  • 1. Data: 2016-06-01 18:21:05
    Temat: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Instalacja jeszcze nie gotowa, więc jest czas pomyśleć.
    Popatrzyłem się w ceny wymienników płytowych i są zaskakująco niskie, można kupić
    nówkę nawet poniżej 300zł, więc ewentualna inwestycja to wymiennik,
    trochę rurki, kilka zaworów, nie powinno być tragedii.
    Pytanie, czy warto się bawić w ewentualne wpuszczanie chłodnej wody
    w podłogówkę? Specjalnie komfortowe to może nie być, ale jakby
    np. tylko w nocy uskuteczniać takie fiku-miku?

    L.

  • 2. Data: 2016-06-01 19:16:35
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 18:21:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > w podłogówkę? Specjalnie komfortowe to może nie być, ale jakby
    > np. tylko w nocy uskuteczniać takie fiku-miku?

    Jak chcesz sie tak bawic to odrazu montuj czujnik wilgotnosci i czujke
    (najlepiej kilka) temperatury podlogi + powietrza. I pisz program zeby
    nie zblizyc sie do punktu rosy, kiedy na podlodze zacznie sie wykraplac
    woda, bo mozna sobie zniszczyc podlogi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-06-01 21:30:26
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    > w podłogówkę? Specjalnie komfortowe to może nie być, ale jakby
    > np. tylko w nocy uskuteczniać takie fiku-miku?

    Ciekawe czy byłoby komfortowe - w upał gorąco do kolana, a kolana i stopy brodzą w
    zimnej mgle ;)

    Może chłodzenie sufitowe? Takie coś bywa stosowane w biurowcach, ale kosztów nie
    podam. Może być drooższe niż klima.

    --
    bajcik

  • 4. Data: 2016-06-01 21:39:44
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    zimnej mgle ;)

    > Może chłodzenie sufitowe? Takie coś bywa stosowane w biurowcach, ale kosztów nie

    Oj tam...
    Trzeba kowbojkę na suficie zamontować i niech się kręci powoli :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2016-06-01 21:42:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 21:30:27 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    > Ciekawe czy byłoby komfortowe - w upał gorąco do kolana,
    > a kolana i stopy brodzą w zimnej mgle ;)

    Dlatego myślałem, żeby toto puszczać nocą, albo w dzień kiedy wszyscy są
    w robocie/szkole.

    L.

  • 6. Data: 2016-06-01 21:50:23
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >trochę rurki, kilka zaworów, nie powinno być tragedii.
    >Pytanie, czy warto się bawić w ewentualne wpuszczanie chłodnej wody

    Obawiam się, że dla stóp, nie byłoby to zbyt zdrowe. Przy zwykłym
    klimatyzatorze (czyli zimne powietrze spada z góry), wcale nie siedząc tuż
    przy nim, ale za to bez skarpetek (w końcu lato) dorobiłem się bardzo
    dokuczliwego bólu achillesów - ortopeda i akcje zaradcze potwierdziły, że
    przyczyną mogło być przechłodzenie.

    >w podłogówkę? Specjalnie komfortowe to może nie być, ale jakby
    >np. tylko w nocy uskuteczniać takie fiku-miku?

    Skro w nocy to wykraplanie wilgoci bardziej intensywne, a zysk jaki?

  • 7. Data: 2016-06-01 22:32:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 21:50:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Skro w nocy to wykraplanie wilgoci bardziej intensywne, a zysk jaki?

    No pozbycie się skumulowanego ciepła z chałupy.
    A ta wilgoć to faktycznie by tak atakowała? Przy dobrej wentylacji?
    W sumie nikt nic pewnego nie mówi, trzeba metodą Macajewa przetestować ;)

    L.

  • 8. Data: 2016-06-01 22:38:57
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-06-01 20:32, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > No pozbycie się skumulowanego ciepła z chałupy.
    > A ta wilgoć to faktycznie by tak atakowała? Przy dobrej wentylacji?
    > W sumie nikt nic pewnego nie mówi, trzeba metodą Macajewa przetestować ;)

    A może by jednak otworzyć okno? Też ciepło ucieknie :P.

  • 9. Data: 2016-06-01 22:48:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 22:32:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No pozbycie się skumulowanego ciepła z chałupy.
    > A ta wilgoć to faktycznie by tak atakowała? Przy dobrej wentylacji?
    > W sumie nikt nic pewnego nie mówi, trzeba metodą Macajewa przetestować ;)

    Bo w kazdym domu, miejscu i kazdej nocy warunki moga byc rozne :)
    Zobacz na tabele wystepowania punktu rosy - mozesz tak chlodzic ale nie mozesz
    przekroczyc krytycznego punktu. Nawet w kazdym pomieszczeniu w domu mozesz
    miec rozne warunki wiec nikt Ci nie powie dokladnie jak to ustawic, jak to
    dziala etc :) Ja sie nie zdecydowalem ze wzgledu na ew. roszenie - nie chce mi
    sie kombinowac z czujkami. Narazie spokojnie daje rade wytrzymac upaly, ktore
    trwaja maksymalnie pare dni w ciagu lata. Choc mieszkam na dole - gora
    (poddasze) jeszcze niezamieszkala, a tam jest do spania zdecydowanie za cieplo
    i jak tam ktos zamieszka to na 100% bede montowal splity (pewnie multi splita
    i jednego puszcze sobie tez na dol :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-06-02 09:13:32
    Od: Plums <p...@w...usa>

    Am 01.06.2016 um 22:32 schrieb Lisciasty:

    > A ta wilgoć to faktycznie by tak atakowała?

    Dom letniskowy z niezaizolowanymi rurami z zimna woda. Dokladnie widac,
    ktoredy ida bo kafelki w tych miejscach sa wilgotne, a w upalne dni
    pojawiaja sie kaluze.