizacyjny ze zbioru norm
    po ustanowieniu normy PN- ISO 9836:1997 "Właściwości użytkowe w
    budownictwie. Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i
    kubaturowych."

    Z resortowych ustaleń wynika jednak, że Polska Norma PN-ISO 9836 jest normą
    do dobrowolnego stosowania w zakresie dotyczącym obliczeń powierzchni
    użytkowej lokalu. Przy wyborze sposobu korzystania z norm PN-ISO 9836 i
    PN-70/B-02365 Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w piśmie
    wewnętrznym skierowanym do jednego z przedsiębiorstw z dnia 4 sierpnia 2000
    roku zaleca przyjęcie następujących zasad:

    1. Ustalenia normy PN-ISO 9836 mogą być stosowane w projektach budowlanych
    budynków nowo wznoszonych, odbudowywanych, a także nadbudowywanych i
    rozbudowywanych, jeżeli zakres nadbudowy i rozbudowy obejmuje wyodrębnioną
    funkcjonalnie część budynku,

    2. W projektach nadbudowy i rozbudowy części budynku nie wyodrębnionych
    funkcjonalnie oraz w projektach przebudowy, modernizacji lub zmiany
    przeznaczenia części budynku istniejącego należy stosować takie same zasady
    obliczania (np. wg PN-70/B-02365) jakie były przyjęte w projekcie
    budowlanym, na podstawie którego został wzniesiony budynek. "

    Z punktu 2 wynika z tego że sprzedający poddasze w budynku istniejącym
    wyliczyć musi według starej normy.

    A może już definitywnie odstąpiono od stosowania PN-70/B-02365 ? Cytat jest
    z dość starego źródła.

    Marek

  • 8. Data: 2010-01-09 18:55:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem czy to dobra grupa - jesli nie to pokierujcie mnie prosze.
    >
    > Mam dwupoziomowe poddasze o pow. uz. 67m2, jednak liczac "po podlodze"

    Podaj cene ile chcesz za en lokal i taka wystaw cene.

  • 9. Data: 2010-01-09 19:25:56
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyliczyć musi według starej normy.
    >
    > A może już definitywnie odstąpiono od stosowania PN-70/B-02365 ? Cytat

    Generalnie z tymi normami dotyczącymi powierzchni to jest niezły burdel. Nie
    wdając sie w szczegóły powierzchnie w dalszym ciągu liczy się w oparciu o
    PN70 i ISO, ale trzeba podać według jakiej normy jest ona liczona. Ja w
    dalszym ciągu widuje projekty budynków liczone w tych dwóch normach.

  • 10. Data: 2010-01-10 11:28:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:hiart0$t9t$1@newsread1.aster.pl...

> [...]
    > oparciu o PN70 i ISO, ale trzeba podać według jakiej normy jest ona
    > liczona. Ja w dalszym ciągu widuje projekty budynków liczone w tych dwóch

    Przeczytaj poniżej komentarz. Wydaje się być napisane przez kompetentną
    osobę.

    "Niestety edytowany tekst jest nieprawdziwy, niezgodny ze stanem faktycznym
    i prawnym i wobec tego wprowadza użytkowników Wikipedii w błąd. Błąd dotyczy
    przede wszystkim zakresu zastosowania polskiej normy PN-70/B-02365. Autor
    (autorzy) nie przeczytał dokładnie przepisów tej normy. Miała ona
    zastosowanie wyłącznie do celów p r o j e k t o w y ch, zastosowanie normy
    określono w sposób jednoznaczny w p.1.2. Tym samym nie miała ona, nie mogła
    i nie może mieć nadal zastosowania do obliczania p.u. lokali dla celów
    obligacyjnych,np. zobowiązań finansowych. Te kwestie regulowały przepisy
    prawa odrębne dla lokali komunalnych i odrębne dla lokali spółdzielczych,
    ale podstawową metodą ustalania wielkości pu, był obmiar z natury (rozumiany
    także jako część dokumentacji powykonawczej, a nie jakieś 'sufitowe'
    dodawania czy odejmowania. W tej kwestii jest bogate orzecznictwo sądów
    powszechnych. Użytkowników lokali spółdzielczych należy odesłać do
    opublikowanej w organie promulgacyjnym Centralnego Związku Spółdzielni
    Mieszkaniowych przepisów uchwały Rady i Zarządu CZSBM w sprawie rozliczeń
    finansowych spółdzielni z członkami, gdzie sposób ustalania pu. lokali dla
    tych celów został określony jednoznacznie i wyczerpująco. W późniejszym
    okresie na wzór tych przepisów dostosowano przepisy ustawy obowiązującej,
    także obecnie, w domach komunalnych"

    Marek