  • 1. Data: 2021-07-23 15:20:50
    Temat: Ogrodzenie raz jeszcze. Kwestie formalne.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Ogrodzenie chciałem robić, więc czytam MPZP a tam:

    "Wysokość ogrodzenia frontowego do 160 cm. Zakazuje się używania
    ogrodzeń z prefabrykowanych elementów betonowych w frontowej części
    działki."

    Problem w tym że pasuje mi akurat ogrodzenie z "prefabrykowanych
    elementów betonowych" w dodatku wysokie na dwa metry i obsadzone bluszczem.

    Chciałem więc zrobić je cofnięte od przedniej granicy działki o X metrów
    a z samego przodu postawić tylko mikro gabionik czy coś podobnego żeby
    ludzie omijający progi przestali na nią wjeżdżać.

    I teraz w kwestii formalnej - jakie X przyjęlibyście jako bezpieczne?

  • 2. Data: 2021-07-23 16:11:03
    Temat: Re: Ogrodzenie raz jeszcze. Kwestie formalne.
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 15:20:58 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
    > .
    >
    > I teraz w kwestii formalnej - jakie X przyjęlibyście jako bezpieczne?
    "Zakazuje się używania
    ogrodzeń z prefabrykowanych elementów betonowych"
    I tu dość precyzyjnie określili:
    " w frontowej części działki."

    Czyli nie tylko w granicy działki ale na całym "froncie" działki

  • 3. Data: 2021-07-23 16:36:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-23 16:11, Kris wrote:
    > Czyli nie tylko w granicy działki ale na całym "froncie" działki

    Ok, to ułamkowo ;)

    Czy w połowie działki mogę? To by była już środkowa część ;)

    W 1/3+ od frontu? Kombinuję że też bo to moment kiedy kończy się część
    frontowa a zaczyna środkowa.

    Próbowałem się dowiedzieć w gminie jak to interpretować, ale niewiążąco
    dowiedziałem się na dziś to kompletnie martwe prawo (i to akurat widać),
    ale też nie chciałbym przerabiać tego za parę lat jak się trafi ktoś kto
    zechce je ożywić.

    I tak, znam ten tekst: "- (...) Jak Niemcowi powiesz "zakazane", to znaczy
    "zakazane". Jak Ruskiemu to powiesz - to samo. Spróbuj powiedzieć to
    Polakowi. "Zakazane" to są dla niego od razu trzy możliwości: częściowo
    zakazane i trzeba ściemniać, zakazane, ale nie do końca, tak jakby
    zakazane i niezakazane jednocześnie. I najprostsza możliwość. Zakazane?
    Aha, to znaczy nikt nic nie wie i rób, co chcesz."

  • 4. Data: 2021-07-23 16:46:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 16:36:54 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > zakazane i niezakazane jednocześnie. I najprostsza możliwość. Zakazane?
    > Aha, to znaczy nikt nic nie wie i rób, co chcesz."
    Niedługo dowiesz się wszystkiego. Uzyszkodnik w celu wykazania swojej poprawności i
    przydatności przeczesuje net w poszukiwaniu informacji.

  • 5. Data: 2021-07-23 18:49:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Niedługo dowiesz się wszystkiego. Uzyszkodnik w celu wykazania swojej
    > poprawności i przydatności przeczesuje net w poszukiwaniu informacji.

    Kolejny raz wszczynasz awantury. Później drzesz ryja, że cię obrażają i
    wyzywają od ubeków? Zacznij się zachowywać jak dorosły facet i przestań
    się zachowywać jak niedorozwinięty bachor.

  • 6. Data: 2021-07-23 19:37:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 18:49:40 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > Kolejny raz wszczynasz awantury. Później drzesz ryja, że cię obrażają i
    > wyzywają od ubeków? Zacznij się zachowywać jak dorosły facet i przestań
    > się zachowywać jak niedorozwinięty bachor.
    Chyba cię pojebało debilu. Nigdy się nie skarżyłem że mnie obrażasz wyzywając od
    ubeków bo nie jesteś mnie w stanie obrazić. Byle kto mnie nie może obrazić. Nigdy też
    tak jak ty nie sralem na innych grupach że niedobry jesteś. To ty latales jak byś
    miał wściekliznę i wyzywałes mnie na innych grupach, co olewalem ciepłym moczem.
    Właśnie pokazałeś jaki jesteś debil. Określiłem cię jako fachowca i poradziłem żeby
    poczekać aż odpowiesz. A ty sam sobie laurkę napisałeś.

  • 7. Data: 2021-07-23 20:02:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    Właśnie pokazałeś jaki jesteś debil. Określiłem cię jako fachowca i poradziłem żeby
    poczekać aż odpowiesz. A ty sam sobie laurkę napisałeś.

    Musiałeś mieć bardzo trudne dzieciństwo. Nie dość, że jako bękart nie
    byłeś kochany to jeszcze bito cię i kopano po głowie.

  • 8. Data: 2021-07-23 20:49:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 09:36:54 UTC-5 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > dowiedziałem się na dziś to kompletnie martwe prawo (i to akurat widać),
    > ale też nie chciałbym przerabiać tego za parę lat jak się trafi ktoś kto

    No i co ci powiedzieli?

    Bo jak dla mnie to jasne, do 1.6m i nie moze byc z prefabrykatow. Powiedzieli ci tak,
    czy powiedzieli wymijajaco ze nikt nie sprawdza?

    Jak chcesz temat ogarnac to trzeba zrobic wniosek o zmiane w mpzp i tyle. Gmina sie
    zbierze, przeglosuje i albo sie przepis zmieni albo nie.

    Jak bedziesz pisal wniosek to mozesz przyjsc podpytac, bo to podchwytliwe jest jak go
    napisac zeby jakiemus debilowi nie podpowiedziec co jeszcze moglby w tych przepisach
    ograniczyc bo Twoj wniosek moze zaskutkowac wiekszym zamordyzmem.

    A jak nie chesz ruszac gowna to albo zrob drewniane albo umuruj z cegiel. Do tego sie
    nie przyczepia (o ile nie ma na to zapisu).

  • 9. Data: 2021-07-23 22:21:58
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-23 20:49, ptoki wrote:

    > No i co ci powiedzieli?

    babka nie była zainteresowana udzieleniem jakiejkolwiek odpowiedzi na
    temat poza wymijającym że chyba jeszcze nikt tego nie weryfikował i nie
    przypomina sobie podobnych spraw z mojej miejscowości (a z tego co widzę
    nowych betonowych ogrodzeń jest naprawdę sporo, tylko wszystko na 3
    płyty - 1,5m)

    > Bo jak dla mnie to jasne, do 1.6m i nie moze byc z prefabrykatow. Powiedzieli ci
    tak, czy powiedzieli wymijajaco ze nikt nie sprawdza?

    tylko mi chodzi o ogrodzenie kawałek od krawędzi działki - jeżeli od
    frontu mogę mieć wysokość max 1,6 m to postawię tam byle gabion na 0,5m

    i teraz na logikę - przez środek powinienem móc puścić sobie ogrodzenie
    nawet do 2,2 m, kwestia tylko jak interpretować

    "Zakazuje się stosowania ogrodzeń z prefabrykowanych elementów
    betonowych w części frontowej działki."

    jeżeli chciałbym zrobić coś takiego: https://ibb.co/R0GsbNy

    na zielono gabiony czy nawet doniczki z kwiatkami, ogrodzenie panelowe
    na 63 centymetry czy cokolwiek tam spełnia definicję ogrodzenia, a na
    niebiesko 'faktyczne' ogrodzenie odsunięte od metra do 10 metrów od
    granicy, najchętniej właśnie z płyt betonowych i kratką na bluszcze

    > Jak chcesz temat ogarnac to trzeba zrobic wniosek o zmiane w mpzp i tyle. Gmina sie
    zbierze, przeglosuje i albo sie przepis zmieni albo nie.

    aż tak mi nie zależy, obecne MPZP jest z 2007 z poprawkami dot.
    kanalizacji i ogrodzeń właśnie w okolicach 2013 więc to temat raczej na
    lata, a ja chcę mieć gdzie wypuścić psa za dwa tygodnie

    > A jak nie chesz ruszac gowna to albo zrob drewniane albo umuruj z cegiel. Do tego
    sie nie przyczepia (o ile nie ma na to zapisu).

    no właśnie myślę nad gabionami, ew. murowaniem z kamienia, ale to już
    też poważniejsza sprawa i nie wiem czy w tym roku nie wypali

  • 10. Data: 2021-07-23 22:26:35
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 23.07.2021 o 16:36, m4rkiz napisał:

> [...]
    > dowiedziałem się na dziś to kompletnie martwe prawo (i to akurat widać),
    > ale też nie chciałbym przerabiać tego za parę lat jak się trafi ktoś kto

    Nie ma znaczenia co Ci urzędnik powie, znaczenie ma tylko urzędowa
    decyzja, czyli w tym przypadku brak sprzeciwu właściwego organu.
    Planując bowiem postawienie na własnej działce ogrodzenia od strony
    ulicy/drogi, obowiązuje Cię zgłoszenie tego zamiaru do gminy/starostwa,
    bez względu na to z czego i jakiej wysokości ogrodzenie chcesz postawić.
    W zgłoszeniu opisujesz co i jak będziesz kombinował z płotem. Oczywiście
    powinieneś w zgłoszeniu uwzględnić wymagania dot. ogrodzeń, opisane w
    miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ale nie musisz. To
    organ ma Ci przetłumaczyć jakby co, dlaczego sprzeciwia się Twojemu
    pomysłowi na ogrodzenie. Jeśli w ciągu 21 dni urząd nie zgłosi
    sprzeciwu, możesz zacząć się grodzić.