eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieElektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej › Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
  • Data: 2022-09-20 18:07:39
    Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, 20 September 2022 at 17:41:43 UTC+2, M M wrote:
    > poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
    > Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
    > W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę
    do celu.
    > Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
    zimowych ubrań.
    > Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
    > > Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
    > To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
    wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
    > W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
    wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
    > Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
    duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.
    >
    > Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
    > > Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
    znajoma ciotki z Brooklynu
    > Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?
    Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres

    ---Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.

    Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
    bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./

    Potrzebna jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna , umieszczona na desce i skierowana
    na szybe przednią

    Ale samochód ma 3 szyby, ktore są niezdbędne podczas jazdy,
    czli przednia i 2 razy szyby w drzwiach bocznych.

    Czyli Melex nie nadaje się na zimę, bo kabina nie jest ogrzewana, fotele zimne i
    pierwsza choroba to zapalenie korzonków od zimnego fotele a potem zapalenie nerek,
    czyli roczne inwalidztwo po tygodniu jazdy zimą.

    Kolega kupił elektryczną furgonetkę z Włoch
    \80 aku litowych i kilka padło a cały string dawał ponad 300V do zasilania silnika
    no i zezłomował, bo same aku kosztowały 40.000 zł

    Starego Melexa kupisz na złomie za 1000zł
    i mozesz eksperymentować, bo jak oddasz, 500zl odzyskasz

    Trakcyjne ołowiane nie są juz produkowane, gdy litowe maja 3 x większą gęstość
    energii w tym samym ciężarze

    Ale zniechęcać nie będę.
    Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
    poeksperymentować z jazdą zimą

    Ale Melex to stary złom i nie ma żadnej wartości w mieście, ani na wsi.

    Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego ruchu,
    czyli trzeba go przewozic na lawecie, a ta nie jest za frico.

    Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
    i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
    stary złom.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.09.22 21:56 M M
  • 20.09.22 22:21 a a

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1