  • 11. Data: 2021-07-28 10:01:47
    Temat: Re: Konektory MC4 przy rozdzielnicy DC
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 09:35 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Tue, 27 Jul 2021 20:52:07 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > BTW a co tam zamontowałeś?

    chinczyka, Growatt MOD15 KTL3-X i 30 x 500W Just Solar.

  • 12. Data: 2021-07-28 10:17:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Jul 2021 10:01:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > chinczyka, Growatt MOD15 KTL3-X

    Szkoda :P bo z chińczyków GoodWe ma fajne falowniki (i serwis na europę w
    PL). Szczególnie hybrydowe. Ja właśnie będę chciał zmienić Fronka na
    hybrydę GoodWe, która może pełnić rolę UPSa domowego (przełącza się w 5ms
    na zasilanie bateria/PV). Zawsze mi się to marzyło w nowym domu --
    początkowo miał być PowerWall Tesli, ale wiadomo jak z gwarancją tego...
    czyli brak w PL.

    > i 30 x 500W Just Solar.

    Łomatko, to na 3 domy? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-07-28 11:13:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 10:17 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > na zasilanie bateria/PV). Zawsze mi się to marzyło w nowym domu --
    > początkowo miał być PowerWall Tesli, ale wiadomo jak z gwarancją tego...

    Przez chwilę go rozważałem, ale nie ma większych niż 10kW i cena spora.

    > Łomatko, to na 3 domy? ;)

    Do końca roku mam zamiar dołożyć niezależne kolejne 5kW :-) - może właśnie
    na GoodWe.

    TG

  • 14. Data: 2021-07-29 12:22:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Jul 2021 11:13:00 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Przez chwilę go rozważałem, ale nie ma większych niż 10kW i cena spora.

    Czy ja wiem, Hybryda 10kW kosztuje tyle co mój aktualny Fronek 8,2kW
    offgrid. ;) Co prawda GoodWe ma niski prąd i swojej instalacji doń nie
    podłączę (mam E+W równolegle i leci zeń 15-16A gdy GoodWe ma maks. 12A
    stałego obciążenia per MPPT, dopiero 12kW mają dwa podejścia pod 1MPPT i
    tam 25A). No i do hybrydy trzeba dołożyć jeszcze SZR za 3 koła, ale marzy
    mi się to. Chociaż póki co mogę zrobić z samochodu UPSa domowego, bo w
    Outlanderze mam CHAdeMO i mogę tym łączem nie tylko pchać energię do
    baterii samochodowej, ale także drenować na rzecz zewnętrznych źródeł (w
    tym innych elektryków) z pomocą odpowiedniego Wallboxa.

    > Do końca roku mam zamiar dołożyć niezależne kolejne 5kW :-)
    > - może właśnie na GoodWe.

    GoodWe ma fajny portal (SEMS), wyjątkowo czytelny i wszystko da się
    zobaczyć, łącznie z temperaturą falownika.

    --
    Pozdor
    Myjk