  • 1. Data: 2019-12-08 23:32:12
    Temat: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zrobiłem nowy temat, będę uzupełniał co jakiś czas.
    Może jakieś konstruktywne wnioski się pojawią :>

    Instalacja nr 1.
    Moc : 9,34kW
    Kierunek : południe, jedna połać
    kąt nachylenia : 30 st.
    Działa od : 15.03.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (8.12.2019) : 9110kWh

    Do marca jeszcze daleko. Wygląda to super, sam jestem ciekaw ile wyjdzie
    do 15. marca ;)

    Instalacja nr 2.
    Moc : 5,4kW
    Kierunek : wschód (2/3), zachód (1/3)
    kąt nachylenia : 35 st.
    Działa od : 01.03.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (8.12.2019) : 4410kWh

    Wschód-zachód jest o tyle ciekawy, że występuje większa autokonsumpcja
    (dłuższy "dzień produkcyjny"). Ale niestety jest wyraźnie gorszy od
    południa, pytanie czy do marca dotrze do 1000kWh/kW, może być trudno.
    Ale jak ktoś nie ma południa to czasem nie ma wyjścia.

    Instalacja nr 3.
    Moc : 6,4kW
    Kierunek : południe, jedna połać
    kąt nachylenia : 8 st.
    Działa od : 12.06.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (8.12.2019) : 3770kWh

    Prawie płaski dach, na rok czasu pracy tej instalacji czekam najbardziej,
    póki co radzi sobie całkiem nieźle. To będzie odpowiedź w temacie, czy
    montowanie instalacji na (prawie) płasko ma sens ;)

    Instalacja nr 4.
    Moc : 9,99kW
    Kierunek : wschód, południe, zachód. Lekka przewaga południa.
    kąt nachylenia : 30 st.
    Działa od : 25.06.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (8.12.2019) : 4870kWh

    Chciałem zrobić statystyki u siebie ale z racji tego że ciągle coś się
    zmienia muszę zacząć od etapu, kiedy będzie już zrobione na gotowo.

    L.

  • 2. Data: 2019-12-09 07:10:10
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 23:32, Lisciasty pisze:
    > Zrobiłem nowy temat, będę uzupełniał co jakiś czas.
    > Może jakieś konstruktywne wnioski się pojawią :>

    Szkoda, że nie podałeś głównego parametru instalacji: cen.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-12-09 08:09:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 23:32:14 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    >

    > Chciałem zrobić statystyki u siebie ale z racji tego że ciągle coś się
    > zmienia muszę zacząć od etapu, kiedy będzie już zrobione na gotowo.

    spisek zaczął powierzchni solarów, też podaj, jesli takie dane masz.
    Rzeczywista sprawnosc sie ujawni.

    b.

  • 4. Data: 2019-12-09 09:26:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Dec 2019 07:10:10 +0100, Marcin N

    > Szkoda, że nie podałeś głównego parametru instalacji: cen.

    Ale że rynkowych? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-12-09 15:59:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.12.2019 23:32, Lisciasty wrote:
    > Zrobiłem nowy temat, będę uzupełniał co jakiś czas.
    > Może jakieś konstruktywne wnioski się pojawią :>

    A mógłbyś wrzucić miesięcznie dla porównania?

  • 6. Data: 2019-12-09 17:43:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2019 07:10:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Szkoda, że nie podałeś głównego parametru instalacji: cen.

    Nie chce mi się wszczynać kolejnej dyskusji o cenach bo nie od tego
    jest ten temat. Poza tym tłumaczę kolejny raz, jak ktoś ma łatwy
    dach i chce najtańszy sprzęt to zapłaci 30-40% mniej od gościa, który ma
    trudny dach i wymyślił sobie zestaw na wypasie. To jest pytanie
    z gatunku ile kosztuje samochód. Kompletnie bez sensu i o niczym nie mówiące.

    L.

  • 7. Data: 2019-12-09 18:07:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2019 08:09:59 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > spisek zaczął powierzchni solarów, też podaj, jesli takie dane masz.
    > Rzeczywista sprawnosc sie ujawni.

    Pytanie o jaką sprawność chodzi. To co podają producenci to po prostu
    moc pojedynczej sztuki w odniesieniu do 1000W/m2 i powierzchni, którą
    zajmuje. Tak więc moduł 300W gdzie podają sprawność 18,35% to po prostu
    1000*0,1835*1,65 pi razy dźwi. Podawane przy 25C i grubości atmosfery AM 1,5.

    L.

  • 8. Data: 2019-12-09 18:39:51
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Lisciasty napisał:
    > Zrobiłem nowy temat, będę uzupełniał co jakiś czas.
    > Może jakieś konstruktywne wnioski się pojawią :

    Zapomniałeś podać podstawowych parametrów instalacji, czyli powierzchnię
    paneli, rodzaj paneli (polikrystaliczne, czy monokrystaliczne), oraz cenę
    instalacji z montażem.
    Gdzie magazynujesz nadmiar uzyskanej energii?

  • 9. Data: 2019-12-09 18:43:28
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Budyń napisał:
    > spisek zaczął powierzchni solarów, też podaj, jesli takie dane masz.
    > Rzeczywista sprawnosc sie ujawni.b.

    Polikrystaliczne mają sprawność 14% a monokrystaliczne mają sprawność 19%,
    ale są o tą różnicę sprawności droższe od polikrystalicznych, wiec cenowo
    wychodzi na to samo.

  • 10. Data: 2019-12-09 19:42:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.12.2019 18:39, SpiskowyMocny wrote:
    > Gdzie magazynujesz nadmiar uzyskanej energii?

    Pewnie u sąsiadów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz