eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieElektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej › Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
  • X-Received: by 2002:a05:6902:1541:b0:6b4:1755:263f with SMTP id
    r1-20020a056902154100b006b41755263fmr8546841ybu.315.1663690059821; Tue,
    20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6902:1541:b0:6b4:1755:263f with SMTP id
    r1-20020a056902154100b006b41755263fmr8546841ybu.315.1663690059821; Tue,
    20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.1
    60.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-
    groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Sep 2022 09:07:39 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.0.75;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.0.75
    References: <9...@g...com>
    <a...@g...com>
    <d...@g...com>
    <1...@g...com>
    <e...@g...com>
    <2...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i
    dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 20 Sep 2022 16:07:40 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:585749
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 20 September 2022 at 17:41:43 UTC+2, M M wrote:
    > poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
    > Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
    > W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę
    do celu.
    > Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
    zimowych ubrań.
    > Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
    > > Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
    > To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
    wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
    > W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
    wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
    > Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
    duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.
    >
    > Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
    > > Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
    znajoma ciotki z Brooklynu
    > Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?
    Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres

    ---Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.

    Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
    bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./

    Potrzebna jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna , umieszczona na desce i skierowana
    na szybe przednią

    Ale samochód ma 3 szyby, ktore są niezdbędne podczas jazdy,
    czli przednia i 2 razy szyby w drzwiach bocznych.

    Czyli Melex nie nadaje się na zimę, bo kabina nie jest ogrzewana, fotele zimne i
    pierwsza choroba to zapalenie korzonków od zimnego fotele a potem zapalenie nerek,
    czyli roczne inwalidztwo po tygodniu jazdy zimą.

    Kolega kupił elektryczną furgonetkę z Włoch
    \80 aku litowych i kilka padło a cały string dawał ponad 300V do zasilania silnika
    no i zezłomował, bo same aku kosztowały 40.000 zł

    Starego Melexa kupisz na złomie za 1000zł
    i mozesz eksperymentować, bo jak oddasz, 500zl odzyskasz

    Trakcyjne ołowiane nie są juz produkowane, gdy litowe maja 3 x większą gęstość
    energii w tym samym ciężarze

    Ale zniechęcać nie będę.
    Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
    poeksperymentować z jazdą zimą

    Ale Melex to stary złom i nie ma żadnej wartości w mieście, ani na wsi.

    Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego ruchu,
    czyli trzeba go przewozic na lawecie, a ta nie jest za frico.

    Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
    i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
    stary złom.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.09.22 21:56 M M
  • 20.09.22 22:21 a a

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1