  • 1. Data: 2010-05-12 09:48:12
    Temat: zawór antyskażeniowy - cisnienie
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Mam problem z cisnieniem wody w instalacji tzn. jest dosc niskie. Po
    małym tourne po sasiadach wpietych do tej samej rury (przed i za mna),
    widze ze maja cisnieje w instalacji duzo wyzsze i teraz pytanie czy
    "tłumic" cisnienie moze zawór antyskażeniowy, ktory mam zamontowany
    bezposrednio za wodomierzem? Sasiedzi takowego nie posiadaja - a to
    jest jedyne w/g mnie miejsce gdzie cisnienie moze byc tłumione.

  • 2. Data: 2010-05-12 10:26:08
    Temat: Re: zawór antyskażeniowy - cisnienie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wodomierzem? Sasiedzi takowego nie posiadaja - a to jest jedyne w/g mnie
    > miejsce gdzie cisnienie moze byc tłumione.

    mało prawdopodobne, chyba że zepsuty. To zwykły zaworek przeciwzwrotny ze
    słabym oporem.
    Zainwestuj kilkanaście złotych w manometr i wkręć go do kontrolek zaworu
    atyskażeniowego i zobacz co pokazuje.

  • 3. Data: 2010-05-12 11:23:43
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Jackare pisze:
> [...]
    > ze słabym oporem.
    > Zainwestuj kilkanaście złotych w manometr i wkręć go do kontrolek zaworu

    ok dzieki
    a przy okazji zapytam - jakie powinno byc "wzorcowe" cisnienie w
    wodociagu sa jakis normy na te okolicznosc ?

  • 4. Data: 2010-05-12 11:26:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-12 12:26, Jackare pisze:
> [...]
    > ze słabym oporem.
    > Zainwestuj kilkanaście złotych w manometr i wkręć go do kontrolek zaworu
    Obawiam się że problem jest gdzie indziej - manometr pokaże ciśnienie
    super - tyle że to będzie ciśnienie statyczne, a po odkręceniu kranu
    spadnie prawie do zera - bo nie ciśnienia brakuje, tylko przepływu. A
    dokładnie to na zwężce jakieś to ciśnienie spada pod wpływem przepływu,
    i na każdym potencjalnym zwężeniu (zawór, rura zakamieniona itp) trzeba
    by badać różnicę ciśnień pod wpływem przepływu

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-05-12 11:36:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Obawiam się że problem jest gdzie indziej - manometr pokaże ciśnienie
    > super - tyle że to będzie ciśnienie statyczne, a po odkręceniu kranu
    > spadnie prawie do zera - bo nie ciśnienia brakuje, tylko przepływu.

    O tóż to -zwężki jakiejs szukaj.

    b.

  • 6. Data: 2010-05-12 12:03:53
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >
    > O tóż to -zwężki jakiejs szukaj.

    rzecz w tym, ze zaraz za zaworem ant.skazeniowym jest odprowadzenie
    wody na zewnatrz budynku (ogrod) - czysty kawal rury z zaworem kulowym
    nic wiecej. Dalej za tym odprowadzeniem zaczynaja sie dopiero filtry,
    zawory itp itd - woda do uz. domowego.
    Wiec jesli nie ant.skazeniowka - to za bardzo nie ma tam co dławić przepływu

  • 7. Data: 2010-05-12 12:16:24
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-05-12 11:48, slonko pisze:
> [...]
    > bezposrednio za wodomierzem? Sasiedzi takowego nie posiadaja - a to jest
    > jedyne w/g mnie miejsce gdzie cisnienie moze byc tłumione.

    Na zaworze antyskażeniowym jest spadek ciśnienia ~1m słupa wody (0,1
    bara) nawet przy bardzo małym przepływie-taka konstrukcja. Czy to dużo,
    czy mało-to zależy ile jeszcze zostaje.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-05-12 12:38:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > itp itd - woda do uz. domowego.
    > Wiec jesli nie ant.skazeniowka - to za bardzo nie ma tam co dławić

    No to ją wywal na próbę. A moze gdzies przyłacze jest załamane?

    b.

  • 9. Data: 2010-05-12 12:47:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > itp itd - woda do uz. domowego.
    > Wiec jesli nie ant.skazeniowka - to za bardzo nie ma tam co dławić

    Wodomierz ma na wejściu sitko - sprawdź czy nic sie tam nie przypętało
    (trzeba rozplombować)
    Może zawór lub zasuwa wodociągów przed wodomierzem (nie wiem czy to dom
    wielo- czy jednorodzinny)
    Jeżeli na wyjściu na ogród jest ciśnienie a w domu nie ma to filtry i inne
    szpeje.
    Ciśnienie w sieci nie powinno przekraczać 6 barów, czasem w nocy może
    dochodzić do 7 ale to już może być groźne
    w ciągu dnia zazwyczaj będzie się zawierać w przedziale 1,5 - 3 bary
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-05-12 13:52:21
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 12.05.2010 14:16, Lagod wrote:
    > Na zaworze antyskażeniowym jest spadek ciśnienia ~1m słupa wody (0,1
    > bara) nawet przy bardzo małym przepływie-taka konstrukcja. Czy to dużo,
    > czy mało-to zależy ile jeszcze zostaje.

    Znam przypadek, gdzie spadek cisnienia na takim zaworze byl tak duzy, ze
    nie mogla pracowac myjnia automatyczna. Po wyrzuceniu takiego zaworu -
    wszystko zaczelo smigac.
    Czy bylo to 0.1 bara - chyba jednak ciut wiecej..

    S.