  • 1. Data: 2021-03-03 19:31:49
    Temat: Interpretacja zapisu w MPZP
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Mam działkę o pow 3tys m2.
    Działka w MPZP składa się z 2 części. ZP (zieleń zagospodarowana) 1600m2
    i MN (mieszkaniówka) 1400m2.
    Biorąc pod uwagę nieprzekraczalne linie zabudowy, to mam do zabudowy 1000m2.

    W MPZP mam zapis
    "powierzchnię zabudowy nie większą niż 15% powierzchni działki budowlanej;"

    W ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jest definicja:
    ,,działce budowlanej" - należy przez to rozumieć nieruchomość gruntową
    lub działkę gruntu, której wielkość, cechy geometryczne, dostęp do drogi
    publicznej oraz wyposażenie w urządzenia infrastruktury technicznej
    spełniają wymogi realizacji obiektów budowlanych wynikające z odrębnych
    przepisów i aktów prawa miejscowego;

    i teraz, z jakiej powierzchni liczyć to 15%?

  • 2. Data: 2021-03-03 20:25:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Baczek.
    On 03.03.2021 19:31 you wrote:

> [...]
    > (zieleń zagospodarowana) 1600m2 i MN (mieszkaniówka) 1400m2. Biorąc
    > pod uwagę nieprzekraczalne linie zabudowy, to mam do zabudowy

    Rozumiem że administracyjnie jest to jedna działka, ale składająca się z
    różnych klasyfikacji.

> [...]
    > realizacji obiektów budowlanych wynikające z odrębnych przepisów i
    > aktów prawa miejscowego; i teraz, z jakiej powierzchni liczyć to

    Ja mam 26ar, połowa była rolnicza, druga połowa to grunty zadrzewione i
    zalesione.
    Budowałem się na pierwszej części i do wszelkich wyliczeń była brana
    całość powierzchni.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-03-03 21:33:46
    Temat: Re: Interpretacja zapisu w MPZP
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 3 marca 2021 o 19:31:58 UTC+1 Baczek napisał(a):
> [...]
    > przepisów i aktów prawa miejscowego;
    >

    > i teraz, z jakiej powierzchni liczyć to 15%?

    spodziewam się że od 1400m2, aczkolwiek może się uda liczyć od całości.

    b.

  • 4. Data: 2021-03-04 10:11:36
    Od: tmk__ <t...@h...com>

    W dniu 03.03.2021 o 20:25, Pete pisze:

    > Ja mam 26ar, połowa była rolnicza, druga połowa to grunty zadrzewione i
    > zalesione.
    > Budowałem się na pierwszej części i do wszelkich wyliczeń była brana
    > całość powierzchni.

    Jak to się robi formalnie żeby budować na działce rolnej?
    Trzeba być rolnikiem?

  • 5. Data: 2021-03-04 11:36:49
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 03.03.2021 19:31, Baczek wrote:
> [...]
    > 1000m2.
    >
    > i teraz, z jakiej powierzchni liczyć to 15%?

    Ja w takich sytuacjach brałem pismo pod pachę i umawiałem spotkanie z
    osobą, która podpisała te pismo.
    A jak chcesz mieć potwierdzenie na piśmie o intepretacje decyzji. To
    składasz pismo z pytaniem i prosisz o wyliczenie tych 15% i podania w
    m?. ;-) Wyliczą Ci to ;-)

    Polecam najpierw się skontaktować osobiście. Nie ma co wróżyć z fusów,
    co autor miał na myśli. Weź ze sobą decyzję, żeby osoba ta osoba nie
    musiała go odkopywać w swoich dokumentach. Bo tylko ją to zdenerwuje ;-)
    Tylko nie idź tam nastawiony bojowo. Bo to nie ma sensu. Po prostu wejdź
    tam i zadaj pytanie, bo nie jesteś pewny interpretacji decyzji.
    Dym to można robić, tylko w momencie jak decyzja nie jest Ci na rękę ;-)

    --
    GreDi

  • 6. Data: 2021-03-04 11:55:36
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.03.2021 o 10:11, tmk__ pisze:

    > Jak to się robi formalnie żeby budować na działce rolnej?
    > Trzeba być rolnikiem?

    Tak jak na każdej innej. Trzeba mieć uchwalony plan, lub wystąpić o
    warunki zabudowy.
    Nie jestem pewien, czy WZ dla rolnika otrzymuje się na innych warunkach
    (siedlisko).

  • 7. Data: 2021-03-04 12:34:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe.
    Można np. wykupić całe miasto i budować się do woli na 15%?

    -----

  • 8. Data: 2021-03-04 12:49:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, tmk__.
    On 04.03.2021 10:11 you wrote:

    > Jak to się robi formalnie żeby budować na działce rolnej? Trzeba być
    > rolnikiem?

    To jest działka rolnicza w granicach miasta z uchwalonym MPZP.
    Więc jak normalna budowlana. Tylko podatek od ziemi dużo niższy.
    A od lasu wcale.

    --
    Pete