  • 1. Data: 2019-12-10 17:11:31
    Temat: Wywłaszczenia pod drogi
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Mając dom na jakiejś działce budowlanej, o jakiejś aktualnej wartości
    rynkowej ile rekompensaty od gdkia dostają ludzie za wywłaszczenie?

    Ciekawi mnie, bo właśnie budują trasę kaszubską i patrzę, a tam pełno
    opuszczonych domów. Niektóre były budowane dosłownie niedawno.

    Zna ktoś jakieś przykłady faktycznych kwot jakie dostali wywłaszczeni?

  • 2. Data: 2019-12-10 18:16:43
    Temat: Re: Wywłaszczenia pod drogi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-10 o 17:11, KIKI pisze:
> [...]
    > opuszczonych domów. Niektóre były budowane dosłownie niedawno.
    >
    > Zna ktoś jakieś przykłady faktycznych kwot jakie dostali wywłaszczeni?

    Widocznie godne, skoro się nie okopali na swoim.

    Tu lata temu jak wieść gminna niesie, ktoś postawił "dom" aby podnieść
    wartość nieruchomości, gdy mieli realizować węzeł drogowy.

    https://www.google.pl/maps/@52.3363049,17.0652439,3a
    ,40.4y,119.86h,90.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6jFCSzJtqO
    zgfDNPHV10Hw!2e0!7i16384!8i8192

    Robert

  • 3. Data: 2019-12-10 18:21:37
    Od: s...@g...com

    On Tuesday, 10 December 2019 10:11:34 UTC-6, KIKI wrote:
> [...]
    > opuszczonych domów. Niektóre były budowane dosłownie niedawno.
    >
    > Zna ktoś jakieś przykłady faktycznych kwot jakie dostali wywłaszczeni?

    Trza by poszukac w dokumentach. Mysle ze pare znajdziesz online jak dobrze google
    zapytasz.

    Do kompletu dodam ze czasem ludzie wrecz protestuja ze im domu nie wykupiono bo
    mieszkaja troche za daleko od inwestycji. Wiec kasa nie jest zla. Szczegolnie jak
    ktos nie ma biznesu, dzialka jest taka se i nie po pradziadku.

  • 4. Data: 2019-12-10 18:26:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.12.2019 18:21, s...@g...com wrote:

> [...]
    mieszkaja troche za daleko od inwestycji. Wiec kasa nie jest zla. Szczegolnie jak
    ktos nie ma biznesu, dzialka jest taka se i nie po pradziadku.

    Ale ciekawe ile z PLN za konkretny dom? Nigdzie nie można nic znaleźć.

  • 5. Data: 2019-12-10 19:11:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.12.2019 18:16, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.3363049,17.0652439,3a
    ,40.4y,119.86h,90.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6jFCSzJtqO

    Za to ten dom stał jeszcze do września zeszłego roku -
    https://www.google.pl/maps/@51.7406195,19.3487279,3a
    ,15y,154.83h,90.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBR8rP0ed_j1Z
    0ABr66IS6g!2e0!7i13312!8i6656

    W lato 2017 robili tam duży remont, wymieniali okna, drzwi, zrobili
    łazienkę. Do początku lata tego roku była już tylko kupa gruzu. Dzisiaj
    jest już tam nasyp na obwodnicę zachodnią Łodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-12-10 19:43:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.12.2019 18:26, KIKI wrote:
    > Ale ciekawe ile z PLN za konkretny dom? Nigdzie nie można nic znaleźć.

    Nie wiem ile PLN dostanie rodzina za ten dom co pokazałem, ale wiem że
    jeszcze nie dostali. Mieszkają u rodziny. Chyba nie wiesz jak wyglądają
    wywłaszczenia pod drogi, bo pytasz jakby na tym się nieźle zarabiało.
    Opowieści że ktoś kilkukrotną przebitkę uzyskał to dotyczą pewnie jakieś
    garstki i to na małe powierzchnie (kilkaset metrów).

    Z tego co wiem, to pod S14 płacą 16-30zł za m2 rolnikom. Przy czym nie
    zawsze jest wykupywana cała działka. GDDIKA bierze tyle ile potrzebuje
    zostawiając np. pasek 300-400m2 - to nazywają "resztówkami" i ludzie się
    odwołują żeby to też odkupili od nich. Często jak już wywalą wykup, to w
    cenie niższej niż za pierwotną część.

    W tym domu na wiosnę 2018 był pożar -
    https://www.google.pl/maps/@51.7476643,19.3447515,3a
    ,55.3y,332.31h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6JX9EB9hRS
    1_nrNQDiRuTQ!2e0!7i13312!8i6656
    - dzisiaj dokładnie w tym miejscu jest brzeg nasypu pod S14.

    Za to ten blacharz -
    https://www.google.pl/maps/@51.7476643,19.3447515,3a
    ,55.3y,214.43h,81.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6JX9EB9hRS
    1_nrNQDiRuTQ!2e0!7i13312!8i6656
    - gdy byłem u niego kilka miesięcy temu w innym miejscu gdzie się
    przeniósł - wydawał się całkiem zadowolony z nowej lokalizacji. Widać
    było że ma lepsze warunki pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2019-12-10 23:47:46
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    W Lublinie jak wywłaszczali pod S-ki za ciekawie nie było. Z kolei, bodajze
    Nieboczowianie (teren zalewowy) pod Raciborzem, ponoć na wyceny nie narzekali.

  • 8. Data: 2019-12-11 00:57:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.12.2019 23:47, Hans Kloss wrote:
    > W Lublinie jak wywłaszczali pod S-ki za ciekawie nie było. Z kolei, bodajze
    Nieboczowianie (teren zalewowy) pod Raciborzem, ponoć na wyceny nie narzekali.

    Żeby ktoś znał realne kwoty? Ziemia rolna to coś innego niż dom, w który
    włożyło się np milion.

  • 9. Data: 2019-12-11 01:01:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.12.2019 19:43, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > garstki i to na małe powierzchnie (kilkaset metrów).
    >
    > Z tego co wiem, to pod S14 płacą 16-30zł za m2 rolnikom. Przy czym nie

    Jak trzeba uważać żeby nie wpaść w w to już na etapie zakupu działki pod
    budowę. Trzeba się rozglądać za pracami wodnymi, koleją, drogami.
    Np dom w stanie surowym z działką wszystko za 400-400 tys. Oddadzą tyle?

  • 10. Data: 2019-12-11 07:08:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.12.2019 01:01, KIKI wrote:
    > Np dom w stanie surowym z działką wszystko za 400-400 tys. Oddadzą tyle?

    Wszędzie raczej się mówi o wycenach na podstawie rynku lokalnego więc
    pewnie tak jest. Inna sprawa że jak ktoś mieszka na działce rolnej i ma
    stary dom, to gdzie on się przeniesie za pieniądze które dostanie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz