  • 11. Data: 2022-07-05 12:27:53
    Temat: Re: Ceny cukru
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 5 July 2022 at 08:52:46 UTC+2, Collie wrote:

    > Na wsi jest cukier, bo chłopi mają swoje ziemniaki i dobrze myślą:
    > po co przepłacać, jeśli można mieć to samo z ziemniaków, co ty
    > z cukru.
    > https://www.youtube.com/watch?v=q_mBGeEU6qI
    >
    > --
    > Collie
    przed laty pojawiła sie w sklepach glukoza, nazywana cukrem gronowym.
    No i ojciec kupił ten bialy proszek i slodził nim herbate, przekonany , że to gronowy
    cymes, czyli cukier z winogron.

    Dopiero gdzieś, znalazłem, bo na opakowaniu to było ukryte, że tro żaden gronowy, a
    cukier z mąki ziemniaczanej , traktowanej kwasem solnym, czyli slodki syf i
    zaprzestał.

    Czyli próby sprzedawania mąki ziemniaczanej jako cukru do herbaty były i to dawno
    temu.

    Teraz wiem jak odróżnićć cukier z buraków od cukru z syfu.

    Ten z buraków ma zdolność krystalizowania dużych kryształów i czym grubszy ten
    lepszy, bo bez syfów.

    A ten gronowy, glukoza z mąki ziemniaczanej nie krystalizuje i zawsze jest drobny jak
    mąka ziemniaczana, tyle że wrednie slodka i wywoluje cukrzycę

  • 12. Data: 2022-07-05 13:40:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 5 lipca 2022 o 12:00:05 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > W Bielsku PO rządzi jakbyś nie wiedział.

    > A ty głosowałeś?
    >
    > --
    > Janusz
    Myszowaty obiecywał że chleb bedzie po 30. Cukier bez kozery powiem że będzie po
    stówie.

  • 13. Data: 2022-07-05 13:44:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 5 lipca 2022 o 08:52:46 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Na wsi jest cukier, bo chłopi mają swoje ziemniaki i dobrze myślą:
    > po co przepłacać, jeśli można mieć to samo z ziemniaków, co ty
> [...]
    Głupis jak na kundla przystało. Z ziemniakow były wódki typu Wistula, Starorudzka
    itp. łeb napierdalal po powąchania. Inna sprawa że tylko na wsi nałogi dawali radę
    takie gówna pić.

  • 14. Data: 2022-07-05 17:20:19
    Od: Runt <s...@t...org>

    W dniu 2022-07-05 o 13:44, kundel* Zenek Kapelinder pisze:

    > Głupis jak na kundla przystało.
    zenusiu, durniejszego od ciebie kundla nie ma, nie było i nie będzie.

    --
    Runt ??

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

  • 15. Data: 2022-07-05 20:01:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 4 lipca 2022 o 23:18:04 UTC+2 marios napisał(a):
    > Rozwijają nam się tematy :)
    >
    > Ostatnio widziałem po 3.20 - 3.50 / kg w różnych marketach.
    > Dzisiaj żona przyszła i cukru ni ma;w biedrze, w stokrotce, chyba lidlu,
    > .. gdzieś tam jeszcze
    > W biedrze podobno po 5 , ale już się skończył, a sprzedawczyni podgrzewa
    > spekulacje i rozgłasza, że następna dostawa po 7 zeta będzie ..
    >
    > Jutro lecę do sklepu na [podmiejskiej] wsi - wykupię, a co na wsi maja
    > mieć lepiej?

    Chwilę temu wyłączyłem z biedry
    Dwa rodzaje cukru- prawie pełne palety

  • 16. Data: 2022-07-05 20:04:39
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > spekulacje i rozgłasza, że następna dostawa po 7 zeta będzie ..
    >
    > Jutro lecę do sklepu na [podmiejskiej] wsi - wykupię, a co na wsi maja

    Chwilę temu wylazłem z biedry
    Dwa rodzaje cukru- prawie pelne palety

  • 17. Data: 2022-07-05 20:15:48
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Też tak miałem tydzień temu, poszedłem do Społem i tam był po 3,50 bez
    > kolejek.

    > Bielsko-Biała.

    W pobliskim groszku, niestety, po 5.30 kupiłem, ale tam jak w biedrze
    był po 3.20, to w tym po 4.50.
    Pani drugi raz zapytała: czy na pewno 20 kg chcę na raz

    - a żona przetwory, ja tej jesieni planowałem tym razem nie wyrzucać 20
    skrzynek winogron na kompost - czyli kupiłem wyciskarkę na moją miarę,
    a tu (też pomyślałem o takiej cenie) pewnie z 10zł spekulanci dociągną.

    Patrzę na strony różne (takie bardziej "firmowe") i cukier w workach
    (więcej cukru w cukrze?) 25 kg po jakieś 130 zeta i piszą 'okazja'

    czyli jakieś 6.60 pi x drzwi większość ofert.

    Na alledrogo też jest, ale tam prowizje (znam temat - grzebałem się w
    tym) od 10 do 25% (netto do netto) w zależności od kategorii, to nie
    dziwne, że ostatnio - gdyby nie ew. darmowa dostawa, coraz mniej "się
    opłaca".

    --------------------
    BTW: Nie rozumiem tej wojny PiS, PO, ...itd. - przecież to właśnie
    ich polityka, źle, dobrze, ale obie partie na topie, .. no dobra PSL to
    jakaś przechowalnia/wylęgarnia.

    Jak ktoś rzuca ch..mi na PO vs PiS - to dla mnie znak, że jest
    kompletnie zmanipulowany mediami, przestał myśleć i jest sterowany w
    zależności od tego, która partia ma więcej mediów w internecie.
    A internet to kalka TV, czy tam inaczej, teraz TV jest kalką internetu -
    bo tu jest główny nacisk rozprzestrzeniania wody z mózgu.

    Siedzę przy kielichu, zgraja sąsiadów, jak coś o historii i polityce, to
    widzę że bez sensu gadać jest - jakbym słyszał / czytał tv+internet -w
    zależności który czego się nasłuchał - to ma takie zdanie i broni go jak
    własnego, a przecież ja przeglądam internet i prawie przed oczami stają
    mi te "artykuły" które sąsiedzi opowiadają jak własne. Coś strasznego!

    Może czas poczytać np. - jak to było? - <Pokój bez klamek>? W.Łysiaka,
    czy tam <Stulecie kłamców>. Nabierzecie dystansu.

  • 18. Data: 2022-07-05 20:25:00
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 05.07.2022 o 20:04, Kris pisze:

    > Chwilę temu wylazłem z biedry
    > Dwa rodzaje cukru- prawie pelne palety

    Lecę - podaj miasto, bo nie wiem co podać kontroli lotów

    ;)

  • 19. Data: 2022-07-05 21:30:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan marios napisał:

    > Lecę - podaj miasto, bo nie wiem co podać kontroli lotów

    Do Bydgoszczy będę jeździł, a tutaj nie kupię.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2022-07-05 21:39:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-05 o 20:15, marios pisze:

    > W pobliskim groszku, niestety, po 5.30 kupiłem, ale tam jak w biedrze
    > był po 3.20, to w tym po 4.50.
    Byłem dzisiaj w Biedrze, cukru brak, byłem w społem bo nie wszystko jest
    w biedrze i cukier był :) na cene nie patrzyłem bo mnie nie
    interesowała, szukałem czego innego.

> [...]
    >
    > czyli jakieś 6.60 pi x drzwi większość ofert.
    >
    > Na alledrogo też jest, ale tam prowizje (znam temat - grzebałem się w

    Tam się nie opłaca takich rzeczy kupować, zona za to kupuje różne bakalie
    bo różnica w cenie jest znaczna.

    > --------------------
    >    BTW: Nie rozumiem tej wojny PiS, PO, ...itd. - przecież to właśnie
    > ich polityka, źle, dobrze, ale obie partie na topie, .. no dobra PSL to
    > jakaś przechowalnia/wylęgarnia.
    Też mnie wkurza pchanie wszedzie polityki, co ciekawe mądral jest pełno
    a jak trzeba było iść do urny to się dupy nie chciało ruszyć, dlatego
    mamy teraz takie bagno.
    Inna sprawa że PO wcześniej ciężko sobie na to zapracowało żeby tak
    dostać w dupę.
    --
    Janusz