  • 1. Data: 2009-08-26 20:39:59
    Temat: zamykajace sie sloneczniki
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

    Jestem z zona w sklepie - takim ogolnym, patrzymy sobie, a na regale stoja
    sliczne male zloneczniki w doniczkach. Ladniutkie, malutkie i zachecajace do
    wziecia. Niewiele myslac wybralem kilka takich najbardziej rozwinietych, a
    potem przytulilem dwa z nich. Zamieszkaly w mieszkaniu na parapecie duzego
    okna od strony zachodniej. Wygladaly pieknie. Niestety po 2 dniach kwiaty
    obu z nich szczelnie sie zamknely tworzac cos na ksztalt duzych pakow.
    Myslac ze moze potrzebuja wiecej swiatla, przesunalem sloneczniki na parapet
    od strony poludniowej. Niestety nadal to w nie pomaga, a z na koncu lodyg
    nadal widac tylko zacisniete mocno liscie ktore obejmuja scisle zolte listki
    kwiata.
    Co sie dzieje? Dlaczego oba kwiatki nie chca juz sie tak ladnie prezentowac?
    Co zrobilem zle i co powinienem poprawic zeby nadal cieszyc sie ich widokiem
    w pelnej okazalosci?

    Pozdrowienia
    Zonda

  • 2. Data: 2009-08-28 18:24:30
    Temat: Re: zamykajace sie sloneczniki
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

    > Co sie dzieje? Dlaczego oba kwiatki nie chca juz sie tak ladnie
    > prezentowac?
    > Co zrobilem zle i co powinienem poprawic zeby nadal cieszyc sie ich
    > widokiem w pelnej okazalosci?

    Kurrrrcze...
    I nikt z tak szacownego grona nie jest w stanie mi pomoc i popowiedziec co
    powinienem zrobic..?
    Jakos w to nie moge uwierzyc...

    Z.

  • 3. Data: 2009-08-28 21:00:15
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Kurrrrcze...
    > I nikt z tak szacownego grona nie jest w stanie mi pomoc i popowiedziec co
    > powinienem zrobic..?
    > Jakos w to nie moge uwierzyc...

    Popryskaj lakierem do włosów,albo samochodowym.Przeważnie tak jest,że jak
    kwiatek przekwita,to albo się zamyka,albo płatki spadają.Też nie mogę uwierzyć,
    że się skóra marszczy jak się przekwita.I nie tylko,są jeszcze gorsze objawy.
    U kwiatków oczywiście.
    Naukowe pozdrowienia.mirzan

  • 4. Data: 2009-08-29 19:21:20
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

> [...]
    > uwierzyć,
    > że się skóra marszczy jak się przekwita.I nie tylko,są jeszcze gorsze

    taiaaa.. nie o taka rade mi chodzilo, ale dzieki bardzo za popis.

    zonda

  • 5. Data: 2009-08-29 20:06:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 20:24:30 +0200, zonda napisał(a):

    > I nikt z tak szacownego grona nie jest w stanie mi pomoc i popowiedziec co
    > powinienem zrobic..?

    Zmiana temperatury. Nie tylko u słoneczników powoduje reakcję:

    ttp://pl.wikipedia.org/wiki/Tulipan_turkiesta%C5%84s
    ki
    "Kwitnie wcześniej od innych tulipanów, bo już na początku wiosny. Zapylany
    jest przez owady. Kwiaty podczas złej pogody zamykają się. Mechanizm tego
    ruchu polega na tym, że podczas niskiej temperatury szybciej rosną płatki
    okwiatu po zewnętrznej stronie, co powoduje zamykanie się kwiatów, gdy
    zrobi się cieplej, szybciej rosną płatki od wewnętrznej strony i kwiat
    otwiera się."

    --

    Ikselka.

  • 6. Data: 2009-08-29 20:55:02
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > taiaaa.. nie o taka rade mi chodzilo, ale dzieki bardzo za popis.

    Jak nie starzenie kwiatka,ani nie czary,to może coś pospolitego:
    http://www.bryk.pl/teksty/liceum/biologia/botanika/2
    4161-ruchy_ro%C5%9Blin.html
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 7. Data: 2009-08-29 22:28:19
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

> [...]
    > okwiatu po zewnętrznej stronie, co powoduje zamykanie się kwiatów, gdy
    > zrobi się cieplej, szybciej rosną płatki od wewnętrznej strony i kwiat

    Bardzo dziekuje za podpowiedz. Jako ze oba sloneczniki sa mlodziutkie i
    zachowuja sie tak samo, to nie jest to kwestia przypadkowego ich zachowania,
    ani starzenia. Dziwne jest ze razem zamknely sie w ciagu jednej nocy i do
    teraz nie chca sie otworzyc, a stoja na naslonecznionym parapecie - dnie sa
    caly czas sloneczne a slonko dosc mocno grzeje. Nie sadze zeby w sklepie
    bylo duzo ciepej nic w u mnie w mieszkaniu, ale kto to dokladnie wie.. :) ?
    Faktem jest ze nadal maja swoje mordki szczelnie zamkniete i ani rusz nie
    chca sie otworzyc..

    Z.