  • 1. Data: 2022-06-22 10:09:59
    Temat: Jak zmatowic szybki w przeszklonych drzwiach ?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chciałbym BEZINWAZYJNIE jakoś zmatowić małe szybki (drzwi ozdobne ze szprosami) w
    drzwiach w mieszkaniu, tak aby nie było wglądu z
    hallu do pokoju.
    Na razie mam na celowniku najzwyklejszą kalkę techniczną i taśmę klejącą, zwykły
    matowy Scotch lub może dwustronną.
    Ale może coś lepszego wymyślili?
    Grubej folii matowej naklejanej na szyby nie chcę - boję się że za kilka lat trudno
    będzie bezinwazyjnie odkleić (m.in. bez wody z
    uwagi na delikatne drewniane szprosy).

  • 2. Data: 2022-06-22 10:15:50
    Temat: Re: Jak zmatowic szybki w przeszklonych drzwiach ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 June 2022 at 10:10:02 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Grubej folii matowej naklejanej na szyby nie chcę - boję się że za kilka lat trudno
    będzie bezinwazyjnie odkleić (m.in. bez wody z
    jest cienka i tania folia matowa do naklejania na szyby w domach, biurach
    ale szybki należy myć, co najmniej 2 razy w roku, na święta, aby nie zasyfiały

  • 3. Data: 2022-06-22 10:19:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2022 o 10:09, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Grubej folii matowej naklejanej na szyby nie chcę - boję się że za kilka
    > lat trudno będzie bezinwazyjnie odkleić (m.in. bez wody z uwagi na

    Lakier do włosów :D test sobie zrób gdzieś.

    Nie odpisuj, nie przeczytam bo piszesz NAD czyjąś treścią, czyli pod prąd.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 4. Data: 2022-06-22 15:51:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 czerwca 2022 o 10:10:02 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Grubej folii matowej naklejanej na szyby nie chcę - boję się że za kilka lat trudno
    będzie bezinwazyjnie odkleić (m.in. bez wody z
    Są różne kleje w foliach i papierach samoprzylepnych. Podstawowy podział to kleje
    polimeryzujace po odklejeniu papieru podkładowego i po przyklejeniu po jakimś
    krótkim czasie odkleić bez uszkodzenia takiej folii czy papieru się nie da. Druga
    grupa to kleje które pozostają cały czas lepkie i w twoim przypadku folie można
    odkleić bez uszkodzenia folii i podłoża. Inna sprawa że wszystko da się odkleić po
    podgrzaniu np. suszarka do włosów. Są jeszcze folie adhezyjne. One nie mają żadnego
    kleju i się trzymają. Takimi foliami zabezpieczają np, ekrany wyświetlaczy.

  • 5. Data: 2022-06-22 18:46:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 June 2022 at 15:51:45 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    suszarka do włosów. Są jeszcze folie adhezyjne. One nie mają żadnego kleju i się
    trzymają. Takimi foliami zabezpieczają np, ekrany wyświetlaczy.

    ekrany wyświetlaczy zabezpieczało się folią w ubiegłym wieku

    Folia reklamowa przylegająca na wodę przylega z uwagi na swoją cieńkość i usunięcie
    bąbli powietrza

    thickness: 30~250um

  • 6. Data: 2022-06-26 10:53:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Grubej folii matowej naklejanej na szyby nie chcę - boję się że za kilka
    > lat trudno będzie bezinwazyjnie odkleić (m.in. bez wody z uwagi na

    Są gotowe folie na drzwi, np. prysznicowe. Dedykowane do "matowienia".
    Mają różne wzory. Nie trzeba kombinować z kalką techniczną ;).

    --
    MN