  • 1. Data: 2021-08-25 19:06:02
    Temat: Dlaczego Tauron wysyła podwójny rachunek za sierpień-wrzesień
    Od: a a <m...@g...com>

    Dlaczego Tauron wysyła podwójny rachunek za sierpień-wrzesień ?

    Dawniej Tauron i energetyka stosowała zasadę prognozy i płatność za prąd była
    comiesięczna>

    A tu wrzesień nadchodzi, miliony powracają z wakacji, a rachunek za prąd podwójny, za
    2 miesiące

    A przecież rachunek za sierpień może być powtórzeniem lipca, a za wrzesień,
    rozliczenie 2 miesięcy -minus- wpłata kwoty lipcowej

    Który minister może to zmienić na system przyjazny konsumentowi ?

    Ten rok przepadł, ale jest 5 druczków wpłaty, ostatni do 15 stycznia 2022

    i znów kolejne rozliczenie i rachunek za 2 miesiące.

    Tragedia

  • 2. Data: 2021-08-25 20:08:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, a a.
    On 25.08.2021 19:06 you wrote:

    > Dlaczego Tauron wysy=C5=82a podw=C3=B3jny rachunek za
    > sierpie=C5=84-wrzesie= =C5=84 ? Dawniej Tauron i energetyka
    > stosowa=C5=82a zasad=C4=99 prognozy i p=C5=82at= no=C5=9B=C4=87 za
    > pr=C4=85d by=C5=82a comiesi=C4=99czna> A tu wrzesie=C5=84 nadchodzi,
    > miliony powracaj=C4=85 z wakacji, a rachunek = za pr=C4=85d
    > podw=C3=B3jny, za 2 miesi=C4=85ce A przecie=C5=BC rachunek za
    > sierpie=C5=84 mo=C5=BCe by=C4=87 powt=C3=B3rzen= iem lipca, a za
    > wrzesie=C5=84, rozliczenie 2 miesi=C4=99cy -minus- wp=C5=82= ata
    > kwoty lipcowej

    Przecież numer konta do wpłat się nie zmienia. Kto ci broni wpłacić za
    sierpień swoją prognozę?

    Pomijając fakt, że u mnie nie mam takich dwumiesięcznych przerw w
    prognozach.

    G13.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-08-25 21:48:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 August 2021 at 20:09:04 UTC+2, Pete wrote:

> [...]
    > sierpień swoją prognozę?
    >
    > Pomijając fakt, że u mnie nie mam takich dwumiesięcznych przerw w

    każda wpłata musi mieć tytuł dla prawidłowego zaksięgowania.
    Gdy wpłacę w sierpniu 100zł i napiszę prognoza, to księgowa i program księgujący uzna
    przelew za nieprawidłowy i nie zaksięguje na rzecz konta konsumenta w Tauron,
    gdy wpłacę bez tytułu to nadal nie wiadomo, jak zareaguje program księgujący i czy
    wpłatę wrześniową, pomniejszoną o sierpniową, zaksięguje prawidłowo i nie wygeneruje
    niedopłaty i wezwania do zapłaty, co może skutkować odłączeniem licznika.

    Programy księgujące nie muszą wykazywać inteligencji wobec klienta, dobrej woli, ani
    nie są elastyczne.

    Taki Orange wysyła smsa, że dzisiaj kończy się ważność 100GB i jak nie doładujesz to
    przepadną, a nieraz wysyła smsa 2 dni wcześniej, a rok wcześniej obowiązywał lejek,
    czyli kontynuacja dostępu do internetu, ale wolnego, gdy nie było czasu na
    doładowanie i nic nie przepadało.

    Jedyna logika systemów księgujących to maksymalizacja zysku i użytkownik jest zawsze
    przegrany.

  • 4. Data: 2021-08-25 21:56:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    uzna przelew za nieprawidłowy i nie zaksięguje na rzecz konta konsumenta w Tauron,
    raczej tak nie jest. Staram sie płacić raz na rok, a jak zapomnę,
    niedopłacę, nadpłacę.... nic złego sie nie dzieje, pieniądze są
    księgowane tak, aby w pierwszej kolejności była zapłacona najstarsza
    faktura. Chyba że masz firmę i problem ze swoją księgową....

    ToMasz

  • 5. Data: 2021-08-25 22:00:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 21:48 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > księgujący i czy wpłatę wrześniową, pomniejszoną o sierpniową,
    > zaksięguje prawidłowo i nie wygeneruje niedopłaty i wezwania do zapłaty,

    Nie wiem jak jest w Tauronie, ale w PGE wpłaca się na swoje subkonto.
    Mam odczyt robiony raz na pół roku i co pół roku dostaję prognozę na
    następne półrocze. Z racji tego, że sprawdzam co miesiąc ile zużywam - to
    olewam prognozy i wpłacam na rachunek kwoty za rzeczywiste zużycie, Robię
    tak od jakiś 10 lat i jeszcze mi się nie zdarzyło aby mi odcięli licznik.
    Po półroczu mam nadpłatę lub niedopłatę na poziomie max 50 zł.
    Nigdy nie wpisuję żadnego tytułu przelewu, bo wpłacam na swoje subkonto.

    TG

  • 6. Data: 2021-08-26 00:42:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 August 2021 at 22:00:52 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Po półroczu mam nadpłatę lub niedopłatę na poziomie max 50 zł.
    > Nigdy nie wpisuję żadnego tytułu przelewu, bo wpłacam na swoje subkonto.

    może PGE jest elastyczny, ale Tauron wysyła bloczek
    5 wpłat terminowych, które stanowią terminowe wezwania do zapłaty:

    kwota i termin płatności

    jak fizycznie kwoty są księgowane na subkonto, tego nie wiem, ale wiem, że
    niewpłacenie 1 przekazu miesięcznego, może skutkować odłączeniem licznika, bez
    uprzedzenia.

    Czy to nastąpi po miesiącu, po kolejnym wezwaniu, tego nikt nie wie, bo algorytm
    wyłączania licznika jest znany jedynie firmie.

    Spotykam osoby żyjące bez prądu, czyli załapały się na algorytm odłączenia licznika i
    nie zaoferowano im licznika przedpłatowego, ani socjalnego.

    Czyli po prostu, nie mają w domu prądu.

    Co więcej, spotkałem się z księgowaniem nowych wpłat na pokrycie kwot z nowych wezwań
    zapłaty, a zaległa płatność była nadal wymagalna i obrastała odsetkami.
    Zatem może być tak jak w przypadku spłaty kredytu w banku.
    Niewpłacenie pełnej kwoty raty w terminie, może skutkować komornikiem i wymagalnością
    pełnej kwoty kredytu.

    Czyli zamiast 110zł
    wpłaciłeś 100zł według zużycia
    a algorytm księgowy uznaje , że nie dokonałeś terminowej wpłaty kwoty z prognozy
    i przesyła sprawę do windykacji.

    Są liczniki ze zdalnym odczytem i pewnie tez jest taka opcja, wpłacania rzeczywistego
    zużycia, ale to wymaga znajomości algorytmu obliczania kosztu 1 kWh, a to może byc
    problemem, gdy licznik 2-taryfowy i podłączona siła

    Ale dzięki za odpowiedź
    Preferowałbym 12 druczków na każdy miesiąc w roku, ale pewnie znajdą się osoby,
    uznające, że sierpień bez opłaty to jest ok.

    A zimą to chyba luty będzie bez opłaty

  • 7. Data: 2021-08-26 12:51:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 00:42, a a pisze:
    > Ale dzięki za odpowiedź
    > Preferowałbym 12 druczków na każdy miesiąc w roku, ale pewnie znajdą się osoby,
    uznające, że sierpień bez opłaty to jest ok.

    > A zimą to chyba luty będzie bez opłaty

    Twoje życie nadal ze stosem bloczków do wpłat musi być naprawdę trudne i
    upierdliwe...

    Chyba każdy już obecnie usługodawca zakłada Ci zwykle subkonto i
    cokolwiek tam wpłacisz, to jest księgowane. Od nawet nie wiem ilu lat
    nie używam żadnych bloczków i innych papierowych pierdół. Wszystko
    przelewami internetowymi lub w ogóle elektronicznymi zleceniami stałymi
    obsługuję i tyle.
    Niejednokrotnie za coś miałem nadpłatę, innym razem dobrze z miesiąc
    albo i więcej coś nieopłacone, bo zapomniałem lub myślałem, że to
    zrobiłem, a jednak nie i nikt praktycznie nie robi z tego problemów.
    Niektórzy nawet odsetek nie naliczają, a inni jakieś pojedyncze grosze
    czasem i tyle.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2021-08-27 18:34:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 25 sierpnia 2021 o 21:48:25 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

    > każda wpłata musi mieć tytuł dla prawidłowego zaksięgowania.

    Musi to na rusi.
    Wiem co masz na mysli.
    Ale ja sie nie certole w takie detale i jak place to zazwyczaj po prostu robie
    przelew z numerem licznika i konta (albo tylko z jednym z tego) i wplacam tak zeby
    bylo dosc.
    Nikt sie nie czepial dotychczas. I wplacam tez tauronowi.

> [...]
    niedopłaty i wezwania do zapłaty, co może skutkować odłączeniem licznika.

    Nie moze. Wplaciles, takie technikalium to nie powod do odlaczenia.

    > Programy księgujące nie muszą wykazywać inteligencji wobec klienta, dobrej woli,
    ani nie są elastyczne.

    Program ksiegujacy to wewnetrzna sprawa taurona.

> [...]
    lejek, czyli kontynuacja dostępu do internetu, ale wolnego, gdy nie było czasu na

    Nieistotne w temacie.

    > Jedyna logika systemów księgujących to maksymalizacja zysku i użytkownik jest
    zawsze przegrany.

    Nie. Chyba ze wyczyniasz jakies cyrki to potem cierpisz.

    Ja place z numerem jednym czy drugim i narazie nikt nic nie odlaczyl.

    Zadzwon do nich i potwierdz czy numer konta wystarcza. Oni tam maja komputer ktory
    nie filozofuje tyle co ty tylko jak ma z jednej strony ilosc KWh zuzyte a z drugiej
    strony odpowiednia iosc kasy na twoim dedykowanym koncie tauronowym to go gila czy
    tam se wpisales prognoza czy wynik sportowy. Robi wewnatrzny przelew z Twojego na
    ichnie konto i nawet dziekuje nie mowi.

    Zadzwon, potwierdz i sie wyjasni.