  • 1. Data: 2022-09-18 11:39:44
    Temat: Styropian pod balkonem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Spotkałem się z takim twierdzeniem, że firma, która robi docieplenia
    budynków, kładzie też styropian oprócz ścian pod balkonami.

    Wydaje mi się to jakimś absurdem. Owszem, kilkanaście czy kilkadziesiąt
    centymetrów od eleawcji to może ma sens, ale styropianowanie kilusziesięciu
    metrów kwadratowych "powietrza"?
    Jedyny sens, ajki widzę, to łatwa dodatkowa kasa dla firmy robiącej
    ocieplenie.

    Czy może ja o czymś nie wiem?

    Mówię o zwykłych balkonach, nad którymi i pod którymi nie ma nic, wiszą w
    powietrzu, a w zasadzie stoją na cienkich filarkach. Wymiary to ok. 5 x 3
    metry.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-09-18 13:00:25
    Temat: Re: Styropian pod balkonem
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 11:39, Adam pisze:
> [...]
    > powietrzu, a w zasadzie stoją na cienkich filarkach. Wymiary to ok. 5 x 3

    Po pierwsze to gdzie są balkony o głębokości 3 m?
    Myślę że nawet 2 metrowych prawie nie ma, więc z mówimy o max 8-10 m^2 a
    nie kilkudziesięciu.
    taki balkon to średnio 3-6 metrów styku ze ścianą/ jedno mieszkanie.
    Nie chce mi się liczyć ale strata ciepła przez ten balkon nie jest
    pomijalna, a przy obecnych cenach energii zwrot kiedyś tam nastąpi.
    Poza tym, brak izolacji to zimniejsza podłoga przy ścianie/oknie, szansa
    na grzyba.
    Izolacja na cześci? więcej roboty niż po całości, estetyka też gorsza.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 3. Data: 2022-09-18 13:34:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 11:39 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > powietrzu, a w zasadzie stoją na cienkich filarkach. Wymiary to ok. 5 x 3

    No ale i tak na taki "balkon" (raczej taras) od spodu trzeba tynk położyć.
    Jak ma być taki sam co na elewacji to (a tam jest styro, siatka i tynk) to
    tutaj trzeba zrobić tak samo.
    Jedyne co, to można zejść z grubości - ale robota ta sama.
    Firma dobrze robi.

    TG

  • 4. Data: 2022-09-18 13:48:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 18 września 2022 o 13:34:34 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > tutaj trzeba zrobić tak samo.
    > Jedyne co, to można zejść z grubości - ale robota ta sama.

    W sumie można zejść do zera ;) Czyli dać sam tynk o ile płyta równa od dołu, jak nie
    to wyrównać klejem...
    Sens dawania styropianu zależy od konstrukcji... Jeśli to przedłużenie stropu
    (połączenie na całej szerokości) to raczej wskazane ocieplenie, bo będą problemy nie
    tylko z utratą ciepła,
    ale przemarzaniem ściany przy podłodze (wykraplanie się wody, grzyb w najgorszym
    wypadku...). Tylko wtedy trzeba to z obu stron ocieplić!
    Jeśli balkon oddzielony izolacją od budynku, tylko jakieś belki ze stropu przechodzą,
    to problem jest znacznie mniejszy, zwłaszcza, że coś tam o słupach było, jeśli stoi
    głównie na słupach
    i bezpośredniego styku z konstrukcją budynku praktycznie nie ma to raczej bez
    sensu...

  • 5. Data: 2022-09-18 17:24:07
    Od: adam <a...@a...pl>

    Balkon to płyta betonowa najczęściej lana razem ze stropem. Jak nie
    ocieplisz od dołu, to robi się mostek.

  • 6. Data: 2022-09-18 17:59:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 18 September 2022 at 17:24:08 UTC+2, adam wrote:
    > Balkon to płyta betonowa najczęściej lana razem ze stropem. Jak nie
    > ocieplisz od dołu, to robi się mostek.
    ważniejsze jest ocieplenie od góry, bo wilgoć ma dużą pojemnośc cieplną
    a dół jest ocieplany ruchem konwekcyjnym powietrza wzdłuż ściany budynku

  • 7. Data: 2022-09-18 18:55:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.09.2022 o 11:39, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Spotkałem się z takim twierdzeniem, że firma, która robi docieplenia
    > budynków, kładzie też styropian oprócz ścian pod balkonami.
    Ważne pytanie: co jest NA balkonie? Też jest jakaś warstwa izolacji?
    Jeżeli jest na górze to i pod spodem jest sens.

    Jacek

  • 8. Data: 2022-09-18 20:03:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-09-18 o 18:55, Jacek pisze:

    > Ważne pytanie: co jest NA balkonie? Też jest jakaś warstwa izolacji?
    > Jeżeli jest na górze to i pod spodem jest sens.

    Zwykła goła żelbetowa płyta, nic więcej.
    Nie pamiętam, czy jest połączona z płytą podłogi.
    Ściany grubości ok. 40 cm, cegła "sitówka", być może dwie cegły.
    Stropy wewnątrz to wylewka na pustakach Ackermana.

    Budynek najpóźniej z około roku 1980, budowany bez oszczędności, "dla
    siebie" przez ludzi, którzy już wcześniej budowali różne typy budynków.
    Wtedy zużyciem węgla nikt się nie przejmował.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-09-18 20:21:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 20:03, Adam pisze:

> [...]
    > siebie" przez ludzi, którzy już wcześniej budowali różne typy budynków.
    > Wtedy zużyciem węgla nikt się nie przejmował.

    To go całego ociepl, od dołu i po bokach 5-10cm a na górę ile się da
    twardego styropianu lub styroduru, na to podwójna izolacja z folii,
    wylewka dociskowa 1-2cm 'zazbrojna' siatką szklaną jak na ścianę,
    góra-dól i na to dopiero płytki. Ja tak zrobiłem ponad 20 lat temu
    szwagierce i nadal jest w stanie idealnym i mostka cieplnego nie ma.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-09-18 21:10:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2022 20:21:13 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
    > góra-dól i na to dopiero płytki. Ja tak zrobiłem ponad 20 lat temu
    > szwagierce i nadal jest w stanie idealnym i mostka cieplnego nie ma.

    No to wtedy balkon byłby kilka centymetrów wyżej, niż podłogi.
    Trochę bez sensu. Pewnie trzeba by zrobić jakieś odwodnienie liniowe, aby
    deszcz nie zalewał drzwi balkonowych, które wtedy byłyby sporo poniżej
    linii balkonu.

    Po ociepleniu budynku trzeba będzie zrobić pomiary w zimie i ewentualnie
    zastanowić się nad górną częścią balkonów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam