    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian pod balkonem
    Date: Sun, 18 Sep 2022 22:28:37 +0200

    Dnia Sun, 18 Sep 2022 12:59:30 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) napisał(a):

    > Ogolnie balkon to kiepskie rozwiazanie z punktu widzenia termoizolacji. Oczywiscie
    w warunkach polskich bo za oceanem budowanie z drewna pozwala na balkony ktore nie
    szkodza na ocieplenie.

    > W tym przypadku o ktorym piszesz balkon dziala jak radiator. Oczywiscie ma jakas
    tam stala przewodzenia wiec 5metrowy wiele sie nie rozni od 3metrowego zazwyczaj ale
    jednak jak sie ociepli polowe takiego 1-1.5metrowego to strumien cieplny sie
    zmniejszy. Nie o polowe ale o troche.

    > Czy wystarczajaco aby np parkiet przy dzwiach na balkon nie odparzal sie od
    wilgoci? Moze...

    > Ocieplenie balkonu w polowie spodu jest bez sensu bo oszczednosc nikla a wyglada
    idiotycznie.
    > Robienie go z drewna tez bez sensu bo za 20 lat trza by cos naprawic i jest problem
    bo to 5 pietro, sasiad z dolu nie chce miec smieci wiec remont wielokrotnie
    trudniejszy.
    > Wiec jak sie za za dwie stowy ocieplic od dolu i miec cos zamiast nic to moze sens
    miec.

    > W praktyce zeby to rece mialo to balkon nalezalo by zrobic jako osadzony na
    wpustach drewniany (dwie belki w scianach po bokach balkonu a nie wystajace z sciany
    czolowej) albo od biedy osadzony na dwu- trzech legarach wystajacych z tejze czolowej
    sciany. Wtedy przekroj przez ktory uciaka cieplo jest sporo mniejszy i o to warto sie
    schylic.

    > Tak czy siak ocieplanie takiego balkonu standardowego jest takie se. Na styk
    sensownosci bym powiedzial.

    Tych balkonów jest trzy oraz taras.
    Z tym, że pod tarasem jest garaż i warsztat, ale taras jest od spodu
    ocieplony - czyli sufit garażu.

    Budynek piętrowy własny, opis dałem w gałęzi obok.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam