  • 1. Data: 2019-08-08 13:00:01
    Temat: Basenowa pompa ciepła - przepływ i ograniczenie od góry
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jestem po rozmowie z pewnym sprzedwcą pomp ciepła, basenowych. Popytałem
    o rózne rzeczy i dowiedziałem się że pompa ma określony minimalny
    przepływ przy którym się załaczy.

    OK.

    Problem w tym że ma również okreslony przepływ maksymalny przy którym
    się wyłaczy (!).

    No i teraz mnie to zastanowiło.

    Ale jak to? O ile rozumiem że muszę przepychać minimum 4 m3/h przez
    pompę ciepła to dlaczego nie mogę więcej?

    Jest to o tyle zdumiewające że oferują (w cenie jedynie 400zł) zestaw
    boczników do regulacji przepływu przez pompę. Jednak z działania filtra
    piaskowego wynika że nie ma to sensu, przepływ zmienia sie z zbyt dużych
    granicach aby dało się to raz ustawić, musiałby być aktywny regulator a
    tu są tylko jakieś zaworki i tyle.

    Myslałem że wepnę ją szeregowo z pompą piaskową na początek i będzie
    banglać do czasu aż przepływ zmaleje poniżej wymaganego co i tak wymusi
    na mnie czyszczenie.

    Ma ktoś może dostęp do jakiejś instrukcji obsługi takiej pompy gdzie
    jest graniczny maksymalny przepływ? Ja rozumiem że jest graniczne
    ciśnienie. Ale chodzi o ten przepływ.

    Ja jestem dość bezczelny i chce to w ogóle zainstalować zupełnie inaczej
    niż chcą, czyli przez wymiennik ciepła w obiegu zamkniętym. Dlatego ja
    będę miał stay przepływ. Ale tak czy inaczej jestem zdumiony
    ograniczeniem od góry i potrzebą stosowania bocznika.

  • 2. Data: 2019-08-08 15:50:25
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 08.08.2019 o 13:00, heby pisze:
    > Ma ktoś może dostęp do jakiejś instrukcji obsługi takiej pompy gdzie
    > jest graniczny maksymalny przepływ? Ja rozumiem że jest graniczne
    > ciśnienie. Ale chodzi o ten przepływ.

    Proszę:
    https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocu
    ments/manual/416102_se-no-pl-en.pdf

  • 3. Data: 2019-08-08 17:03:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2019 15:50, Sebastian Rusek wrote:
    > Proszę:
    > https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocu
    ments/manual/416102_se-no-pl-en.pdf

    Nie znalazłem tam nic na temat ogrniczenia przepływu od góry, możesz
    pokazać gdzie tego szukać?

  • 4. Data: 2019-08-08 23:33:25
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 08.08.2019 o 17:03, heby pisze:
    ments/manual/416102_se-no-pl-en.pdf

    > Nie znalazłem tam nic na temat ogrniczenia przepływu od góry, możesz
    > pokazać gdzie tego szukać?

    e... coś mi się kojarzyło, że w tym modelu był.
    Sorki wysłałem bez sprawdzenia ;)

  • 5. Data: 2019-08-09 10:02:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2019 23:33, Sebastian Rusek wrote:
    > e... coś mi się kojarzyło, że w tym modelu był.
    > Sorki wysłałem bez sprawdzenia ;)

    Dzwoniłem do kilku innych firm i okazuje się że bypass w zasadzie
    potrzebny jest tylko po to aby pompe odpiąć od filtracji. Pompy nie mają
    ograniczenia przepływu inaczej niż maksymalnym ciśnieniem, a do tego
    droga daleka.

    Wychodzi na to że to albo jest ograniczenie sprawnościowe (czyli np. nie
    opłaca się pchać za duża bo COP spada) albo to metoda na wyrwanie 400zł
    od frajerów za kilka rurek.