  • 1. Data: 2010-03-01 20:35:33
    Temat: Instalacja elektryczna - cena od punktu
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    Witajcie!

    Orientuje się ktoś jak w Polsce centralnej kształtują się ceny (za
    punkt) robociznę przy instalacji elektrycznej ?

    Bo nie mam pomysłu jak rozliczać się z pewnym człowiekiem za pomoc przy
    układaniu kabli. Puszki, i wykonywanie połączeń biorę na siebie
    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 2. Data: 2010-03-01 20:46:23
    Temat: Re: Instalacja elektryczna - cena od punktu
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hmh947$4a$...@n...news.neostrada.pl..
    .
> [...]
    >
    > Bo nie mam pomysłu jak rozliczać się z pewnym człowiekiem za pomoc przy
    > układaniu kabli. Puszki, i wykonywanie połączeń biorę na siebie

    w okolicach Warszawy od punktu 40 zł, z materiałem 60 zł
    SJS

  • 3. Data: 2010-03-01 20:56:35
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    SJS <s...@w...pl> wrote:

    > w okolicach Warszawy od punktu 40 zł, z materiałem 60 zł

    A jak jest definiowany punkt?

    Czy punkt oświetleniowy plus wyłącznik plus puszka połaczeniowa to
    jeden punkt, dwa, czy trzy?

    J.

  • 4. Data: 2010-03-01 21:29:03
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    Chmm, czyli kolega tani nie jest bo wała normalnie po 35zł za punkt wŁodzi i
    okolicach. Zobaczymy co z nim utarguję za samo kładzenie kabli

    > A jak jest definiowany punkt?

    Z tego co móił znajomy jeżelii odległośc od puszki do przełącznika jest
    poniżej 1,5 (chyba) to jest jeden punkt razem z tym co wisi pod sufitem

  • 5. Data: 2010-03-02 16:26:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A jak jest definiowany punkt?

    Tak jak się umówiły strony. Nie ma na to żadnych przepisów, w różnych regionach kraju
    spotkasz się z innymi zasadami.

    > Czy punkt oświetleniowy plus wyłącznik plus puszka połaczeniowa to
    > jeden punkt, dwa, czy trzy?

    Np. tak: 1,5 (wypust świecznikowy) + 1 (wyłącznik) + 1(puszka rozdzielcza) +
    1(wejście kabla z rozdzielnicy) + 0,5pkt za każdy odcinek >5m.

  • 6. Data: 2010-03-02 16:47:36
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    William Bonawentura <n...@m...nie.pl> wrote:

    > Tak jak się umówiły strony. Nie ma na to żadnych przepisów, w
    > różnych
    > regionach kraju spotkasz się z innymi zasadami.

    Ja o tym wiem, dlatego pytam tu o te szczegóły.

    > Np. tak: 1,5 (wypust świecznikowy) + 1 (wyłącznik) + 1(puszka
    > rozdzielcza) + 1(wejście kabla z rozdzielnicy) + 0,5pkt za każdy
    > odcinek >5m.

    O ile tylko przy tym cena punktu nie jest śmiesznie niska, to takie
    liczenie nazwałbym jawnym oszukaństwem :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-03-02 21:38:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Ja o tym wiem, dlatego pytam tu o te szczegóły.

    > O ile tylko przy tym cena punktu nie jest śmiesznie niska, to takie
    > liczenie nazwałbym jawnym oszukaństwem :-)

    A ja przeciwnie. "Punktowane" jest to, co jawnie wpływa na robociznę (kucie,
    mocowanie, przeciąganie kabla). Faktycznie taki "punkt kosztorysowy" można wycenić na
    góra 50zł.

  • 8. Data: 2010-03-03 08:06:35
    Temat: [OT]Re: Instalacja elektryczna - cena od punktu
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Ja odpowiem tak troche nie na temat, ale wycena
    od punktu jest malym nieporozumieniem. Nie mozecie sie
    dogadac ogolenie co do ceny calej roboty?
    W sumie powinno sie wycenic prace i juz. Tak samo jak
    plytki, calosc robocizny powinno sie liczyc a nie m2, no
    chyba ze to hala 100m2, prosta powierzchnia
    to wtedy mozna sie bawic w metry.

    Darek

  • 9. Data: 2010-03-03 08:32:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > William Bonawentura <n...@m...nie.pl> wrote:

    > O ile tylko przy tym cena punktu nie jest śmiesznie niska, to takie
    > liczenie nazwałbym jawnym oszukaństwem :-)

    Wielokrotnie tu pisałem- nie zgadzać się na żadne rozliczenia za metr za
    punkt itp.
    Pokazać fachofcowi co jest do zrobienie i ustalic z nim cene za CAŁÓŚĆ
    roboty.
    Liczenie wg punktów metrów itp to proszenie sie o kłopoty. Nie ma wtedy
    zreszta mozliwości porównania cen np dwóch ekip gdyz kazda może liczyc
    inaczej.
    U mnie na obmiarach były chyba 3 ekipy tynkarzy jak miałem tynkowac chałupe
    w środku. Każdej wyszły metry inaczej. Róznice były spore. Na szczęście ja
    się tym nie przejmowałem, pozwalałem m mierzyc itp a potem chciałem cene za
    całość.
    I w ten sposób postępowałem ze wszystkimi ekipami.
    I zadnych niedomóiwń nie było

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-03-03 16:59:06
    Temat: Re: [OT]Re: Instalacja elektryczna - cena od punktu
    Od: Yorg <y...@p...onet.pl>

    Am Wed, 3 Mar 2010 08:06:35 -0000 schrieb Darek:

> [...]
    > plytki, calosc robocizny powinno sie liczyc a nie m2, no
    > chyba ze to hala 100m2, prosta powierzchnia

    Zgadzam sie. Ja robie juz lata wedlug stawki godzinowej, kazde zyczenie
    klienta jest uwzgledniane. Jedna zasada - pracuje sie uczciwie bez
    ociagania sie, zaufanie z obu stron jest oczywiste. Zaleta tego jest to, ze
    nie robi sie byle jak, byle punkt i dalej, odpowiadam za calosc instalacji
    no i klient zawsze ma gwarancje. Zuzyty material jest obliczany osobno.