  • 1. Data: 2010-05-12 17:47:30
    Temat: Jak prawidlowo wykonac schody zewnetrzne.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Mam zamiar lada chwila robic schody zewnetrzne. Pytanie, poczawszy od betonu
    jak prawidlowo to wykonac, by za 2 -5 lat nie skuwac plytek?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-05-12 17:57:55
    Temat: Re: Jak prawidlowo wykonac schody zewnetrzne.
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Mam zamiar lada chwila robic schody zewnetrzne. Pytanie, poczawszy od betonu
    > jak prawidlowo to wykonac, by za 2 -5 lat nie skuwac plytek?

    http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/2010010117290551
    6025.pdf

    M.

  • 3. Data: 2010-05-13 06:15:15
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 12 Maj, 19:57, M <M...@w...pl> wrote:

    > http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/2010010117290551
    6025.pdf

    > M.

    Albo zrobić z kostki brukowej.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-05-13 07:37:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Mam zamiar lada chwila robic schody zewnetrzne. Pytanie, poczawszy od betonu
    > jak prawidlowo to wykonac, by za 2 -5 lat nie skuwac plytek?
    >
    > Pozdro.. TK

    Witaj
    zależy czym je chcesz wykończyć. Ale w skrócie, wylać betonowe,
    przykleić lastriko na zaprawę cementową i mieć spokój na kilkadziesiąt
    lat (przynajmniej tak się sprawdzało u moich rodziców, znajomych itd -
    budowanie z lat 80/90, gdzie wszystko było do dupy a płytki z lastrika
    były nie do ruszenia).
    Jeśli lastriko nie odpowiada ci ze względów estetycznych - a w sumie
    mało komu odpowiada :) ) to wylej schody betonowe jw. i na zwykły klej
    mrozodoporny, elastyczny przyklej płytki klinkierowe. Bez cudów powinny
    trzymać lat kilkanaście. Ważne jest by utrzymać reżim wykonawczy,
    spadki, brak pustych przestrzeni.
    Trzecia opcja to beton jw, szlamowanie i na to deska tarasowa z
    modrzewia (albo egzotyka lub kompozytu - zależy od budżetu). I to tyle,
    cudowanie z papami, klejami i nie daj Boże gresem może skończyć się porażką.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-05-13 09:33:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > cudowanie z papami, klejami i nie daj Boże gresem może skończyć się
    > porażką.

    No wlasnie gres... :-)

    Dziekuje wszystkim za dobre rady, link M jest bardzo ciekawy. Rozwazam
    jeszcze te nieszczesna kostke brukowa, ale estetycznie i rowniez kosztowo
    nie do konca mi lezy.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-05-13 09:50:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Maj, 11:33, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Dziekuje wszystkim za dobre rady, link M jest bardzo ciekawy. Rozwazam
    > jeszcze te nieszczesna kostke brukowa, ale estetycznie i rowniez kosztowo
    > nie do konca mi lezy.

    Gres bedziesz co dwa, trzy lata odnawial ;) Moj kumpel w ciagu 6 lat
    robi wlasnie trzecia poprawke. Za kazdym razem zupelnie inna ekipa i
    za kazdym razem wyglada, ze robia porzadnie. I co zime cos peknie czy
    sie od podloza odspoi :) Ja mam na szczescie zero schodkow, moze na
    sile jeden wcisne - na pewno z granitu jak caly podjazd i chodnik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-05-13 09:55:48
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > robi wlasnie trzecia poprawke. Za kazdym razem zupelnie inna ekipa i
    > za kazdym razem wyglada, ze robia porzadnie. I co zime cos peknie czy

    I to wlasnie prawdopodobnie jest cos nie tak ze schodami albo ciagle z
    wykonaniem obrobki. Nie bardzo widze roznice miedzy gresem a ponad
    centymetrowymi nienasiakliwymi plytkami klinkierowymi. Powiem szczerze mam
    obawy o jakosc planowanych schodow, stad ten watek.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-05-13 18:59:25
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Gres bedziesz co dwa, trzy lata odnawial ;) Moj kumpel w ciagu 6 lat
    > robi wlasnie trzecia poprawke. Za kazdym razem zupelnie inna ekipa i

    Wierzchnia warstwa jest mniej ważna. Istotne, jak jest zrobione od dołu
    (od ziemi) - czyli co jest pod schodami.

    M.

  • 9. Data: 2010-05-14 15:22:32
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Albo zrobić z kostki brukowej.

    jaka grubosc kostki sie stosuje w schodach zewn.?
    jaka grubosc przewidziec na palisade/opornik tzn. czesc pionowa stopnia?

    --
    pozdr Z.