  • 11. Data: 2022-09-18 21:59:30
    Temat: Re: Styropian pod balkonem
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 04:39:47 UTC-5 Adam napisał(a):
> [...]
    > budynków, kładzie też styropian oprócz ścian pod balkonami.
    >
    > Wydaje mi się to jakimś absurdem. Owszem, kilkanaście czy kilkadziesiąt
    > centymetrów od eleawcji to może ma sens, ale styropianowanie kilusziesięciu
    > metrów kwadratowych "powietrza"?
    > Jedyny sens, ajki widzę, to łatwa dodatkowa kasa dla firmy robiącej
    > ocieplenie.
    >
    > Czy może ja o czymś nie wiem?
    >
    > Mówię o zwykłych balkonach, nad którymi i pod którymi nie ma nic, wiszą w
    > powietrzu, a w zasadzie stoją na cienkich filarkach. Wymiary to ok. 5 x 3

    Ogolnie balkon to kiepskie rozwiazanie z punktu widzenia termoizolacji. Oczywiscie w
    warunkach polskich bo za oceanem budowanie z drewna pozwala na balkony ktore nie
    szkodza na ocieplenie.

    W tym przypadku o ktorym piszesz balkon dziala jak radiator. Oczywiscie ma jakas tam
    stala przewodzenia wiec 5metrowy wiele sie nie rozni od 3metrowego zazwyczaj ale
    jednak jak sie ociepli polowe takiego 1-1.5metrowego to strumien cieplny sie
    zmniejszy. Nie o polowe ale o troche.

    Czy wystarczajaco aby np parkiet przy dzwiach na balkon nie odparzal sie od wilgoci?
    Moze...

    Ocieplenie balkonu w polowie spodu jest bez sensu bo oszczednosc nikla a wyglada
    idiotycznie.
    Robienie go z drewna tez bez sensu bo za 20 lat trza by cos naprawic i jest problem
    bo to 5 pietro, sasiad z dolu nie chce miec smieci wiec remont wielokrotnie
    trudniejszy.
    Wiec jak sie za za dwie stowy ocieplic od dolu i miec cos zamiast nic to moze sens
    miec.

    W praktyce zeby to rece mialo to balkon nalezalo by zrobic jako osadzony na wpustach
    drewniany (dwie belki w scianach po bokach balkonu a nie wystajace z sciany czolowej)
    albo od biedy osadzony na dwu- trzech legarach wystajacych z tejze czolowej sciany.
    Wtedy przekroj przez ktory uciaka cieplo jest sporo mniejszy i o to warto sie
    schylic.

    Tak czy siak ocieplanie takiego balkonu standardowego jest takie se. Na styk
    sensownosci bym powiedzial.

  • 12. Data: 2022-09-18 22:08:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 21:10, Adam pisze:
    > No to wtedy balkon byłby kilka centymetrów wyżej, niż podłogi.
    Nie masz żadnego luzu? musisz mieć kilka cm, dajesz wtedy minimalną
    ilość styropianu z góry, nawet 1cm robi różnicę, odcina beton od otoczenia.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2022-09-18 22:23:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2022 22:08:59 +0200, Janusz napisał(a):

    > Nie masz żadnego luzu? musisz mieć kilka cm, dajesz wtedy minimalną
    > ilość styropianu z góry, nawet 1cm robi różnicę, odcina beton od otoczenia.

    Płyta balkonu równo z parkietem.
    Drzwi ok. centymetr wyżej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2022-09-18 22:28:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2022 12:59:30 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) napisał(a):

> [...]
    schylic.

    > Tak czy siak ocieplanie takiego balkonu standardowego jest takie se. Na styk

    Tych balkonów jest trzy oraz taras.
    Z tym, że pod tarasem jest garaż i warsztat, ale taras jest od spodu
    ocieplony - czyli sufit garażu.

    Budynek piętrowy własny, opis dałem w gałęzi obok.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-09-18 23:10:22
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 15:28:41 UTC-5 Adam napisał(a):

    > Tych balkonów jest trzy oraz taras.
    > Z tym, że pod tarasem jest garaż i warsztat, ale taras jest od spodu
    > ocieplony - czyli sufit garażu.

    Czyli zyskujesz ocieplenie garazu. Po to juz warto sie schylac.
    Co do reszty to jesli to domek zwykly to popros o zmiane projektu. Niech ci balkony
    porobia drewniane sensownie zakotwione w scianach.
    Jak to jakas spoldzielnia to niech zrobia to ocieplenie bo wiele wiecej nie
    zakosztuje a jest szansa ze pomoze nieco na zimne podlogi przy balkonach.

  • 16. Data: 2022-09-18 23:22:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 18 September 2022 at 23:10:24 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    zakosztuje a jest szansa ze pomoze nieco na zimne podlogi przy balkonach.
    Wszystko cacy ale jak jest warsztat pod tarasem to nie wolno go ocieplać palnym
    steropianem, bo to wynika z przepisów BHP

    Każdy warsztat jest palny bo zawiera dużo sprzetu elektrycznego, ktory ulega awarii,
    zmarciom,
    a wtedy zapali sie steropian ociepleniowy, wytworzy dwufozgen i wytruje mieszkancow
    domu.

    Dlatego warsztat buduje się z dala od domu, aby nie udusić się, nie zginąć w pożarze
    warsztatu.

  • 17. Data: 2022-09-19 09:19:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 22:23, Adam pisze:

    > Płyta balkonu równo z parkietem.
    > Drzwi ok. centymetr wyżej.

    No to pozamiatane, nic nie dasz od góry. W takim wypadku nic nie da
    ocieplanie od dołu, beton bardzo dobrze przewodzi ciepło. Najlepiej
    takiego balkonu sie pozbyć.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2022-09-19 09:25:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 22:28, Adam pisze:

> [...]
    sciany. Wtedy przekroj przez ktory uciaka cieplo jest sporo mniejszy i o to warto sie

    Pamiętam tamte czasy, jakaś głupia moda była na balkony, a to kompletny
    bezsens jest, rzadko się je używa a w zimie pół stropu wychładzają i
    grzyb rośnie. Teraz to najlepiej je skuć i dać tylko barierkę na drzwi
    tarasowe. A miejsce po balkonie dobrze ocieplić.

    >oraz taras.
    Taras to i ja mam nad wykuszem, tyle że mam na nim 20cm styropianu i w
    koło też.

    > Z tym, że pod tarasem jest garaż i warsztat, ale taras jest od spodu
    > ocieplony - czyli sufit garażu.
    Mało, powinien z góry być też.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-09-19 09:27:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-18 o 23:10, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    zakosztuje a jest szansa ze pomoze nieco na zimne podlogi przy balkonach.
    Mi sie wydawało ze to już dawno wybudowany dom.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-09-19 10:02:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-09-19 o 09:27, Janusz pisze:

    > Mi sie wydawało ze to już dawno wybudowany dom.

    Przed rokiem 1980 - pisałem o tym w gałęzi obok.

    Jak przez ponad 40 lat nic nie przemarzało ani się nie grzybiło, to i
    teraz raczej nie powinno.
    Aczkolwiek jest drugi aspekt: po ociepleniu budynek będzie wymagał mniej
    grzania, stąd efekt wychłodzenia od balkonów może być bardziej zauważalny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam