  • 11. Data: 2022-09-20 18:07:39
    Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 September 2022 at 17:41:43 UTC+2, M M wrote:
    > Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
    > W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę
    do celu.
    > Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
    zimowych ubrań.
    > Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
    > To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
    wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
    > W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
    wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
    > Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
    duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.

    > Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
    > Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?
    Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres

    ---Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.

    Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
    bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./

    Potrzebna jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna , umieszczona na desce i skierowana
    na szybe przednią

    Ale samochód ma 3 szyby, ktore są niezdbędne podczas jazdy,
    czli przednia i 2 razy szyby w drzwiach bocznych.

    Czyli Melex nie nadaje się na zimę, bo kabina nie jest ogrzewana, fotele zimne i
    pierwsza choroba to zapalenie korzonków od zimnego fotele a potem zapalenie nerek,
    czyli roczne inwalidztwo po tygodniu jazdy zimą.

    Kolega kupił elektryczną furgonetkę z Włoch
    \80 aku litowych i kilka padło a cały string dawał ponad 300V do zasilania silnika
    no i zezłomował, bo same aku kosztowały 40.000 zł

    Starego Melexa kupisz na złomie za 1000zł
    i mozesz eksperymentować, bo jak oddasz, 500zl odzyskasz

    Trakcyjne ołowiane nie są juz produkowane, gdy litowe maja 3 x większą gęstość
    energii w tym samym ciężarze

    Ale zniechęcać nie będę.
    Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
    poeksperymentować z jazdą zimą

    Ale Melex to stary złom i nie ma żadnej wartości w mieście, ani na wsi.

    Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego ruchu,
    czyli trzeba go przewozic na lawecie, a ta nie jest za frico.

    Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
    i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
    stary złom.

  • 12. Data: 2022-09-20 21:56:49
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 20 września 2022 o 18:07:41 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres

    Na pewno adres a nie PPE?
    Jeśli tak to kiepsko, ale trzeba będzie pogadać z sąsiadem który prawie nie mieszka,
    by jego limit (i nadprodukcja z PV) nie przepadły.

    > Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
    > bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./

    A jak to rozwiązywano kiedyś w wozach konnych, czy saniach z psim zaprzęgiem?
    Prędkość podobna...

    > Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
    poeksperymentować z jazdą zimą

    Ale ja nie jestem w Tatrach - raczej na drugim końcu, zimy ostatnio łagodne
    (pomorskie, choć nie nad samym morzem).
    A jak przez kilka dni będą duże mrozy, to prawdopodobnie problem dojazdów do szkoły
    rozwiąże się sam - nauka zdalna wskutek braku odpowiedniej temperatury w szkole (bo
    gaz drogi).

    > Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego
    ruchu,

    Nie potrzebuję. Wystarczy że może jeździć po zwykłych drogach publicznych. Google
    Maps podaje z domu do szkoły samochodem 7 minut i 3,9 km w jedną stronę (2,9 km na
    skróty ale po dużo gorszych drogach).

    > Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
    > i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
    stary złom.

    Jakieś źródło, link? Tylko spodziewam się że tam aku musi być oryginalny z jakimś
    inteligentnym BMS, więc własnoręczna rzeźba raczej odpada. Melex ma prostą elektrykę
    łatwo naprawialną.

  • 13. Data: 2022-09-20 22:21:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 September 2022 at 21:56:51 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    inteligentnym BMS, więc własnoręczna rzeźba raczej odpada. Melex ma prostą elektrykę

    Na OLX Melexów bez liku

    MELEX SP. Z O. O. zatrudni Konstruktora Mechanika

    Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
    Obserwuj
    MELEX SP. Z O. O. zatrudni Ślusarza

    Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
    Obserwuj
    MELEX SP. Z O .O. zatrudni Montera Pojazdów Elektrycznych

    Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
    Obserwuj
    Pracownik komórki wiązek - MELEX SP. ZO.O.

    Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
    Obserwuj
    MELEX SP. Z O. O. zatrudni Spawacza

    A te elektryki w Paryżu wypożyczala firma najwiekszego fran cuskiego miliardera, tego
    od hipermarketow

    Chciałem kupić, ale byla zaraza, kwarantanna, czyli trudny dojazd, rozmowy.

    Jeszcze sniegu nie ma, to można kupować

    Jakaś platforma, 10 się zmieści w poprzek, aby zwrócił się koszt transportu.

    Aku wymontowano, ale BMS to żaden problem,
    tam, były aku z gorącym elektrolitem, czyli jakiś syf

    Znajomy przerabiał spalinowe osobowki na elektryczne i się dało i jeździły na aku
    samochodowych, 5 z przodu

    Czyli 1000 euro to warto bo to cena skutera, wypasionej hulajnogi, elektrycznego
    roweru.

    Tu masz zdjęcie buda z alu
    może jeszcze stoją pod Paryżem na łące

    firma była Bollore