  • 21. Data: 2019-12-13 10:06:59
    Temat: Re: Falownik i bilans mocy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 22:37:02 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W sumie to dosyc ciekawe.
    > I po przedumaniu wychodzi mi ze nic nie stoi na przeszkodzie aby jednak liczyc
    > to zdroworozsadkowo. Znaczy sie z punktu widzenia energetyki.

    Oczywiście że nic nie stoi na przeszkodzie. Nawet środki techniczne ku temu są
    od dawna, te liczniki które kantują klienta mają w większości 2 tryby
    bilansowania międzyfazowego, trzeba tylko przy konfiguracji ustawić ten właściwy.
    W wielu miejscach kraju już są montowane liczniki, które nie kantują, pytanie
    czy operatorzy robią to żeby potem mieć mniej roboty przy zmianach jak wejdzie
    ustawa, czy może to jakaś oddolna inicjatywa poszczególnych oddziałów lokalnych,
    żeby prosumentowi nie robić pod górkę. Tak czy siak powoli się zmienia.

    L.

  • 22. Data: 2019-12-13 10:09:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 09:52:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Póki co jedynym sensownym rozwiązaniem aby tego uniknąć byłoby zamontowanie
    > hybrydy i pakowanie w bufor przed oddaniem do sieci.

    Daj spokój. W miarę możliwości równomierne obciążanie faz (w czym pomaga np.
    pompa ciepła czy inne trójfazowe odbiorniki) i tyle. Jak będziesz kombinował
    to pewnie kilka % zaoszczędzisz ale kosztem czasu i środków.
    Jak brakuje energii to lepiej ten czas i kasę poświęcić na wrzucenie kilku
    paneli więcej na dach i po kompocie. Nie ma co komplikować prostych spraw ;)

    L.

  • 23. Data: 2019-12-13 10:45:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Dec 2019 01:09:19 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > paneli więcej na dach i po kompocie. Nie ma co komplikować prostych spraw ;)

    No chyba że ktoś, jak ja, chce mieć UPSa na cały dom. ;)

    W ogóle to się okazało ostatnio, że moje baterie w Outlanderze PHEV
    TEORETYCZNIE podpadają już pod wymianę (tj. "oficjalnie" mają już 71%
    wyjściowej pojemności -- poniżej 70% wymieniają na nowe, ale faktycznie
    mają >95% tylko soft samochodu twierdzi uparcie że mają 71%) i pewnie nie
    dalej jak za rok będę wnioskować o wymianę. Będę wnioskować żeby mi
    odsprzedali te "zepsute" baterie -- mają 12 kWh czyli tyle co w TPW2. Do
    tego jakiś falownik mocny i jazda. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2019-12-13 10:47:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Dec 2019 00:56:55 -0800 (PST), Budyń

    > przecież 20% (i to z tego czego nie zużyjesz na bieżąco)
    > to niewiele, pewnie żaden bufor sie nie bedzie kalkulował.

    Ja tylko odpowiadam jak to obejść, gdyby kogoś bardzo to uwierało. Zresztą
    to nie są jałowo wydane pieniądze, bo zostaje też "UPS" domowy jakby pruntu
    zabrakło. Od bidy w zimie można to też ładować tanim prądem a zużywać w
    drogim -- i też się jakoś tam będzie amortyzować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2019-12-13 10:54:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Dec 2019 00:56:55 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > przecież 20% (i to z tego czego nie zużyjesz na bieżąco
    > ) to niewiele, pewnie żaden bufor sie nie bedzie kalkulował.

    Ale masz bezprzerwowe zasilanie.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-12-13 10:56:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 10:45:33 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Będę wnioskować żeby mi
    > odsprzedali te "zepsute" baterie -- mają 12 kWh czyli tyle co w TPW2. Do
    > tego jakiś falownik mocny i jazda. :P

    Pomysł w dechę. Ale nie falownik tylko jakiś przemysłowy UPS w którym
    padły baterie. Albo od razu brać falownik hybrydowy z myślą o tych bateriach
    w przyszłości. Tylko to jest kolejny temat na doktoryzację, bo trzeba
    z góry przewidzieć jakie ten falownik ma wymagania odnośnie magazynu energii
    i czy nie trzeba tam oprócz plusa i minusa zapewnić czegoś co będzie gadać
    po modbusie czy innym tam...
    Chyba pomysł z UPS-em z odzysku lepszy.

    L.

  • 27. Data: 2019-12-13 11:20:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To już taniej przełącznik faz.
    Niech ta kuchnia (czy co kto tam ma) raz grzeje na I, raz na II, raz na III fazie.

    -----

  • 28. Data: 2019-12-13 13:53:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Dec 2019 01:56:16 -0800 (PST), Lisciasty

    > Pomysł w dechę.

    Ale chyba będzie kibel, bo chwilę po napisaniu tutaj postu elektrowóz
    wrzucił post:

    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/kolejny-produ
    cent-samochodow-wykorzysta-zuzyte-baterie-do-zasilan
    ia-fabryki-teraz-mitsubishi

    Pewnie tanio skóry nie oddadzą. ;P

    > Ale nie falownik tylko jakiś przemysłowy UPS w którym
    > padły baterie.

    W UPSie nie ma falownika? ;P

    > Chyba pomysł z UPS-em z odzysku lepszy.

    Growatt ma coś takiego:
    http://growatt.pl/inwertery-hybrydowe/
    Tylko admin paździoch i linki do kart nie działają. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2019-12-13 14:46:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 11:21:00 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > To już taniej przełącznik faz.
    > Niech ta kuchnia (czy co kto tam ma) raz grzeje na I, raz na II, raz na III fazie.

    To nic przecież nie zmienia bo raz będzie ciągło te (umowne) 6kW z jednej
    fazy, raz z drugiej, raz z trzeciej. Za każdym razem dwie pozostałe fazy
    będą "traciły" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2019-12-13 15:03:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli rozliczanie faz jest chwilowe, a nie uśrednione na okres rozliczeniowy?

    -----