  • 1. Data: 2010-11-15 07:41:04
    Temat: Czy wydziela droge?
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Witam!

    Dwa "plastry" ziemi, o mocno prostokątnym ksztalcie - przylegajace do
    siebie wzdluz dluższego z boków.
    Jeden plaster nalezy do jednego wlasciela drugi plaster ziemi podzielony
    jest na mniejsze działki (około 6).
    Gmina w wydaniu warunków zabudowy dla duzej działki opisała, że nie
    wolno na niej budować w odległości 10 metrów od granicy z drugim
    plastrem ziemi.
    Rzecz w tym, ze wlasciciele przylegajacych, mniejszych dzialek
    zapomnieli wyznaczyc sobie drog dojazdowych.
    Czy gmina moze dazyc do tego (poprzez wydanie częsciowych waruków
    zabudowy dla całej okolicy) zeby zabrac jednemu wlascicielowi pasek
    drogi tylko dlatego, ze pozostali właściciele nie wyznaczyli sobie
    wspolnej drogi?
    Czy jest sens oprotestowywac kazde wydanie warunkow zabudowy/pozwolenia
    na budowe dla sasiednich dzialek z powodu braku drogi dojazdowej do posesji?

  • 2. Data: 2010-11-15 15:59:14
    Temat: Re: Czy wydziela droge?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabudowy dla całej okolicy) zeby zabrac jednemu wlascicielowi pasek
    > drogi tylko dlatego, ze pozostali właściciele nie wyznaczyli sobie

    IMHO nie. To może zrobić sąd w ramach drogi koniecznej ale nie gmina.

    > Czy jest sens oprotestowywac kazde wydanie warunkow zabudowy/pozwolenia
    > na budowe dla sasiednich dzialek z powodu braku drogi dojazdowej do posesji?

    "Warunki do wydania decyzji o warunkach zabudowy:
    2. Teren ma dostęp do drogi publicznej."

    IMHO dopóki w twojej działce nie ma służebności właściciele kolejnych działek w ogóle
    nie dostaną WZ, więc nie ma do czego składać odwołania.

  • 3. Data: 2010-11-15 19:20:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2010 08:41, Jacek pisze:

> [...]
    > zabudowy dla całej okolicy) zeby zabrac jednemu wlascicielowi pasek
    > drogi tylko dlatego, ze pozostali właściciele nie wyznaczyli sobie

    Zakaz budowy to nie odebranie. Z czasem może zaproponować odkupienie
    kawałka na drogę - i jeśli warunki będą w miarę uczciwe, mocno doradzam
    się zgodzić. Inaczej będą same kłopoty - prywatna droga, prywatne
    odśnieżanie, obciążenie podatkiem...

    Dojazd do tej dużej też się przyda, czyż nie?

  • 4. Data: 2010-11-17 11:42:12
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > IMHO nie. To może zrobić sąd w ramach drogi koniecznej ale nie gmina.

    OK, ale czy sad moze wyznaczyc droge konieczna na jednej spojniej
    dzialce, jesli inni "zapomnieli" tego zrobic - a dysponuja warunkami by
    taka droga byla?

    > IMHO dopóki w twojej działce nie ma służebności właściciele kolejnych działek w
    ogóle nie dostaną WZ, więc nie ma do czego składać odwołania.

    Sluzebnosci dla nich, tak?

  • 5. Data: 2010-11-17 11:43:46
    Od: Jacek <m...@s...pl>

> [...]
    > kawałka na drogę - i jeśli warunki będą w miarę uczciwe, mocno doradzam
    > się zgodzić. Inaczej będą same kłopoty - prywatna droga, prywatne

    No nie rozumiem.
    Czy ktos na sile kaze mi odsprzedawac dzialke tylko dlatego ze ktos inny
    zapomnial sobie droge wyznaczyc? Tak jak pisalem w innym poscie, warunki
    ku temu by pozostali wyznaczli droge u siebie sa.
    Czy ja mam przez to cierpiec?

    > Dojazd do tej dużej też się przyda, czyż nie?

    do tej duzej juz jest

  • 6. Data: 2010-11-17 12:01:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2010 12:43, Jacek pisze:

    > No nie rozumiem.
    > Czy ktos na sile kaze mi odsprzedawac dzialke tylko dlatego ze ktos inny
    > zapomnial sobie droge wyznaczyc? Tak jak pisalem w innym poscie, warunki

    Może łaskawie uzgodnij zeznania? Na razie masz, z tego co pisałeś, tylko
    zakaz budowania. Kropka.

    > ku temu by pozostali wyznaczli droge u siebie sa.
    > Czy ja mam przez to cierpiec?

    Istnieje droga odwoławcza od decyzji administracyjnych.

  • 7. Data: 2010-11-17 13:06:24
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Może łaskawie uzgodnij zeznania? Na razie masz, z tego co pisałeś, tylko
    > zakaz budowania. Kropka.

    Chyba nieprecyzyjnie przeczytales.
    Ludzie wystepuja o zgode na warunki nie posiadajac drogi.
    Chce to oprotestowac ze wzgledu jak powyzej.

  • 8. Data: 2010-11-17 13:16:23
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ludzie wystepuja o zgode na warunki nie posiadajac drogi.

    No i w czym to Tobie przeszkadza?

    > Chce to oprotestowac ze wzgledu jak powyzej.

    Bez sensu. Zreszta nie wiem czy możesz oprotestowac komus wystapienie o
    warunki.

  • 9. Data: 2010-11-17 13:19:40
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapomnial sobie droge wyznaczyc? Tak jak pisalem w innym poscie, warunki
    > ku temu by pozostali wyznaczli droge u siebie sa.

    Jeśli dobrze rozumiem to jestes włascicielem tej dużej działki i masz do
    niej dojazd. W czym więc masz problem i czemu chcesz oprotestowywac warunki
    dla 6 małych działek?

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-11-17 14:02:01
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Jeśli dobrze rozumiem to jestes włascicielem tej dużej działki i masz do
    > niej dojazd. W czym więc masz problem i czemu chcesz oprotestowywac
    > warunki dla 6 małych działek?

    Moj dojazd nie ma zadnego znaczenia.
    Dlaczego chce oprotestowywac? dlatego, ze ludzie maja dzialki do ktorych
    nie ma drogi dojazdowej a chca sie na nich budowac.
    Pytanie jest takie, czy jeśli oni sami nie wyznacza sobie drogi (1 na
    szesciu sobie ja wyznaczyl) to czy gmina moze kazaz zrobic ta droge u
    mnie? A wyglada na to, ze tak bo w wydanych MI warunkach zabudowy
    zabronili budowac sie na odcinku 10 metrow od plotu.