  • 1. Data: 2018-10-15 23:14:55
    Temat: Instalacja elektryczna w domu szkieletowym.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Czy wiecie gdzie można kupić puszki elektryczne z systemem
    mocującym do konstrukcji domu szkieletowego a nie do płyty
    karton gips?
    Godzinę temu konsultowałem się z moim kolegą, elektrykiem z
    Chicago poprzez Skype. Pokazał mi różne rodzaje puszek i
    systemów mocujących. Rozwiązania maja proste i nad wyraz
    funkcjonalne więc zacząłem szukać czegoś podobnego w
    internecie europejskim. Niestety żadnych, nawet podobnych
    elementów nie znalazłem.
    Czyżby w Europie w ogóle nie produkowali elementów osprzętu
    elektrycznego dla domów szkieletowych? Przecież domy
    szkieletowe podobno wyszły ze Skandynawii.
    A może nie umiem tego po prosu znaleźć?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-10-15 23:32:48
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu szkieletowym.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2018 23:14, Tomasz pisze:

    > Czyżby w Europie w ogóle nie produkowali elementów osprzętu elektrycznego dla
    > domów szkieletowych?

    Dobra wiadomość (o czym dalej). Znaczy, że nie ma na to popytu, bo w Europie -
    w odróżnieniu od Ameryki - nie produkuje się już amerykańskich bida-domów.
    Więc jest to dobra wiadomość dla lasów, a dla Puszczy Białowieszczańskiej
    w szczególności. Nie mam nic przeciwko domom szkieletowym. Pod warunkiem,
    że ten szkielet nie jest z drewna.

  • 3. Data: 2018-10-16 06:31:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 23:32, collie pisze:
> [...]
    > w szczególności. Nie mam nic przeciwko domom szkieletowym. Pod warunkiem,

    Collie, weź się już nie znęcaj nad chłopem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-10-16 07:22:02
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    > Collie, weź się już nie znęcaj nad chłopem.

    Widzę ze wątek zmienia kierunek.
    Może ktoś by się wypowiedział na temat elektryki.
    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-10-16 08:47:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Widzę ze wątek zmienia kierunek.
    > Może ktoś by się wypowiedział na temat elektryki.
    Życze powodzenia.

    10 lat temu wróciłem z USA mam w mieszkaniu ściany z GK.
    90% patentów które są w USA standardem w PL tego nie ma.
    Chyba za mały rynek.
    I inne przepisy budowlane.
    Tam całą instalacja eletryczna ma iść w rurkach stalowych w PL dają luzem
    itd..

  • 6. Data: 2018-10-16 13:02:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2018 23:14:54 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
    > Czy wiecie gdzie można kupić puszki elektryczne z systemem
    > mocującym do konstrukcji domu szkieletowego a nie do płyty
    > karton gips?

    nie wiem jak u ciebie, ale u mnie sciana zawsze składa się z OSB i dopiero na to GK.
    A do tego zwykłe puszki z łapkami sa wystarczające.

    b.

  • 7. Data: 2018-10-16 13:22:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 23:14, Tomasz pisze:
> [...]
    > Czyżby w Europie w ogóle nie produkowali elementów osprzętu
    > elektrycznego dla domów szkieletowych?  Przecież domy szkieletowe

    A w sumie czemu nie możesz dać tych puszek z łapkami pod GK? Przecież to
    jeden pies czy płyta, o którą się zabiera puszka jest z drewna czy
    gipsu. Nawet na tej z drewna pewnie będzie łatwiej zrobić dokładny otwór
    i lepiej dociągnąć puszkę, bo się nie pokruszy zaraz.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2018-10-16 13:23:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 08:47, Bolko pisze:
> [...]
    > I inne przepisy budowlane.
    > Tam całą instalacja eletryczna ma iść w rurkach stalowych w PL dają luzem

    Oglądając na HGTV te wszystkie remonty amerykańskich domów, to tam
    jednak sporo przewodów widywałem również luzem...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2018-10-16 17:48:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 08:47, Bolko pisze:
> [...]
    > I inne przepisy budowlane.
    > Tam całą instalacja eletryczna ma iść w rurkach stalowych w PL dają luzem

    Rurki stalowe? Przecież jakieś przetarcie izolacji mogłoby spowodować,
    że cała rura jest pod napięciem.
    Chyba coś źle zapamiętałeś...

    --
    MN

  • 10. Data: 2018-10-16 17:58:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od czego miala by sie izolacja przetrzec? Rurki Bergmana sa caly czas stosowane.