  • 41. Data: 2024-03-18 11:14:29
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Mar 2024 04:14:23 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Nie znajdziesz drugiego szajsu takiego jak Ardo vel "proud to be entirely
    > conceived and made in Italy".

    Z włoskich rzeczy uważam pizze i wino.
    Choc Beretta ponoc dobra.

    A wk* się, jak mi się rozpadło w miarę nowe łożysko SKF.
    Trzeba sprawdzać, czy nie "Made in Italy".

    Ale ja tylko o o tym, ze u mnie pralka Gorjenie ma 20 lat ... i ciągle
    dobra ...

    > Pompie wody? Raczej nie. Kojarzę, że ona w normalnej pralce w jednym
    > kierunku odpompowuje wodę, a w drugim pompuje w obiegu zamkniętym tę,
    > która naleciała do bębna.

    Patrzę na wirnik ze zdjęcia - symetryczny.
    Ale może ma dwie dziury wylotowe.

    > Tylko nie wiem (albo nie doczytałem, albo nie
    > pamiętam), jak się wybiera kierunek (jaki tam jest silnik).

    J.

  • 42. Data: 2024-03-18 11:20:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Mar 2024 09:34:14 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Tak, po wymianie od dwĂłch tygodni codziennego prania chodzi wszystko
    > prawidłowo.

    > Ta pompka jest na 220-240V 50Hz (na naklejce znamionowej). To chyba nie
    > ma tam żadnego sterowania poza jest napięcie/nie ma.

    > Kręci.

    Troche dziwne, ze wirnik z magnesami stałymi rusza na 50Hz ...
    ale widać cuda się zdarzają :-)

    > Chyba na to wychodzi, bo reszta wygląda ok.

    > Wyczyszczona i złożona, nie działa (znaczy, nadal się zacina - ma
    > problem ze startem i buczy).

    > Nie wiem co masz na myśli. Nalała pierwszy raz po włączeniu prania,
    > potem drugi do płukania i wody było do 1/3 wysokości bębna. I w tej
    > wodzie stała - zatrzymała się przed wirowaniem i tak stała, nie
    > wyświetlając żadnego błędu.

    Pisałeś

    >Dwa tygodnie temu zaczęła mieć problemy z odpompowywaniem wody - zamiast
    >odpompować nic nie robiła, po czym kontynuowała pranie (a wody w bębnie
    >coraz więcej).

    Czyli zakładałem, ze chciała odpompować, nie wypompowała, zaczęła
    dolewać ... i przekraczaała dopuszczalny poziom.

    Byłoby możliwe, gdyby sterownik rozpocząl wlewanie, i czekał
    az osiągnie właściwy poziom ... a ten poziom był osiągnięty jeszcze
    przed wlewaniem ... ot taki drobny błąd w algorytmie ..

    J.

  • 43. Data: 2024-03-18 11:36:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > Trzeba sprawdzać, czy nie "Made in Italy".
    >
    > Ale ja tylko o o tym, ze u mnie pralka Gorjenie ma 20 lat ...

    Gorenje niegdyś dość mocno zapatrzone na drugą stronę Adriatyku.
    Teraz jest chińskie.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2024-03-18 13:32:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 17.03.2024 o 21:15, Janusz pisze:

    > Jeszcze się z taka nie spotkałem, najczęściej jest tak ukształtowana
    > dysza że wypłukuje proszek ciśnieniem wody
    > z sieci. Widziałem też 'rozdzielacz' wodny napędzany ciśnieniem który
    > wybierał przergódki.

    W moim starym Samsungu pierwsze partie wody wypłukują proszek z
    przegródki, woda z praktycznie całym proszkiem ląduje w najniższym
    punkcie układu, czyli w pompie. Po nabraniu wody do pralki włącza się
    pompa aby wypłukać proszek z pompy do bębna.

    P.P.

  • 45. Data: 2024-03-18 14:10:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 13:32, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > punkcie układu, czyli w pompie. Po nabraniu wody do pralki włącza się
    > pompa aby wypłukać proszek z pompy do bębna.

    Ale jak jest standardowa pompa to po wypompowaniu w pompie jest chyba
    woda, bo z węża odpływowego nie wydmucha wszystkiego. Tak więc podczas
    napełniania czystą wodą pompa i wąż łączący bęben z pompą są zalane.
    Czyż nie tak?

    Robert

  • 46. Data: 2024-03-18 14:14:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > punkcie układu, czyli w pompie. Po nabraniu wody do pralki włącza
    > się pompa aby wypłukać proszek z pompy do bębna.

    Teraz dopiero zrozumiałem, o co chodzi w naklejce na mojej nowej
    pralce kupionej w grudniu. Naklejka jest w okolicy drzwiczek od
    filtra pompy, piszą coś o stuprocentowym wykorzystaniu proszku.

    Jarek

    PS
    Podejrzewam, że równie skutecznym zabezpieczeniem byłoby odpowiednie
    ukształtowanie spływu w bębnie, z jakimś "murkiem" zatrzymującym
    proszek, ale nie tamującym prepływu wody.

    --
    A gdy ją ujrzał taką całą w groszkach,
    To mu się zrobiło jak po dobrych proszkach.

  • 47. Data: 2024-03-18 14:37:28
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > woda, bo z węża odpływowego nie wydmucha wszystkiego. Tak więc podczas
    > napełniania czystą wodą pompa i wąż łączący bęben z pompą są zalane.

    Woda z proszkiem wlatuje od przodu bębna, odpływ jest z tyłu bębna.
    Proszek prędzej się rozpuści w wodzie niż jakimś cudem przefrunie do
    tyłu i akurat wpadnie we wlot odpływu.

  • 48. Data: 2024-03-18 15:57:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 18.03.2024 o 14:37, alojzy nieborak pisze:

    > Woda z proszkiem wlatuje od przodu bębna, odpływ jest z tyłu bębna.
    > Proszek prędzej się rozpuści w wodzie niż jakimś cudem przefrunie do
    > tyłu i akurat wpadnie we wlot odpływu.

    W mojej pralce odpływ jest z przodu. Po wyjęciu filtra można do niego
    wpakować paluchy. Stwierdziłem to przy okazji wyciągania skarpetki z
    pompy. W pompie po praniu zostaje niewiele wody, dość grube połączenie
    między zbiornikiem a pompą jest puste.
    Przekonałem się o tym, gdy szlag trafił pompę pod koniec poprzedniego
    prania. Przed płukaniem pralka się zatrzymała, a ja musiałem spuścić
    wodę. ku mojemu zdziwieniu pranie było bardzo marnie wyprane i prawie
    nie było w nim proszku.

    P.P.

  • 49. Data: 2024-03-18 20:51:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Teraz dopiero zrozumiałem, o co chodzi w naklejce na mojej nowej
    > pralce kupionej w grudniu. Naklejka jest w okolicy drzwiczek od
    > filtra pompy, piszą coś o stuprocentowym wykorzystaniu proszku.

    Ja kupiłem sobie...Amica pół roku temu :) Do Wronek mam 30km...ale nie
    oto chodzi.
    Samsung też tam jest.
    Kobieta do dzisiaj rozkminia programowanie...ale jeszcze nie opanowała
    80% programów. Wybrała program "pupil" bo kocha naszego psa i ten
    program jest spoko :)
    Programów od chuja :)...kierowałem się generalnie jakość/cena...ale
    trudno coś napisać po pół roku. Cichutka jest i fajniasta. Nie ma WiFi i
    smarta ale niepotrzebne mi to. Cena dobra: 1300zł ale podrożała od tego
    czasu.
    https://allegro.pl/oferta/pralka-amica-wa2s814bkisvh
    -15026770313
    Szerokość produktu 59.5 cm i weszła na "wcisk" z 0,5mm luzu/tyle mam
    miejsca akurat.

    Reserczowałem jaką pralkę wybrać/kasa nieograniczona ale ograniczona
    szerokość (fizyczne miejsce)...polecam "konfigurator". Po miesiącu
    poszukiwań wybrałem Amica z CAŁEGO świata. Poprzednią miałem
    włoską/górnoładowaną i zdechła na degradację plastików/pęknięte
    zawiasy/6 lat. Musiałem wyjebać na złom. Inne podobnie, Candy, Miele...
    Ciekawi mnie kiedy "zdechnie" w sensie, że naprawa/moja będzie
    nieopłacalna. Jbc, to polecam. Nie jestem snobem żeby się pchać w
    "markę". Dzisiaj w sumie, nie ma na to targetu. Na podstawie poprzednich
    pralek, ta jest jakaś miła.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2024-03-18 21:06:19
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna? (A jaką pralkę polecacie teraz?)
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    > markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie większa,
    > a tu stara działa dalej).
    >
    > Bardziej technicznie, te większe 8,9,10kg mają jakieś minusy w
    > porównaniu do mniejszych? Bo z plusów to zakładam że można w końcu
    > wyprać w domu duże koce lub kołdrę?
    >
    > Pozostać przy napędzie paskowym czy bezpośrednim?
    >
    > Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?
    >
    > Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia co
    > teraz brać.

    Ja od ponad 3 lat mam pralkę 9kg Siemens serii IQ500(dokładny model
    mogę podać jak wrócę do domu wieczorem) i suszarkę z pompą ciepła
    z tej samej serii od roku.

    Pralka średnio 1,5/dzień pierze i suszarka suszy bo dwoje małych dzieci
    oraz ja z żoną trochę się tego nazbiera, szczególnie latem.

    Jak do tej pory żadnych awarii ale poprzednia Amica 6kg wytrzymała
    14 lat tyle że tylko córka jedna była i mniej prania było.
    Wymieniałem w niej elektrozawór od napełniania wodą (nie miała
    aquastopa) szczotki w silniku bo się skończyły a potem
    cały silnik bo komutator był podniszczony i łożyska padły w silniku.

    Rozbierałem wybierak programów i czyściłem bo nie kontakcił.
    --
    pzdr, j.r.