  • 21. Data: 2022-09-19 12:54:50
    Temat: Re: Styropian pod balkonem
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 19 września 2022 o 10:02:57 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Jak przez ponad 40 lat nic nie przemarzało ani się nie grzybiło, to i
    > teraz raczej nie powinno.

    Też bym tak zakładał, mam mieszkanie w bloku z połowy lat ~70tych, balkon tak samo
    zrobiony ( w sumie loggia, mur po bokach) i nie było grzyba, ale kilku sąsiadów
    podobno miało.
    Zależy od temp. wewnątrz, wilgotności, wietrzenia itp.

    > Aczkolwiek jest drugi aspekt: po ociepleniu budynek będzie wymagał mniej
    > grzania, stąd efekt wychłodzenia od balkonów może być bardziej zauważalny.

    Przy takiej ilości balkonów i porządnym ociepleniu reszty będzie to raczej główne
    miejsce ucieczki ciepła...

    U mnie było widać drastyczną różnicę po ociepleniu bloku bodajże 10cm i (chyba
    ważniejsze?) wymianie starych drewnianych, rozkręcanych okien na szczelne (+
    nawiewniki)

  • 22. Data: 2022-09-19 13:06:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-19 o 12:54, WS pisze:
> [...]
    Mylisz się, zmieniają się warunki, grzejnik pod oknem już nie będzie
    grzał na full jak kiedyś. Zobaczysz zmiany po roku dwóch jak ci się
    zrobi czarny pas na suficie.

> [...]
    podobno miało.
    > Zależy od temp. wewnątrz, wilgotności, wietrzenia itp.
    Grzejnik pod oknem grzeje płytę a ta pięknie promieniuje ciepło na
    zewnątrz, nawet sobie nie wyobrażasz ile to energii tak ucieka.

    I będzie, wyżej napisałem jaki.

    > Przy takiej ilości balkonów i porządnym ociepleniu reszty będzie to raczej główne
    miejsce ucieczki ciepła...
    Dokładnie, plus kiepskie okna.

    > U mnie było widać drastyczną różnicę po ociepleniu bloku bodajże 10cm i (chyba
    ważniejsze?) wymianie starych drewnianych, rozkręcanych okien na szczelne (+
    nawiewniki)
    Ja jak ociepliłem dom Mamie 5cm styropianu tylko bo to 30 lat temu
    robiłem, to zużycie węgla spadło o 2/3.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2022-09-19 13:31:13
    Od: a a <m...@g...com>

    > Ja jak ociepliłem dom Mamie 5cm styropianu tylko bo to 30 lat temu
    > robiłem, to zużycie węgla spadło o 2/3.
    >
    > --
    > Janusz
    bo się klimat ocieplił

    5cm steropianu niczego nie ociepla

    a 5cm szybko sublimuje i sie rozsypuje na pył a ptaki dziury wygrzebuja na gniazda

    Tylko 15-20 cm ma sens

    Ale nadchodząca zima będzie bardzo mroźna i zużycie wungla wzrośnie o 100%