  • 11. Data: 2019-12-12 22:37:01
    Temat: Re: Falownik i bilans mocy
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 12 December 2019 14:56:28 UTC-6, Lisciasty wrote:

    > Bo produkujesz na 3 fazach po 2kW a na jednej fazie gotujesz zupę
    > ciągnąc 6kW. Zdroworozsądkowo powinno wyjść na zero, a jest tak
    > że te 2x4kW idzie w sieć i wraca fazą od kuchenki, a po drodze
    > płaci haracz 20%.

    W sumie to dosyc ciekawe.
    I po przedumaniu wychodzi mi ze nic nie stoi na przeszkodzie aby jednak liczyc to
    zdroworozsadkowo. Znaczy sie z punktu widzenia energetyki.

    Bo to co u mnie wyprodukowane zostanie tu lokalnie zuzyte. Wiec energetyka nie bedzie
    stratna na nierownym obciazeniu faz.
    Bo oddaje energie po rowno a pobieram tak jakbym pobieral gdybym nie oddawal.

    Ale aspekt dosyc ciekawy.

  • 12. Data: 2019-12-12 23:01:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2019 22:37, s...@g...com wrote:
    > Bo oddaje energie po rowno a pobieram tak jakbym pobieral gdybym nie oddawal.

    Tylko że chwilowo przewody nie są nadprzewodzące. Zakładając wariant że
    energia z jednej fazy musi polecieć w te i nazad do drugiej fazy przez
    najbliższe trafo (uproszczenie) to po drodze wydzieli się troche jako
    ciepło. Więc dlatego mamy przelicznik 0.8. No i dlatego że te kable się
    same nie położyły i też dlatego że ta moc zachowuje się troche jak moc
    bierna: niby energia nie płynie a jednak "pasmo" kabli jest zajmowane
    przez prądy płynące w pętli co ogranicza moc przyłaczenia pozostałych
    użytkowników.

  • 13. Data: 2019-12-12 23:11:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 21:29, heby pisze:

    > I tu jest niestety problem.
    >
    > Albo Tauron liczy że nic nie wymieniłem.
    >
    > Albo Tauron liczy że włożyłem 2kW w drut L1 i L2 a wyciągnąłem 2kW z
    > druta L3. A to już jest używanie przesyłu.

    > Własnie można tak policzyć że wyjdzie 2kW * śmieszny przelicznik.
    Proponuję poczytać
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3312676.html

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2019-12-12 23:14:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 23:01, heby pisze:

> [...]
    > bierna: niby energia nie płynie a jednak "pasmo" kabli jest zajmowane
    > przez prądy płynące w pętli co ogranicza moc przyłaczenia pozostałych
    Ale wiesz że wg nowych pomysłów na pv prosumenckie dostaniesz 100%
    z powrotem i bilansowanie międzyfazowe nie będzie Cię obchodziło,
    tyle że zapłacisz stały haracz od mocy falownika.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2019-12-12 23:16:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 22:30, heby pisze:

    > Nie tyle odkryłem co jestem ciekaw praktyk Tauronu w takiej sytuacji.
    Liściasty już Ci dał odpowiedź, stracisz 20% na pozostałych fazach.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2019-12-13 09:18:08
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 20:58, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Jest falownik online. 3 fazy.
    >
    > Powiedzmy że oddaje do sieci na 3 fazach w sumie 3kW.
    >
    > Ale na jednej fazie pralka ciągnie 3kW.
    >
    > Czyli oddaje ile pobieram, ale nie w te druty.
    >
    > Czy liczniki instalowane obecnie przez np. Tauron liczą to osobno jako oddawanie
    2kW i pobieranie
    > 2kW (co oznacza śmieszne przeliczniki) czy też licznik zakłada że w takiej sytuacji
    mam 0W?

    > Pytam tu, bo infolinia nie wie o co pytam ;) Bariera tumanistyczna.

    Rząd miał ukrócić te praktyki operatorów w kwestii niekorzystnego dla prosumnetów
    bilansowania
    międzyfazowego:
    https://gramwzielone.pl/trendy/34440/rzad-w-koncu-po
    moze-prosumentom-ws-bilansowania-miedzyfazowego
    Nie ma pewności, ale chyba nic od tego czasu się nie zmieniło.

  • 17. Data: 2019-12-13 09:23:50
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 23:14, Janusz pisze:
    > Ale wiesz że wg nowych pomysłów na pv prosumenckie dostaniesz 100%
    > z powrotem i bilansowanie międzyfazowe nie będzie Cię obchodziło,
    > tyle że zapłacisz stały haracz od mocy falownika.

    Ruszyły jakieś formalne prace w tym temacie?
    Możesz podać jakiegoś linka?

  • 18. Data: 2019-12-13 09:34:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 09:23:58 UTC+1 użytkownik Elektrolot napisał:

    > Ruszyły jakieś formalne prace w tym temacie?
    > Możesz podać jakiegoś linka?

    Unia naciska na zeroemisyjność to rząd bedzie musiał troche się spinać.
    JA czekam az panele będa rozdawać za darmo :)

    b.

  • 19. Data: 2019-12-13 09:52:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Dec 2019 12:56:27 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > ciągnąc 6kW. Zdroworozsądkowo powinno wyjść na zero, a jest tak
    > że te 2x4kW idzie w sieć i wraca fazą od kuchenki, a po drodze

    Póki co jedynym sensownym rozwiązaniem aby tego uniknąć byłoby zamontowanie
    hybrydy i pakowanie w bufor przed oddaniem do sieci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-12-13 09:56:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 09:52:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 12 Dec 2019 12:56:27 -0800 (PST), Lisciasty

    > Póki co jedynym sensownym rozwiązaniem aby tego uniknąć byłoby zamontowanie
    > hybrydy i pakowanie w bufor przed oddaniem do sieci.

    przecież 20% (i to z tego czego nie zużyjesz na bieżąco) to niewiele, pewnie żaden
    bufor sie nie bedzie kalkulował.

    b.