  • 1. Data: 2012-07-09 12:15:34
    Temat: zimno...
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    witam

    Taki temat o tej porze roku na pewno zmusza do kliknięcia, prawda? ;)

    Zimno jest, ale zimą. I to zimno ja diabli (siedzimy w mieszkaniu pod
    kocami, termometr wskazuje przy ziemi 16 stopni, a na wysokosci glowy 19).
    Powodem są kompletnie nieszczelne okna i drzwi balkonowe. Wieje na
    połączeniu framug ze ścianami, dodatkowo drzwi balkonowe są wypaczone tak,
    że nie pasują do framugi i w efekcie jest nawet miejsce przez które mogę
    przełożyć słomkę na zewnątrz mieszkania.

    I przez te wszystkie dziury wieje.

    Teraz mam zamiar tym się zająć i wymienić okna i drzwi balkonowe. Mam
    jednak pytanie do Was, bardziej doświadczonych - czy na pewno to ja mam za
    to płacić?

    Mieszkanie jest moje, własnościowe, czynsz płacę w spółdzielni. Jestem
    pierwszym właścicielem, kupione z 15 lat temu.

    Niestety nie wiem, czy dziury były od zawsze, na początku w nim nie
    mieszkałem.

    Dlaczego zgaduję, że to nie ja, a spółdzielnia powinnna wymienić okna?
    Jakby nie było dziury między framugą a betonem to raczej wynik złego
    wykonania. Dobrze myślę? Czy mogę domagać się by wymienili na własny koszt
    lub przynajmniej współfinansowali taką wymianę?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady.

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk http://tradematik.pl

  • 2. Data: 2012-07-09 12:47:45
    Temat: Re: zimno...
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-07-09 12:15, Konrad Karpieszuk pisze:
> [...]
    > wykonania. Dobrze myślę? Czy mogę domagać się by wymienili na własny koszt
    > lub przynajmniej współfinansowali taką wymianę?

    Witam
    Najlepiej zadzwonić do spółdzielni bądź administracji i bezpośrednio
    zadać im to pytanie. Wiem, że można było wymienić sobie okna na własny
    koszt, a potem odliczać to np. od funduszu remontowego. Najlepiej
    dowiedzieć się u źródła.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-07-09 13:51:19
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-09 12:47, Einstein pisze:
    > Najlepiej zadzwonić

    Tylko niech nie dzwoni czasem bo go będą zbywać... żadnych telefonów.
    Musi napisać pismo i to jak najszybciej póki daleko do zimy.
    Niech idzie najlepiej do rzecznika konsumentów (jest w każdym powiecie),
    ktory mu pomoże napisać takie pismo i w ogóle wytłumaczy mu ewentualnie
    jakie są różnice między własnością a własnością spółdzielczą.
    Tylko na pismo w której powoła się na jakieś podstawy prawne dostanie
    odpowiedź a urzędnik w spółdzielni będzie musiał się dobrze zastanowić
    co napisać i będzie musiał się także powołać na jakieś prawo/statut ect.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-07-13 23:24:32
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]

    > Dlaczego zgaduję, że to nie ja, a spółdzielnia powinnna wymienić okna?
    > Jakby nie było dziury między framugą a betonem to raczej wynik złego

    Źle. Tej dziury nie było tam wcześniej.

    > Będę wdzięczny za wszelkie rady.

    Nie trolluj więcej.

    --